Jos löytäisit lompakon jossa 700e rahaa, mitä tekisit?
Mä olisin oikeesti varmaan niin kamala että ottaisit rahat ja jättäisin lompakon jonkun muun löydettäväksi
Kommentit (39)
En missään tapauksessa opeta lasta ottamaan löytötavaraa enkä sitä tee itsekään, en myöskään rahaa.
15 & 21
muussa tapaukses kiikuttaisin Poliisille. (Jättäisin yhteystietoni sinne sitten, että omistaja voi " palkita" mut ruhtinaallisesti rehellisyydestään...buhahhahaha.)))
Vierailija:
No minulle ainakin tuo 700e on samanverran kuin itse saan kuukaudessa
oli lapset mukana tai ei niin ottaisin rahat (tietenkin niin etteivät lapset näkisi)
Entä jos lompakossa olisi jonkun pienituloisen lapsiperheen kauan säästetyt rahat, joilla he menevät ostamaan uuden pesukoneen rikkoutuneen tilalle tai jonkun köyhän mummun eläkerahat, joilla hän menee maksamaan jotakin rästimaksua.
säästyypä omistaja ainakin korttien uusinnalta.
Koska varastaminen on aina väärin.
Mutta pointti onkin se, että ei voi tietää onkin rahojen omistaja varakas vai pienituloinen. Pienituloiset mummut yleensä kuskaa isojakin summia lompakossa, kun ovat tottuneet maksamaan käteisellä kaiken ja nostamaan eläkkeen kerralla.
Olisipa kiva aplla varastaa jonkun köyhän mummun kuukauden eläkerahat. Elä sitten sen asian kanssa.
ja saisin hyvän mielen saamastani löytöpalkkiosta
Vierailija:
ja saisin hyvän mielen saamastani löytöpalkkiosta
en tosiaan pilaisi yöuniani 700 euron varkaudella... en tiedä jos elämäntilanne olisi sellainen että joku 700 euroa olisi merkittävä summa... vaikuttaisiko se moraaliin.
Jos lompakossa tosiaan olisi käteistä noin valtava summa, en usko että omistaja olisi kovin köyhä..
Ottaisin osan rahoista ja veisin lompakon poliisille. Näin varmistaisin löytöpalkkioni, onkos se nyt 15% löydön arvosta. :)
Veisin sen sellaisenaan poliisiasemalle.
Toivottavasti älyän päästää itseni päiviltä siinä vaiheessa, jos tajuan moraalini rappeutuneen niin pahasti, että alkaisin varastaa.
rahoineen poliisille jos sisältä ei löytyisi yhteystietoja.
Jossa rahaa oli 300E. Lompassa oli myös valokuva, jonka perusteella äitini tunnisti lompakon omistajan ja kävi tiputtamassa sen postiluukusta sisään. Myöhemmin sitten kyseli lompan omistajalta että mitä omistaja tykkäsi saadessaan lompakkonsa takaisin. No, kaveri ei edes tiennyt ettei itse ollut jättänyt lompsaansa oven eteen. Kyseli vain äidiltäni että olisko tietoa myös kännykän olinpaikasta. Tuntui aika turhauttavalta :(
Tämän jälkeen olen sitä mieltä että seuraavsta lompsasta vien rahat ja jätän kuoret jonkun muun löydettäväksi.
kesänä Särkänniemessä lapsi toi metkulassa aurinkolasit äitinsä luo ovelle ja sanoi, että katso mitä löysin.. Äiti hymyili, että kiva, koita sopiiko ne sinulle. Lähtivät kävelemään ulos päin, mutta onneksi juuri silloin joku tyttö tuli kyselemään kadonneita laseja ja ohjasin hänet löytäjän luo. Oli äiti nyrpeänä, kun ei lapsi saanut uusia laseja..
Vierailija: