Oletko kokenut elämässäsi "vapautumisen" ? Osaatko elää hetkessä?
Oletko saanut kiinni siitä mikä elämässä on tärkeintä, ymmärtänyt sen tarkoituksen ja sitä kautta vapautunut lukoista/estoista jotka ovat rajoittaneet sinua olemasta oma itsesi?
Miten?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentuneena tahtoisin tietää, mitä lohtua ja ns. järkeä buddhalaisuus voi tuoda masentuneen elämään? Tahtoisin löytää jonkun uskonnon joka auttaisi. Kun ei mulle oikein lobotomiaakaan suoda, ei edes sähköhoitoa, niin mielummin sitten hurahtaisin vaikka millaiseksi hihhuliksi, kunhan olisin onnellisempi. Buddhalaisuus voisi tuntua läheiseltä.
Kan nabis. LSD. Sienet.
Ikuinen säätö. Rahanmeno. Kiinnijäämisen huoli. Ei energiaa moiseen. Satunnaisesti toki.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Se tuntui kostealta pimpiltä.
Melkein voin tuntea hajunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein voin tuntea hajunkin.
Se löyhkäsi hetki sitten. Ei enää.
Älä huoli.
Sienet ovat kamalia. Eivät rentouta yhtään. Kyllä suomalainen hanavesi ja suomessa tehty jooga on kunnon haisevaa vit tua parempaa. Sienet ovat yksi vit un... samoin marijuana tai mikä myssy onkaan.
Minua auttoi se kun ymmärsin ettei millään oikeasti ole mitään merkitystä. Voin luopua kaikesta tai elää juuri niinkun itse haluan ja maailma jatkaa pyörimistään. Ihmiset ovat keksineet yhteiskunnan ja sen normit, on oltava työpaikka ja auto ja sitä sun tätä. Ei ole, ei tarvitse.
Se joka luopuu kaikesta saa kaiken. Ne jotka ymmärtävät tämän, ymmärtävät ja ne jotka eivät ymmärrä, eivät ymmärrä.
Minua turhauttaa ja säälittää ihmiset jotka sanovat unelmistaan "haluaisin kyllä mutten voi." tottakai voit, sinä et vain halua.
Vierailija kirjoitti:
Minua auttoi se kun ymmärsin ettei millään oikeasti ole mitään merkitystä. Voin luopua kaikesta tai elää juuri niinkun itse haluan ja maailma jatkaa pyörimistään. Ihmiset ovat keksineet yhteiskunnan ja sen normit, on oltava työpaikka ja auto ja sitä sun tätä. Ei ole, ei tarvitse.
Entäs Karman laki?
Kyllä, kun sain jätettyä kahlitsevan ja ahdistavan miehen.
Pisti miettimään, miksi tuhlasin ne kaikki vuodet toivomalla että kyllä se ihan kohta tajuaa mitä tekee väärin. Olipa "yllätys" kun tein mitä sanoin ja lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Karman laki?
Miten se tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Karman laki?
Miten se tähän liittyy?
Se liittyy muutama kommentti taakse päin kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Karman laki?
Miten se tähän liittyy?
Vierailija
31/32
klo 13:39 | 8.7.2018
Se joka luopuu kaikesta saa kaiken. Ne jotka ymmärtävät tämän, ymmärtävät ja ne jotka eivät ymmärrä, eivät ymmärrä.
VASTAA LAINAA Ilmoita asiattomaksi
1
alas
31/32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Karman laki?
Miten se tähän liittyy?
Vierailija
31/32
klo 13:39 | 8.7.2018
VASTAA LAINAA Ilmoita asiattomaksi
1
alas
31/32
Nyt en kyllä ymmärrä miten Karma liittyy tähän mitenkään. Karman laki on pahoja asioita pahoista teoista? Luopumalla kaikesta tekee jotain pahaa...?
En täydellistä, mutta elämä on helpottanut paljon. Traumatausta ja paska lapsuus vaikutti pitkään, vaikuttaa edelleen, mutta paljon vähemmän mitä ennen. Olin aika pohjalla ja itsetuhoinen sekä alati tuskainen pitkään. Lopulta väsyin siihen kituuttamiseen, halusin että elämässä on jotain muutakin. Onnellisuus tulee pienistä asioista: hetkessä elämisestä ja sen kuuntelemisesta, mitä tarvitsee juuri sillä hetkellä. Eli vaatii myös itsetuntemusta. Monesti ongelmia tulee silloin, jos joutuu elämään itseään vastaan ulkopuolisten pakotteiden sanelemana. Elää muiden elämää kuin omaansa. Itselle ja omille tarpeilleen olisi hyvä olla rehellinen. Yhteiskuntamme vain on kovin suorituskeskeinen lähes kaikessa, joten se aiheuttaa mm. sitä, että ihmiset ovat hukassa oman itsensä ja sisimpänsä kanssa.
Omaan onneeni on vaikuttanut se, että olen opetellut itseni ja menneisyyteni hyväksymistä. Olen opetellut luopumaan ja hyväksymään sen, että elämäni on ollut vaikeampaa, mitä keskiverrosti ihmisillä Suomessa. En ole saavuttanut kaikkea luonnollista potentiaaliani, koska lapsuus ja nuoruus meni selviytyessä päivästä toiseen. Pitkään olin katkera siitä, miten paljon olen menettänyt, koska monet muut ikäiseni ovat esim. opiskelujen ja tiettyjen taitojen suhteen valovuosia edellä. Eikä heidän tarvitse kamppailla mm. maksuasioiden tai muun tuen saamisen kanssa. Katkeruus ei vain auta mitään, pitää löytää se vaihtoehtoinen ulospääsy ja opetella uusia taitoja. Hyödyntää niitä erityisjuttuja, joita oppi päivästä toiseen selviytymisessä silloin kun muut oman ikäiset leikki huolettomana päivästä toiseen. Pitää oppia hyödyntämään omia taitojaan ja etsimään jatkuvasti uusia ratkaisuja. Ja hyväksyä, että plan B on ihan hyvä vaihtoehto esimerkiksi ammatin suhteen.
Mitenkään hetkessä tällainen ajattelu ei ole kehittynyt, vaan vuosien saatossa. Ja jatkuu ja jalostuu edelleen. Vaikeita päiviä on edelleen, mutta helpottaa kun tietää, että ennenkin on selvitty :). Pitää löytää ne asiat ja harrastukset, jotka antaa voimaa ja iloa. Pitää löytää itsensä. Helpommin sanottu kuin tehty.
Hyväksyin sen että elämä on kärsimystä ja että tulisin lopuksi menettämään kaiken myös itseni.