Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ikääntyvistä työttömistä 87% passiivisia

Vierailija
04.07.2018 |

Kuinkas näin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puhelinmyyntityö sovi kaikenikäisille?

Teetkö sitä työtä itse?Et varmaankaan, jos tekisit, tietäisit ettei pelkkä provikka elätä ketään.

Eli useinhan on niin, ettei kokopäivänä kukaan tilaa mitään. Tai jos tilaakin, peruu sen pian. Joten sinulle näistä lukemattomista turhista myyntisoitoista jää 0 euroa käteen!

Vierailija
22/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Puhelinmyyntityö ei täytä aktiivimallin ehtoja

Miksi ei?

En ole aiempi kommentoija, mutta tuntipalkka jää alle aktiivimallin tason. Esimerkiksi kun itse hain erääseen puulaakiin töihin, niin työsopimuksesta ilmeni, että tunttipalkka olikin suoriteperusteinen eikä aikaperusteinen. Tuntipalkka oli terminä kusettamista varten. Mitään yleistä työehtosopimusta ei alalla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla ei ole estoja puhelinmyyjille?

Minulla on esto kaikenlaisille puhelunmyynnille ja kaikilla tuntemillani on.

Vierailija
24/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä esto vaikuttaa siihen, että työtön ei voisi työllistyä alalle?

Vierailija
25/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aikaisemmin jo todettiin, voi työllistyä mutta aktiivimallin ehdot eivät kuitenkaan täyty koska hallituksenkin mielestä puhelinmyyntityö on jonnijoutavaa puuhastelua jolla ei elä (eivätkä ole väärässä).

Vierailija
26/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainsäätäjä on päättänyt, että yli 50v:n palkkaaminen on työnantajalle kalliimpaa kuin nuoren. Vaikka palkka olisi sama, niin kulut ovat suuremmat.

Mitkä kulut ovat korkeammat? Yli 53-vuotiaat maksavat korotettua työeläkemaksua, mutta se otetaan työntekijältä eikä työnantajalta.

Vierailija
27/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis, mutta raskas fyysinen työ huonolla palkalla ei tunnu kelpaavan vanhoille eikä edes nuorille. Pitäisi päästä notkumaan tietsikan ääreen ja puuhastelemaan faceen omia juttujaan työpäivän ajaksi. Monet ikääntyvät ja nuoret ovat niin surkeassa kunnossa, että ei ne pysty hankalissa asennoissa tekemään töitä.

Vierailija
28/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jack Hammer kirjoitti:

Kyllä olis, mutta raskas fyysinen työ huonolla palkalla ei tunnu kelpaavan vanhoille eikä edes nuorille. Pitäisi päästä notkumaan tietsikan ääreen ja puuhastelemaan faceen omia juttujaan työpäivän ajaksi. Monet ikääntyvät ja nuoret ovat niin surkeassa kunnossa, että ei ne pysty hankalissa asennoissa tekemään töitä.

Missä sitä raskasta, fyysistä työtä on? Minä tulen mielelläni tekemään.

Vierailija
29/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risusavottakin käy esim. 8 euron tuntipalkalla. Käykö sulle tai vartiaiselle ja hallitukselle?

Antakaa mulle se risusavotta niin minä teen!

Vierailija
30/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...en millään keksi...voisiko olla etteivät työnantajat palkkaa 50+ työnhakijoita vai mitenkä tuo olisi...

Minä olen vaihtanut 50-vuotispäiväni jälkeen kahdesti työpaikkaa ja tällä hetkellä käyn täyspäiväisesti töissä sekä nostan osittain varhennettua vanhuuseläkettä. Tosin minä vaihdoin työpaikkaa lennossa, työttömyyden jälkeen uuden työpaikan löytäminen on ikäihmiselle varmasti vaikeampaa.

m64

Riippuu valtavan paljon ammatista. Kaikista pahin tilanne on niillä jotka on tehneet parikymmentä vuotta jotain sellaista hommaa joka kertakaikkiaan on vaan loppunut. Sitä on paljon ammatteja jotka on katoavaa kansanperinnettä. Ei vaan tarvita enää niitä ihmisiä.

Sitten kun alkaa viisikymppisenä opettelemaan puhtaalta pöydältä uutta ammattia niin ei yhtään ihme jos nuoret ja virkeät menee jonossa ohi. Tottakai jokainen työnantaja palkkaa mielummin nuoren ja reippaan vastavalmistuneen kuin jonkun uudelleenkoulutetun kehäraakin.

Vierailija
31/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki laittavat esto puhelinmyyjille, niin kenelle ne sitten soittelevat? Luuletko, että kukaan saa palkkaa yhtään mistään? Minusta näiden puhelinmyyntiin työttömiä patistelevat saisivat vastata puhelinmyyjien soittoihin ja heidän pitäisi tilata kaikki, mitä heille tyrkytetään.

Vierailija
32/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lainsäätäjä on päättänyt, että yli 50v:n palkkaaminen on työnantajalle kalliimpaa kuin nuoren. Vaikka palkka olisi sama, niin kulut ovat suuremmat.

Mitkä kulut ovat korkeammat? Yli 53-vuotiaat maksavat korotettua työeläkemaksua, mutta se otetaan työntekijältä eikä työnantajalta."

Kaikkein suurin este yli 50-vuotiaiden palkkaamiselle on se, että ikääntyneen työntekijän tullessa työkyvyttömäksi viimeisin työnantaja vastaa työkyvyttömyyden kustannuksista. Tämä koskee ainakin kaikkia vähänkin suurempia yrityksiä. Pienten yritysten osalta tilanne saattaa olla toinen. Tämä asia on tietysti poliitikkojen tiedossa, mutta kukaan ei halua tehdä sille mitään.

Ja eihän ikääntynyt ihminen ole tässä nuoruutta palvovassa maailmassa muutenkaan mitenkään kovin haluttu.

Vierailija
33/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra 57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lainsäätäjä on päättänyt, että yli 50v:n palkkaaminen on työnantajalle kalliimpaa kuin nuoren. Vaikka palkka olisi sama, niin kulut ovat suuremmat.

Mitkä kulut ovat korkeammat? Yli 53-vuotiaat maksavat korotettua työeläkemaksua, mutta se otetaan työntekijältä eikä työnantajalta."

Kaikkein suurin este yli 50-vuotiaiden palkkaamiselle on se, että ikääntyneen työntekijän tullessa työkyvyttömäksi viimeisin työnantaja vastaa työkyvyttömyyden kustannuksista. Tämä koskee ainakin kaikkia vähänkin suurempia yrityksiä. Pienten yritysten osalta tilanne saattaa olla toinen. Tämä asia on tietysti poliitikkojen tiedossa, mutta kukaan ei halua tehdä sille mitään.

Ja eihän ikääntynyt ihminen ole tässä nuoruutta palvovassa maailmassa muutenkaan mitenkään kovin haluttu.

Totta. Tyhmyyttä ylistetään ja tietämättömyyttä.

Vierailija
34/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aikaisemmin jo todettiin, voi työllistyä mutta aktiivimallin ehdot eivät kuitenkaan täyty koska hallituksenkin mielestä puhelinmyyntityö on jonnijoutavaa puuhastelua jolla ei elä (eivätkä ole väärässä).

Aktiivimallissa on tuloraja aikaperusteisesti. Puhelinmyyntityössä se ei välttämättä täyty, koska esim. tuntipalkaksi kutsuttu palkkausperuste saattaakin olla määritelty työsopimuksessa suoriteperusteiseksi eli kuinka paljon esim. puhut puhelimessa tyrkyttämisen kohteiden kanssa työtunnin aikana.

Vierailija
35/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Puhelinmyyntityö ei sovi minkään ikäisille, ennen kuin alalla saadaan asiat kuntoon ja sitä ei tule tapahtumaan ikinä. Koko puhelinmyynti pitäisi kieltää.

Vierailija
36/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra 57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tyhmyyttä ylistetään ja tietämättömyyttä.

Mitä typerämpi, sitä parempi.

Vierailija
37/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyvä työtön on voinut hakea vaikka sataa työpaikkaa pääsemättä yhteenkään haastatteluun, joten nykyisen aktiivimallin tilastoissa hän on passiivinen ja saa kiitokseksi syyllistämisen kaupan päälle. Onneksi töitä voi hakea nykyisin netissä ettei rahat mene paperiin, kirjekuoriin ja postimerkkeihin -  ja kaikki turhan takia. 

Vierailija
38/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Ei sovi minkäänikäisille.

Koska se ei ole työtä vaan laillistettua ihmisten kiusaamista, jos menen puhelinmyyjäksi niin sopii varmaan, että soitan tätä ehdottaneelle joka päivä kymmeniä kertoja tyrkyttäen milloin mitäkin.

Vierailija
39/39 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...en millään keksi...voisiko olla etteivät työnantajat palkkaa 50+ työnhakijoita vai mitenkä tuo olisi...

Minä olen vaihtanut 50-vuotispäiväni jälkeen kahdesti työpaikkaa ja tällä hetkellä käyn täyspäiväisesti töissä sekä nostan osittain varhennettua vanhuuseläkettä. Tosin minä vaihdoin työpaikkaa lennossa, työttömyyden jälkeen uuden työpaikan löytäminen on ikäihmiselle varmasti vaikeampaa.

m64

Riippuu valtavan paljon ammatista. Kaikista pahin tilanne on niillä jotka on tehneet parikymmentä vuotta jotain sellaista hommaa joka kertakaikkiaan on vaan loppunut. Sitä on paljon ammatteja jotka on katoavaa kansanperinnettä. Ei vaan tarvita enää niitä ihmisiä.

Sitten kun alkaa viisikymppisenä opettelemaan puhtaalta pöydältä uutta ammattia niin ei yhtään ihme jos nuoret ja virkeät menee jonossa ohi. Tottakai jokainen työnantaja palkkaa mielummin nuoren ja reippaan vastavalmistuneen kuin jonkun uudelleenkoulutetun kehäraakin.

Itse alan 43-vuotiaana varmaankin pikkuhiljaa muistuttamaan tuollaista "kehäraakkia". Ei kyllä olisi mitenkään huono juttu kouluttautua uudestaan, jos se vain olisi taloudellisesti mahdollista. Eikä sinänsä niin hirveästi tarvetta, kun tällä alalla tuntuu töitä jonkun verran olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi