Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finni palaa aina puhdistamisen jälkeen ainakin 1-2 päivää putkeen ennen kuin paranee, konsteja joilla tätä välttäisi?

Vierailija
03.07.2018 |

Eli kuten otsikossa sanoo... minulla ei ole aknea pahasti tai mitään, mutta silloin kun saan finnin jossa on valkoinen pää esim. leuassa, 90% ajasta jos puristan sen ja puhdistan tujulla aineella, ja laitan sitten kosteusvoidetta, siinä on uusi valkoinen pää aamulla.

Teenkö jotain väärin? Onko mitään konsteja joilla saatte puristetun finnin paranemaan yhdellä puristuksella?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kosketa suoraan vaan käytä 80% spriitä ja taitos (semmoinen kangasjuttu joka haavoihin). mahdollisesti spriissä pesty veitsi avaamaan.

Vierailija
2/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätä ne kosteusvoiteet pois...  ihan vaan pieni suoja. laastari tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna finnin kypsyä päivän verran kauemmin - silloin se tulee helpommin juurineen, eikä ala kukkimaan uudelleen.

Vierailija
4/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin ajatellut, että noin käy siksi, kun siellä syvemmällä talirauhasessa on vielä mömmöä, eikä se kaikki tule kerralla pinnalle niin siksi saa useamman päivän tyhjennellä samaa näppyä. Mulla on siis ihan sama juttu.

Vierailija
5/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kiva aloitus, kiitti, tätä ilman en olisi tullut toimeen!

Vierailija
6/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun kiva aloitus, kiitti, tätä ilman en olisi tullut toimeen!

Ole hyvä :) hienoja vastauksiahan tässä tuli, kokeilen niksejä!

AP

Vierailija
7/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tyhjentää verelle asti. Ennen puhkaisua desinfioi alue ihosta kunnolla. Desinfioi myös kädet ja välineet ennen kuin kosket ihoon. Puristuksen jälkeen Bacibact-voidetta näpyn alueelle. Rikkinäiselle iholle ei missään nimessä tavallista kosteusvoidetta. Tarvittaessa pieni laastari päälle, mutta ei tarvitse välttämättä.

Vierailija
8/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puristan kunnolla ja sitten pyyhin sen neo-amiseptilla, eikä mitään rasvoja päälle. Toimii joka kerta.

Vierailija
9/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tyhjentää verelle asti. Ennen puhkaisua desinfioi alue ihosta kunnolla. Desinfioi myös kädet ja välineet ennen kuin kosket ihoon. Puristuksen jälkeen Bacibact-voidetta näpyn alueelle. Rikkinäiselle iholle ei missään nimessä tavallista kosteusvoidetta. Tarvittaessa pieni laastari päälle, mutta ei tarvitse välttämättä.

Lisäys vielä, että joillekin tuo voide ei sovi, mutta lääkäristä voi kysyä itselleen sopivaa voidetta eri merkiltä.

Vierailija
10/10 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristamista pitää vältellä loppuun asti ! Jos vaan mahdollista älä purista ollenkaan vaan anna kuivua pois. Mutta tosiaan jos puristamis juttuihin lähdet, niin sieltä pitää tulla kaikki ulos. Jos sinne jää sitä valkoista, niin eihän se parane, vaan ne pöpöt jää sinne ihohuokoseen ja lisääntyvät ja taas on sama finni täynnä. Itse olen huomannut, että yksi puristamiskerta ei välttämättä riitä. Sieltä saattaa tulla lisää kun puristaa uudelleen.

Mutta itse olen nykyään jättänyt puristelut pois ja antanut vain olla.