Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin perustuslaillinen ongelma

Vierailija
03.07.2018 |

Mitä tarkoittaa viittaus, aktiivimallin perustuslailliseen ongelmaan? Että pikku ongelma siinä suhteessa, että kaikille ei nyt vaan duunit tule koskaan aukeamaan, ei voi joka 3kk käydä uusia kursseja loputtomiin eikä ole yrittäjäksikään ihan joka iikasta.

Silti kaikkein pienemmästä perusturvasta saa nipistää vai? Ansiosidonnaisen vielä ymmärtäisi, mutta ei KAIKKEIN PIENIMPÄÄN turvaan kajoamisesta - vai oliko tämä taas neuvotteluissa ehtona, että sitten kyllä viedään perusturvastakin!!!!!

Sopisi kyllä jokun demarivasuriakselin ajatelmaksi. Tai Sak:n. Mitä näitä ökypalkkaisia mitääntekeviä palkkajohtajia nyt onkaan????

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeita töitä ei kaikille yksinkertaisesti ole. Pitäisi aloittaa byrokratian purkutalkoot ja tuoda perustulo takaamaan elanto. Kun ei olisi tuloloukkuja niin se olisi paljon parempi kannuste kuin nämä keppimallit ja sairaatkin voisivat kenties parantua masennuksestaan kun taakkaa ei lisättäisi. Tähän ei tältä hallitukselta vaan löydy haluja. Halutaan ilmaistyövoimaa ja byrokratiaa ei missään nimessä haluta vähentää.

Otit tärkeän pointin esille, kun kirjoitit masennuksesta. Vasta ilmestyi tutkimus, jossa todettiin, että työttömillä on kolme kertaa enemmän stressiä kuin muulla väestöllä. Nyt epävarmuutta lisätään näillä aktiivimalleilla lisää. Luulen, että tämä aktiivimalli aktivoi ja lisää lähinnä mielenterveysongelmia ja alkoholismia.

Vierailija
122/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeita töitä ei kaikille yksinkertaisesti ole. Pitäisi aloittaa byrokratian purkutalkoot ja tuoda perustulo takaamaan elanto. Kun ei olisi tuloloukkuja niin se olisi paljon parempi kannuste kuin nämä keppimallit ja sairaatkin voisivat kenties parantua masennuksestaan kun taakkaa ei lisättäisi. Tähän ei tältä hallitukselta vaan löydy haluja. Halutaan ilmaistyövoimaa ja byrokratiaa ei missään nimessä haluta vähentää.

Otit tärkeän pointin esille, kun kirjoitit masennuksesta. Vasta ilmestyi tutkimus, jossa todettiin, että työttömillä on kolme kertaa enemmän stressiä kuin muulla väestöllä. Nyt epävarmuutta lisätään näillä aktiivimalleilla lisää. Luulen, että tämä aktiivimalli aktivoi ja lisää lähinnä mielenterveysongelmia ja alkoholismia.

Ehkä tarkoituksna on ajaa ns. darwinismin mallia. Eli itsemurha-aaltoa. Koivistohan jo oikein hyvin sen toteuttikin 90 luvulla pelastaessaan pankkeja ihmisten sijaan. Toisin kuin islantilaiset. Täystyöllisyys siellä nyt. Vähän eri meininki.

jep.

Täällä ajettiin 15 000 tekemään itsemurha. Tuhansia yrityksiä kaadettiin. Tällaiset hallitukset meillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttöminä on niin sinkkuja kuin perheellisiä, jotka eivät jostain syystä kelpaa töihin, kun kaikilla meistä on ikää 40/50+. Nyt on kuitenkin "niin kova työvoimapula", että samaan aikaan paikallisiin yrityksiin on rekrytoitava TE-toimistojen rahalla ja 6 kk ilmaisorjina jopa ihmisiä, joilla ei ole päivääkään alan koulutusta saati työkokemusta. Samaan aikaan samalla alueella on kuitenkin valmiiksi työttöminä alan koulutuksen ja työkokemuksen omaavia ihmisiä, joita ei edes yritetä palkata oikeilla työsuhteilla, koska TE-toimistolta saa ilmaisorjia.

Vierailija
124/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tarkoituksna on ajaa ns. darwinismin mallia. Eli itsemurha-aaltoa. Koivistohan jo oikein hyvin sen toteuttikin 90 luvulla pelastaessaan pankkeja ihmisten sijaan. Toisin kuin islantilaiset. Täystyöllisyys siellä nyt. Vähän eri meininki.

jep.

Täällä ajettiin 15 000 tekemään itsemurha. Tuhansia yrityksiä kaadettiin. Tällaiset hallitukset meillä!

Koivisto oli aivan yliarvostettu. Kekkonen oli hyvä presidentti.

Vierailija
125/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman tyhmimmät poliitikot. Lyhytnäköisimmät. Oman edun tavoittelijat. Yksinkertaisesti simppelit joka suuntaan kumartelijat. Nuoleskelijat. Ei mitään suuntaa kenellekään. Joka suuntaan edes taas. Nato joo, nato ei. Eijooeijoo. Sullemullesullemulle. Siksi kaikenlaisissa sodissakin, koska ei päteviä johtajia.

Siis uskottavia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Katsokaa nyt jotain Sipilää eu kokouksissa ja sen typerryttävää jatkuvaa hymyilyä.

Kuka sitä kunnioittaa? Ei kukaan. Ne vaan näkee siinä, hyväuskoisen omaneduntavoittelijan ja eikun lisää onnenonkijoita Suomeen, koska jos vähän kehuu Suomen ''kykyä'' hoitaa asioita, niiin tämähän on aivan myyty! Ja hyvinhän täältä valtion omaisuus onkin jo myyty - kiitos SSS!

Vierailija
126/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun SOS!

Vierailija
127/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immigroidun usaan talvella. Tai Känädään.

Vierailija
128/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on hirmeä rölli

Vierailija
129/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jep.

Jos jokainen itsarin tekijä veis yhden aktiivimallimiehen mennessään ... 

Vierailija
130/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väärin toivoa että Putin vapauttaisi meidät?

Vierailija
131/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on maailman tyhmimmät poliitikot. Lyhytnäköisimmät. Oman edun tavoittelijat. Yksinkertaisesti simppelit joka suuntaan kumartelijat. Nuoleskelijat. Ei mitään suuntaa kenellekään. Joka suuntaan edes taas. Nato joo, nato ei. Eijooeijoo. Sullemullesullemulle. Siksi kaikenlaisissa sodissakin, koska ei päteviä johtajia.

Siis uskottavia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Katsokaa nyt jotain Sipilää eu kokouksissa ja sen typerryttävää jatkuvaa hymyilyä.

Kuka sitä kunnioittaa? Ei kukaan. Ne vaan näkee siinä, hyväuskoisen omaneduntavoittelijan ja eikun lisää onnenonkijoita Suomeen, koska jos vähän kehuu Suomen ''kykyä'' hoitaa asioita, niiin tämähän on aivan myyty! Ja hyvinhän täältä valtion omaisuus onkin jo myyty - kiitos SSS!

Joo, ei kyllä tätä hallitusta oikein viitsisi sodassa omalla hengellään puolustaa. Täytyy sanoa, että on maanpuolustustahto mennyt. Mitä väliä, vaikka Suomi liitettäisiin Venäjään. Ei se tuota korruptiota miksikään muuta.

Vierailija
132/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, perustuslailla saa pyyhkiä persettä!

Vierailija
133/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jep.

Koivisto oli aivan yliarvostettu. Kekkonen oli hyvä presidentti.

Tutustu vähän historiaan niin saat paremman käsityksen. Kekkonen oli aika lailla itsevaltias. Koivisto taisi olla viimeinen jota voin suomen politikoista edes vähän arvostaa. Se pankeille tehty sopimus kyllä pilasi paljon. Aika tehokas sutkaus kun piti salata niin pitkäksi ajaksi.

Vierailija
134/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( :(

Vierailija
135/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ghjhmngbvsafgmj

Vierailija
136/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillistettua laittomuutta..

Hyvä teksti ajastamme!

Vierailija
137/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työkykyinen pystyy työllistymään 18 tunniksi 65 päivän aikana. Takuulla. Ja nimenomaan työkykyinen. Ja nyt alkaa tietysti selitysten ketju. En voi koska ..................

Minulla alkaa syksyllä KOKOAIKATYÖ vakituisella työsopimuksella. Itse olen itseni työllistänyt TAAS.

Oletko nyt ihan tosissasi, että annatte minulle karenssin, jos en ennen syksyä Käy jossain leikkikoulussa, tai en lähde ennen syksyä "töihin".

Aiotteko nyt rangaista minua karenssilla, kun voisitte antaa sen minulle tyrkyttämänne "aktiivisuus"työn jollekkin toiselle ihmisille, koska minä en sitä tarvitse.

MIKÄ TEITÄ OIKEIN VAIVAA?

Olenko minä nyt ollut väärälla tavalla aktiivinen, koska olen TAAS työllistänyt itse itseni.?

Niin minäkin olen itseni työllistänyt aina. Ja täyttänyt aktiivimallin. Enkä kärsinyt alenemasta. Karenssiahan ei sinulle tule, ainostaan alenema, joka on tainnut jo toteutua, jos olet ollut yli 65 pv. työtön. Ja ei, en minä tätä lakia ole keksinyt. Ja kyllä, aktiivimalli ykköseen olet ollut väärällä tavalla aktiivinen. Ei siihen auta syksyllä työllistyminen.

Alenema tuli keväällä. Kumoutui, koska olin kesäkuun töissä.

Vierailija
138/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli on nimityksenä ns. uuskieltä, näennäispositiivinen nimitys tukileikkurille. Työttömillä on ollut aiemminkin velvollisuus sekä hakea että ottaa vastaan työtä. Suomessa ollaan ajamassa sosiaaliturvaa alas. Työ tukia vastaan tulee entisestään lisääntymään: leipä ei sillä levene eikä työssä käyvien verotus kevene.

No ei se kyllä kansantalouttakaan kohenna, verohyötyä ei kerry. Voi hel"vetti että on tyhmää touhua, aivan idioottimaista.

Vierailija
139/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomi on hölmöläisten maa. Päättäjillä ei ole mitään tarvetta ymmärtää vähäväkisen kansan vaikeuksia. Olisi ihan oikein, jos jollakin olisi varaa ja tahtoa viedä aktiivimalli oikeuteen joka selvittäisi perustuslakiin liittyvät ongelmat. Samalla tulisi harkittua vaikutukset jotka puutteista tulevat.  Tilastojen kaunistelu kikkailemalla kaikenlaisilla kuntoutustuki ym. palveluihin osallistumisella on vain hämäystä.

Vierailija
140/145 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös köyhä kirjoitti:

Kyllä suomi on hölmöläisten maa. Päättäjillä ei ole mitään tarvetta ymmärtää vähäväkisen kansan vaikeuksia. Olisi ihan oikein, jos jollakin olisi varaa ja tahtoa viedä aktiivimalli oikeuteen joka selvittäisi perustuslakiin liittyvät ongelmat. Samalla tulisi harkittua vaikutukset jotka puutteista tulevat.  Tilastojen kaunistelu kikkailemalla kaikenlaisilla kuntoutustuki ym. palveluihin osallistumisella on vain hämäystä.

Kuntoutustulla "töiden teettäminen" on täysin laitonta. Sehän vääristää kilpailuakin ja on kilpailulakien vastaista.

Saa#tanan tunarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi