Köyhä, mitä olet tänään syönyt tai mitä ruokia tehnyt?
Itse söin aamulla puuroa (maitojauheesta tehtyyn maitoon tehtynä) ja mustikoita. Nyt teen kanapitsaa, kanan lisäksi on paprikaa ja sipulia ja tietty tomaattimurskaa ja vähän juustoa. Porkkanasämpylä taikina on kohoamassa. Pitsa riittää 2-3 päivää ja seuraavaksi ruuaksi suunnittelin tarjouspihvejä ja uunijuureksia.
Kommentit (47)
Aamulla: Kaurapuuroa, 2 keitettyä munaa, kauraleipää
Lounaalla: koululounas, jossa jauhelihamaksapihvejä, perunamuussia ja salaattia
Iltapäivällä: Jäätelöä
Illallinen: Maksalaatikkoa ja keitettyjä perunoita, maitoa
Iltapala: Kauraleipää, maustamattoman rahkan ja maustetun hedelmäjogurtin sekoitusta.
2 kauraleipää joiden päällä avokadoa
Tomaatti
Hirssimaitoa
Hesen ruishampurilainen + sitruunakivennäisvesi
Latte
Suklaakuorrutettuja pähkinöitä irtomyynnistä
Saan tt-tukea.
Aamulla pirtelö koivunlehdistä, pakastemarjoista, voikukasta ja maitohorsmasta. Lisäksi kaurapuuroa ja kahvia.
Verkoista nousi hyvin kalaa. Halstrasimme sen ja söimme lisäksi uusien perunoiden ja salaatin kanssa.
Päiväkahvilla oli uunituoretta korvapuustia.
Kalaa jäi yli, joten huomenna saadaan hyvää kalasoppaa tai kalamurekepihvejä.
Lesepuuroa. Porkkanaa ja perunaa. Kananmuna ja sardiinipurkki.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä keskipalkalla, mutta asun Helsingissä ja olen kahden pikkulapsen yh-äiti, joten olen käytännössä köyhä.
Söin aamupalaksi ison kulhollisen kaurapuuroa kookosöljytilkan kera ja sen jälkeen hieman Lidlin mysliä maidolla. Lounaaksi söin yhden itsetehdyn sämpylän sekä monivitamiinitabletteja. Illalliseksi söin makaronia ja mustapapuja. Nyt olen ähkyssä. :) Illalla aion vielä leipoa pari pellillistä sämpylöitä ja mahdollisesti pullaa (osin pakastimeen) - niitä voi nauttia sitten huomenna.
Olen köyhyydestäni huomimatta erittäin hoikka (yleensä sanotaan, että halpa ruoka lihottaa) ja lapsille laitan kunnon ruokaa, lihaa ja tuoreita vihanneksia. Tuossa oli siis omista ruoistani kyse.
Kirjassa Rahan ruhtinaat pienituloisimmat pankkiirit, joiden tulot olivat yli 100 000 £ vuodessa uskoivat elävänsä minimituloilla, koska heidän menonsa olivat niin suuret. Hekin olivat käytännössä köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät syövät hyvin kaikesta päätellen.
Niin minä ainakin, en tupakoi ja käytä Alkoa.
Kuhaa oli tänään.