Mies painostaa matkalle
Olen avoliitossa miehen kanssa jolle kerran vuodessa matkustelu on erittäin tärkeää. Minua harmittaa vaan se että mies painostaa minua matkoille mukaan. Olen itse vielä opiskelija ja en haluaisi käyttää rahaa matkoihin. Nytkin mies painostaa laittamaan vielä 150 e matkakassaan. Matka on parin viikon päästä mutta ei huvittaisi lähteä. Siihen asti olen kesätöissä ja mieluummin tekisin töitä koko kesän.
Sanoin miehelle eilen että tämä on viimeinen matka jolle lähden. Mies alkoi itkeä ja tuli pahalle mielelle. Sanoin että hän voi lähteä ensi kerran yksin. Mies sanoi että ei ole sama asia mennä yksin ja itki.
Mitä ihmettä teen miehen kanssa? Hän ei ymmärrä etten halua matkoille vaan painostaa minut mukaan. Lisäksi hän melkein painostaa minua laittamaan vielä 150 e matkatilille vaikka olen sanonut monta kertaa etten halua laittaa enää. Mies sanoi että "kyllä ne rahat tulee takaisin sinne matkan jälkeen". Sanoo laittavansa omasta palkastaan markan jälkeen sen 150 e minun tililleni.
Kommentit (83)
Onko sinulla muissakin tilanteissa ja ihmissuhteissa vaikeuksia pitää puoliasi? Kasvatettiinko sinut kiltiksi tytöksi tai pelkäätkö, että sinut hylätään, jos pidät kiinni omista toiveistasi ja tarpeistasi?
Ilmeisesti matka on lentojen / hotellin osalta maksettu? Sanot ettei sinulla ole enempää laittaa matkaan rahaa ja seuraavalla kerralla et siirtele rahoja tilille jos rahaa ei ylimääräistä ole ja mies reissatkoon yksin. Inhottavaa painostamista kun toisella ei ole varaa eikä halua matkaan. Aikuisen, vastuullisesti käyttäytyvän ihmisen pitäisi osata ottaa huomioon rahatilannekin eikä painostaa toista tuhlaamaan vähiä rahojaan sellaiseen mihin ei oikeasti olisi varaa, eikä tässä tapauksessa minkäänlaista haluakaan.
Ehkä teen nyt niin että en enää laita yhtään rahaa matkatilille. Jos ei kelpaa miehelle niin ei kelpaa. Eilen kun sanoin etten laita yhtään enää mies alkoi itkeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teen nyt niin että en enää laita yhtään rahaa matkatilille. Jos ei kelpaa miehelle niin ei kelpaa. Eilen kun sanoin etten laita yhtään enää mies alkoi itkeä.
Ap
Taitaa olla niin, että matka on miehenkin budjettiin liian kallis. Normaaleilla työssäkäyvillä on luottokortti. Oletko kysynyt, miksei mies käytä luottoa vaan yrittää itkun kanssa lainata puuttuvan summan sinulta? Tässä on jotain hyvin hämärää...
Ei ole miehellä luottokorttia. Mutta olen myös sitä mieltä että koska minä en halua matkalle minun ei tarvitse maksaa enää yhtään siitä.
Ap
Lähdet matkalle, vaikka et halua ylipäätään lähteä millekään matkalle. Et ole koskaan halunnutkaan.
Ehkä sulla ens vuonna on rahaa enemmän käytössäsi.
Matkakuume on paha, kalliiksi tuleva, parantumaton tauti ja sitä sairastavat elävät huolettomasti yli varojensa päästäkseen pariksi viikoksi jonnekin banaanivaltioon juomaan halpaa kaljaa, syömään huonoa ruokaa ja ihmettelemään. Jos et itse ole kiinnostunut matkailusta dumppaa se jätkä ennenkuin olet vararikossa, matkahullu käyttää surutta toisten rahoja jos omat eivät riitä ja on keljua notkua jossain minimibudjetilla.
Mausteena ovat tosiaan vielä itkupotkuraivarit jos matkalle ei pääse. Tee viisaasti ja pakkaa laukkusi jo nyt..eikä todellakaan matkaa varten, mies ehtii etsiä vielä matkaseuraa itselleen.
Niin en todella ole kiinnostunut matkailusta ja minusta matkoihin rahan kulutus on tuhlausta. Mies on kyllä matkahullu, katsoo jopa Madventuresia (itse en ymmärrä Madventuresin Rikun ja Tunnan matkakuumetta ja elämäntyyliä jossa eletään huolettomasti törsäten matkoihin). Minulla taas haaveena on perhe, ja matkustelevaa tyyppiä en ole ikinä ollut.
Ap
Olen kyllä sanonut miehelle monta kertaa että hän voi mennä minun puolestani yksin matkalle ja minä jäädä koti-Suomeen ja vaikka mökkeillä sukulaisten mökillä kun en ole töissä. Mutta se ei käy miehelle vaan haluaa väkipakolla minut mukaan :(
Ap
Onko suomalainen - kun noin itkee, tiristääkö ihan vettäkin???? Vai itkeekö siis vain kuvainnollisesti?
Outoa, että mies itkee, jos et laita rahaa, jos on niin hyvätuloinen.
Oletko perillä hänen rahatilanteestaan? Yksi mies kehuskeli kovapalkkaisuudellaan ja vasta nähtyäni kirjekuoret muutettuamme yhteen tajusin, että hän eli kulutusluotoilla.
Joka tapauksessa mies ei kunnioita rajojasi ja yrittää painostaa johonkin, mitä et halua. Siitä ei voi tulla hyvää suhdetta.
On suomalainen mies. Itki kyllä ihan kunnolla, paha mieli tuli hänen puolesta, mutta minusta pitäisi ajatella minunkin toiveita ja sitä että olen vielä opiskelija enkä halua laittaa enää matkaan rahaa.
Ap
Ette sovi toisillenne ollenkaan, jos toiselle on matkustaminen noin tärkeetä ja toinen pitää sitä tuhlauksena. Erotkaa, niin molemmat saatte omanlaisenne kumppanit.
Itse rakastan matkustamista (huomattavasti enemmän kuin mieheni) enkä todellakaan pidä sitä tuhlauksena. Mielestäni matkat ovat kokemuksia ja niistä saatut muistot ovat itselleni arvokkaita. Mielelläni satsaan rahaa matkoihin. Mieheni tulee kyllä matkoille mukaan ihan mielellään, kun saa valmiiksi suunnitellun matkan eikä hänen tarvitse osallistua suunnitteluun. Suunnitelen matkan mielelläni, koska se on jo melkein kun olisi matkalla.
En todella haluaisi olla lomiani aina Suomessa mökeillä ja kotona. Kuivuisin kasaan. Juuri tulin 6 viikon matkalta etelästä ja seuraavaa voisin alkaa jo suunnittelemaan. Toppuuttelen kuitenkin itseäni matkustamisessa ja seuraava pidempi reissu on vasta helmikuussa.
Porvoon matkaako pukkaa, kun niin itkettääkin miestä?
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Matkustelu on kivaa, mutta ei siitä tuollaista draamaa pidä tehdä. Jos on tiukka rahatilanne, silloin mennään 5€ risteilylle Tallinnaan, otetaan omat eväät ja paistatellaan laivan kannella hyvällä asenteella. Tuollaiset 4000€ euron matkat kuuluvat sitten toisenlaiseen elämänvaiheeseen, kun ei olla enää niin köyhiä ja kipeitä että matkaan pitäisi erikseen säästää.
No oletpa oikein kultakimpaleen mieheksesi löytänyt! Taidatte olla tosi nuoria, mieshän käyttäytyy kuin
pikkukakara? Viisainta olisi sinun lähteä elämään omaa elämääsi ja jättää tuo vaativa itkuiikka kasvamaan.
Olen samaa mieltä että tässä elämänvaiheessa matkat pitäisi sopia omaan rahatilanteeseen, minulle riittäisi hyvin 5 e Tallinnan matka tai mieluummin olisin sukulaisten mökillä. Sitten kun olen kokopäiväisesti töissä niin sitten voisin mennäkin kalliimmille matkoille, tosin ensin haluaisin perheen. Emme ole ihan nuoria, mies on jo 28-vuotias. Minustakin lapsellista painostaa toista.
Ap
Mitä mieltä olette? En laita enempää, mutta olen varma että mies kiukuttelee ja itkee jos en laita. On jopa heitellyt tavaroita kun sanoin etten laita.
Ap
Koska ap ei pidä matkustelua asiana josta nauttii. Ja varsinkin kun rahaa ei ole mutta toinen painostaa niin onhan tuo ihan ärseestä. Ilmeisesti sulta meni eka ketju ohi silmien.