Miten Lidlissä voi olla niin halpaa vissyä? Mikä koira tässä on haudattuna?
Siis 1,5 litraa kivennäisvettä, 0,20€ + pantti 0,40€. Yhteensä 0,60€, iso pullo. Millä laskuopilla tuo on kannattavaa?
Kommentit (86)
Veteen kuplia - ja joku maksaa. :D
Lidlissä on kaikki halvempaa. Sen huomaa kauppalaskusta. Kun teet tavalliset perheen ostokset, niin 20-30 euroa säästyy, joka kauppareisulla. Hauskinta tässä on vielä, että suurin osa tuotteista on suomalaisia.
Vissy on vettä. Kuinka kallista sen pitäisi mielestäsi olla?
Se on Puolalaista hanavettä ja kuplat tulee kaupan päälle.
Minä juon vain E'viania kristallilaseista.
Jos on jossain koira haudattuna niin toivottavasti ei vedenottopaikalla.
Siti-kivennäisvesi on omaan makuun pahaa. Jokin outo sivumaku mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Siti-kivennäisvesi on omaan makuun pahaa. Jokin outo sivumaku mielestäni.
Shiti :D
Kuutio vettä maksaa 1,40 veroineen kuluttajalle. Kuutiosta vettä saa 660 pullollista vettä. Hiilidioksidi maksaa kuluttajalle 10 € 60 litran hapottamiseen eli 160 euroa 1000 litran hapottamiseen. Eli itse hiilihapottamalla hinnaksi tulee 0.24€/1.5 l kuplajuomaa.
Ei mitään vaikeuksia tuottaa vettä teollisesti tuohon hintaan.
Mun mielestä hyvää! Ostan aina sitä. Melkein ilmaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuutio vettä maksaa 1,40 veroineen kuluttajalle. Kuutiosta vettä saa 660 pullollista vettä. Hiilidioksidi maksaa kuluttajalle 10 € 60 litran hapottamiseen eli 160 euroa 1000 litran hapottamiseen. Eli itse hiilihapottamalla hinnaksi tulee 0.24€/1.5 l kuplajuomaa.
Siitä 0,20e maksetaan vielä verot, kuljetukset, varastointi ja voittoakin pitäisi tehdä? Kun tätä puoli-ilmaista vettä on paalitolkulla myymälässä ja varastossa, se vie suhteettoman paljon tilaa siihen nähden mitä se tuottaa. Tai tuskin tuottaa mitään. Voihan se olla jokin sisäänheittotuote.
Vierailija kirjoitti:
Jos Siti-vesi on Finn Springin, niin se Multilan lähde on ilmeisesti Finn Springin oma eikä vesi siis maksa heille ns. mitään. Tuottaja myy sitä pienellä katteella isoja volyymeja ja Lidlissäkin kate on varmaan pienempi kuin muilla kaupparyhmillä. Sillä tavalla tuo on mahdollista.
Eikö vettä tule hanastakin, ettei sitä tarvitse kaupasta kalliilla rahalla ostaa...?!?
Enpä tiedä. Ehkä Lidl on tehnyt sopimuksen, jolla sitoutuu ostamaan ison määrän sitä vettä, jolloin tuottaja voi sitä myydä pienemmälläkin katteella, kun tilaus on pitkäaikainen ja varma. Tuo Siti-kivennäisvesi on suomalaista, luultavasti Finn Springin vettä.