Lestadiolaisten pukeutuminen
Kommentit (5)
Höh.
Kuule, ihan nätisti ja nimenomaan tyylikkäästi pukeutuvat.
Mitä tarkoitat aloituksellasi, en ymmärrä?
Itse olen kiinnittänyt huomiota, että nuorissa lestadiolaisperheissä suositaan usein tiettyjä kotimaisia lastenvaatemerkkejä, jotka varmasti huolellisesti hoidettuina ovat hintansa väärtejä ja kestävät lapselta toiselle. Myös itse ommeltuja vaatteita "trendikankaista" näkyy, mikä on ihan hatunnoston arvoinen saavutus, kun miettii mikä vaiva ompelemisessa kuitenkin on eikä se mitään rahansäästöä ole varsinkaan jos halpakauppojen vaatteisiin vertaa.
Omien havaintojen mukaan nelikymppisillä äideillä on keskimääräistä useammin hame päällä. Pitkät hiukset.
Varsinkin nuorempien äitien pikkulapset on monesti hyvinkin nätisti puettu ihan perus kauppakäynneillekin. Siis sellaisia siistejä, juhlavampia vaatteita, ei ylitrendikästä tai ritirampsua. Pikkupojilla kauluspaitaa, chinos-tyyppistä housua. Tytöillä hame, sukkahousut, nätit kengät, villakangastakki.
Mielestäni kiinnittävät pukeutumiseen ja kampaukseen keskimääräistä enemmän huomiota. Ehkä siksi, kun ei voi meikata, niin muilla keinoin kaunistautuvat...?
Ite oon huomannu että tuntuvat suosivan neutraaleja ja maanläheisiä värejä. Toki riippuu ihmisestä, ei kai heillä mitään tiettyä pukukoodia ole.