Antaisitteko vinkkejä minne pariskunta voisi lähteä parin päivän pika-autoilulomalle täältä pääkaupunkiseudulta?
Meidän ensi viikoksi suunniteltu kyläily muutaman sadan kilometrin päähän peruuntui sillä minun sukulainen jonka luokse olimme menossa, joutuu lähteä toiseen maahan tapaamaan omaa sairasta, vanhempaa sukulaistaan.
Ajattelimme silti käyttää nuo pari suunniteltua päivää johonkin pieneen reissuun. Lähdemme matkaan täältä Helsingistä.
Minä en ole juurikaan kierrellyt Itä-Suomessa, mieheni ei pahemmin Länsi-Suomessa.
Minusta olisi mukava nähdä järviä, kivoja rauhallisia maisemia joissa voisi hengähtää työstressit pois, ja jos jossain olisi mahdollisuus nähdä saimaannorppia tai muuta mukavaa luontokappaletta niin se olisi plussaa.
Mieheni saattaisi sen sijaan pitää meren rannasta, mutta järviseutukin käy.
Voisimme kuvitella vierailevamme jossain pienessä kaupungissa tai isommassa kylässä jossa olisi viihtyisiä kahviloita, hyviä lähiruokaravintoloita ja pikkuputiikkeja. Hyvä hotelli olisi tietenkin plussaa, mielellään ei ötököiden keskellä kuitenkaan :D
(En viitsinyt kysyä asiaa tutuilta tai työkavereilta koska heidän mielestä on niin typerää matkustella "kalliissa Suomessa", ja he vievät rahansa mieluummin Turkkiin tai Bulgariaan. Kulutamme rahamme mielellämme Suomessa ja tuemme samalla suomalaista työllisyyttä, mutta he eivät ymmärrä tätä ideaa. Siksi kysyn täältä koska täällä saa usein hyviäin vinkkejä).
Kommentit (51)
Vierumäki. Sopivan lähellä, hyvää ruokaa, lenkkeily- ym liikuntamahdollisuudet äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivalla Päijännettä pitkin Lahdesta Jyväskylään tai päinvastoin. Tai joku muu sisävesilaivareissu?
Uskaltaaks Lahteen enää kukaan mennä kun sieltä uutisoidaan kaikkea epämäärästä?!
Jos minä olen uskaltanut asua Lahdessa parikymmentä vuotta, niin etteköhän tekin uskalla laivaan täällä hypätä :)
Kysyin asiaa mieheltä eikä hänkään ole koskaan käynyt Lahdessa :D Tuo voisi olla eräs vaihtoehto.
Meidän alkuperäinen vierailupaikka olisi siis ollut Parkanon takana.
-AP-
Hangon regatan aikaan viikon päästä taitaa se paikka ainakin olla tukossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivalla Päijännettä pitkin Lahdesta Jyväskylään tai päinvastoin. Tai joku muu sisävesilaivareissu?
Uskaltaaks Lahteen enää kukaan mennä kun sieltä uutisoidaan kaikkea epämäärästä?!
Jos minä olen uskaltanut asua Lahdessa parikymmentä vuotta, niin etteköhän tekin uskalla laivaan täällä hypätä :)
Kysyin asiaa mieheltä eikä hänkään ole koskaan käynyt Lahdessa :D Tuo voisi olla eräs vaihtoehto.
-AP-
Käykää kurkkimassa, jos ne ovatkin kotona. Eivät vain sittenkään halunneet vieraita ja keksivät tekosyyn.
Jyväskylä on paska. Lahti vielä paskempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP-
Käykää kurkkimassa, jos ne ovatkin kotona. Eivät vain sittenkään halunneet vieraita ja keksivät tekosyyn.
Sitä suuremmalla syyllä menemme sitten muualle päin Suomea viettämään aikaa ihan kaksistaan :D
-AP-
Suomen ensimmäinen maailmanperintökohteeksi valittu kohde: Vanha Rauma.
Rauman Lapissa on muuten toinenkin maailmanperintökohde! Sammallahdenmäki.
Kesäinen Rauma on ihana, kannattaa käydä!
Rengasmatka Saimaan eteläosan ympäri eli kutostietä myötäpäivään tai vastapäivään. Eli Lappeenranta, (Simpele, Joutseno), Parikkala, Savonlinna ja Mikkeli. Mikkelistä pääsee vitostietä takaisin. Suosisin osittain motareita, niin maisemat vaihtuu.
Välillä voi ajella pienempiä reittejä. Esim Puumala, Sulkava, ehkä Kouvola.
Rantasalmen uusi Järvi-Sydämen kylpylä ei paljon reitiltä poikkea ja kyllä mukavan erilainen kylpylä, sopii aikuisille.
Pysykää siellä pääkaupunkiseudulla älkääkä saastuttako muuta Suomea olemuksellanne.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää siellä pääkaupunkiseudulla älkääkä saastuttako muuta Suomea olemuksellanne.
Kesti kokonaiset kaksi sivua ennenkuin ensimmäinen kateellinen juntti ilmestyi ketjuun.
Voisitte ehkä tukea rahoillanne myös veljeskansaa. Virossa on aivan ihania kohteita lyhyen matkan päässä Helsingistä. Pärnu, Tartto jne.
Loviisassa käytiin viime kesänä ja siellä oli tosi kaunista.
Jos kyseessä yksi yö ja kaksi päivää, niin en lähtisi ihan kauhean pitkälle, saatika ns. road tripille ;) Pikkukaupunkimiljöö ja kivoja kahviloita oli toivomuksena. Hanko, Naantali...Ehkä Heinola ja samalla Lahden tsekkaus. Kuopiokin kiva mutta onko turhan kaukana?
Lyhyt pistokeikka moottoritietä:
Hyvinkää, rautatiemuseo
Riihimäki, lasimuseo
Hämeenlinna, linna ja Aulanko
Tuusula/Järvenpää
Rantatie, Lottamuseo, Halosenniemi, Ainola, Aleksis kiven syntymäkoti ja kuolinmökki
Tuuri lähinnä hotellin takia, ei niinkuin noin muuten :)
-AP-