Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei syö kasviksia eikä myöskään tee aterioita lautasmallin mukaan

Vierailija
02.07.2018 |

Vaimon ainut kasvis on peruna. Jos vaan kotona on perunoita niin niitä sitten saa syödä niin ettei mitään rajaa. Mitään välimuotoa ei ole että voisi sitä lautasmallia vilkaista.

Hän voi ostaa kasviksia mutta ne nahistuu vihanneslokeroon, kuten myös salaatit.

En viitsi edes ostaa perunoita kaupasta kun sitten niitä saa syödä ja syödä. Ellei syödä perunoita niin sitten pakasteranskalaisia:(

Kohtalotovereita?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kasvisruokaa sinä teet teille?

Vierailija
2/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinua ostamasta ja jos on jo kaapissa, niin valmistamasta? Laitat perunoiden kera kattilaan kiehumaan vaikka porkkanaa. Parsaa voit lisätä kunnes potut ovat  melkein kypsiä. Aloitat vähitellen. Ja salaattia, tomaattia, kurkkua jne. lisäät lautasellesi. Olet mitä syöt. Nettikin on täynnä ohjeita. innosta sitä vaimoakin mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torstaina tein hernekeittoa.

ap.

Vierailija
4/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi se vaimo tunki pastaa kaikkialle, keittoihinkin, prkl.

Vierailija
5/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et juuri syö kasviksia itsekään, jos ne kerran vihanneslaatikkoon nahistuvat?

Vierailija
6/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Pese ja harjaa ensin, ja pilko juureksia (porkkana, peruna, selleri, palsternakka jne) sormenpaksuisiksi puikoiksi ja laita kulhoon, jossa on öljyä, mieleisiä mausteita ja pippuria sekä suolaa. Pyörittele siinä pinnat. Leivinpaperi pellille ja kaadat juurekset siihen. Pursota päälle hieman hunajaa (ei perunoille). Yrttejä  voi lisätä myös, esim, rosmariini on hyvää. Pelti uuniin ja n. 45 minuuttia. Sillä aikaa voit vaikka paistaa pihvit (tai laittaa nekin uuniin). Ei voi ruuanlaitto helpompaa olla.

Vierailija
7/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Nyt on maanantai. Kannattaisi osallistua ruokahuoltoon, kuten normaalit aikuiset.

Vierailija
8/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttaakyrpää siihen saakka, kunnes alkaa rehut maistumaan.

Vierailija
9/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoresalaatteja vaan. Ei mitään lämmittämisiä. Vanhanaikaista!

Vierailija
10/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Nyt on maanantai. Kannattaisi osallistua ruokahuoltoon, kuten normaalit aikuiset.

Perjantaina tein uunibroileria perunapedillä. Pakastimesta löysin jotain persiljasilppua jota myös lisäsin. Lauantaina grillasin 4 grillimakkaraa ja 3 jotain possua ( ei kasleria) vaimo paistoi ranskalaiset uunissa, ei ottanut salaattia jonka olin tehnyt perjantaina(?)

Jokaisella aterialla söin jotain salaattia, vaimo ei syönyt.

ap.

Vierailija
11/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis itse kokkaa kun jaksat valittaa tästä? Sano vaimolle että tekee omat ruokansa ja sinä omat.

Vierailija
12/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmallissasi on vikaa. Mun lautanen on muotoiltu siten, että makkarat ja kyljykset vievät pääosan ja muutaman herneen/sipulisilpun voi laittaa niille tarkoitettuun 2 cm x 0-2 cm sektoriin keskelle.

Vierailija
13/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa auta muu kuin

1) puhua vaimolle asiasta

2) tehdä itse molemmille niitä kasvisruokia joita haluat, sisältää myös kasvisten ostamisen

3) tyytyä tilanteeseen

4) erota

Vierailija
14/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se vaimo sitten kokonaan kotona, ettei ollenkaan käy töissä, vai miksi oletat, että juuri sen vaimon pitäisi ne ruuat ja laiutasmallit laittaa. Tämä on selvä provo.

Ps minäkin  naisena vihaan kaikkia kasviksia. Ottaa pattiin kun mies niitä joka ruokaan on laittamassa prke.

Vierailija
15/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omiin syömisiis voit vaikuttaa, vaimon syömisiin et. Arvaa kumpaan kannattaa panostaa?

Vierailija
16/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Perjantaina tein uunibroileria perunapedillä. Pakastimesta löysin jotain persiljasilppua jota myös lisäsin. Lauantaina grillasin 4 grillimakkaraa ja 3 jotain possua ( ei kasleria) vaimo paistoi ranskalaiset uunissa, ei ottanut salaattia jonka olin tehnyt perjantaina(?)

Jokaisella aterialla söin jotain salaattia, vaimo ei syönyt.

ap.

Ei meilläkään poika ota koskaan salaattia. Mieskin haluaa syödä vain pelkkää punaista lihaa. Minä haluan kasvisruokaa. Teen nykyään ruuan, mutta sitä ei syö muut kuin minä. Mitä väliä,syökööt muut mitä haluaa, kun ei kerran valmis ruoka kelpaa.  Jokainen siis joutuu tekemään omat ruokansa.

Vierailija
17/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon ainut kasvis on peruna. Jos vaan kotona on perunoita niin niitä sitten saa syödä niin ettei mitään rajaa. Mitään välimuotoa ei ole että voisi sitä lautasmallia vilkaista.

Hän voi ostaa kasviksia mutta ne nahistuu vihanneslokeroon, kuten myös salaatit.

En viitsi edes ostaa perunoita kaupasta kun sitten niitä saa syödä ja syödä. Ellei syödä perunoita niin sitten pakasteranskalaisia:(

Kohtalotovereita?

meillä mies syö pelkkää makkaraa ja pihviä. Makkarat vetää suoraan jääkaapista. Ei tee ruokaa, mutta ei syö nykyään minunkaan keitoksia, kun olen alkanut karvissyöjäksi. No ei kai siinä mitään. Syökööt pelkkää makkaraa, ei kai se minulta ole pois.

Vierailija
18/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä. Vaimosi näköjään vihaa omaansa.

Vierailija
19/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalotovereita?

meillä miehen ainoa kasvis on makkara:( 

Vierailija
20/31 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama tilanne, siis niin että mies ei söisi yhtään mitään juuresta tai kasviksia, ellen minä niitä ostaisi ja valmistaisi. Teen aina niin ison satsin raasteita ja salaatteja, että riittää molemmille. Illalla vedän itse vielä jäljelle jääneet päivän päätteeksi ja taas seuraavana pnä tuoretta pöytään.

Kauppaan en voi tuota laittaa ollenkaan, tuliaisina on pitsaa, lenkki, lihapiirakoita ja lauantaimakkaraa. Käymme yhdessä. En voisi katsella jotain rasvan ja pastan kiskomista vierestä. Mies varmaan lihoisikin kunnon porsaaksi, jos saisi mällätä miten tykkää.

Joten ymmärrän ap sua hyvin :/ Mutta syö sinä terveellisesti, kaupasta saa valmiita salaatteja ja kaikkea muuta hyvää kasviksista tehtyä. Hintaa tulee, mutta voihan sitä tinkiä jostain turhasta? Kalja? Tupakka? Aikakauslehdet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme