Vaimo ei syö kasviksia eikä myöskään tee aterioita lautasmallin mukaan
Vaimon ainut kasvis on peruna. Jos vaan kotona on perunoita niin niitä sitten saa syödä niin ettei mitään rajaa. Mitään välimuotoa ei ole että voisi sitä lautasmallia vilkaista.
Hän voi ostaa kasviksia mutta ne nahistuu vihanneslokeroon, kuten myös salaatit.
En viitsi edes ostaa perunoita kaupasta kun sitten niitä saa syödä ja syödä. Ellei syödä perunoita niin sitten pakasteranskalaisia:(
Kohtalotovereita?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon ainut kasvis on peruna. Jos vaan kotona on perunoita niin niitä sitten saa syödä niin ettei mitään rajaa. Mitään välimuotoa ei ole että voisi sitä lautasmallia vilkaista.
Hän voi ostaa kasviksia mutta ne nahistuu vihanneslokeroon, kuten myös salaatit.
En viitsi edes ostaa perunoita kaupasta kun sitten niitä saa syödä ja syödä. Ellei syödä perunoita niin sitten pakasteranskalaisia:(
Kohtalotovereita?
meillä miehen ainoa kasvis on makkara:(
Ja se on OIKEIN!
Aina puhutaan siitä miten miehet ei syö kasviksia, mutta voi olla myös toisinpäin. Kaikki ei vaan tykkää kasviksista oli sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan sama tilanne, siis niin että mies ei söisi yhtään mitään juuresta tai kasviksia, ellen minä niitä ostaisi ja valmistaisi. Teen aina niin ison satsin raasteita ja salaatteja, että riittää molemmille. Illalla vedän itse vielä jäljelle jääneet päivän päätteeksi ja taas seuraavana pnä tuoretta pöytään.
Kauppaan en voi tuota laittaa ollenkaan, tuliaisina on pitsaa, lenkki, lihapiirakoita ja lauantaimakkaraa. Käymme yhdessä. En voisi katsella jotain rasvan ja pastan kiskomista vierestä. Mies varmaan lihoisikin kunnon porsaaksi, jos saisi mällätä miten tykkää.
Joten ymmärrän ap sua hyvin :/ Mutta syö sinä terveellisesti, kaupasta saa valmiita salaatteja ja kaikkea muuta hyvää kasviksista tehtyä. Hintaa tulee, mutta voihan sitä tinkiä jostain turhasta? Kalja? Tupakka? Aikakauslehdet?
En osta valmiita salaatteja. Talvella punajuuria porkkanaa ja keräkaalia.
Kasvatan itse salaattini näin kesällä ja on niin paljon kuin vaan viitsii syödä. Mausteeksi myös rucolaa ja lehtikorianteria.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista kasvisruokaa sinä teet teille?
Torstaina tein hernekeittoa.
ap.
Kasvishernekeitto on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan sama tilanne, siis niin että mies ei söisi yhtään mitään juuresta tai kasviksia, ellen minä niitä ostaisi ja valmistaisi. Teen aina niin ison satsin raasteita ja salaatteja, että riittää molemmille. Illalla vedän itse vielä jäljelle jääneet päivän päätteeksi ja taas seuraavana pnä tuoretta pöytään.
Kauppaan en voi tuota laittaa ollenkaan, tuliaisina on pitsaa, lenkki, lihapiirakoita ja lauantaimakkaraa. Käymme yhdessä. En voisi katsella jotain rasvan ja pastan kiskomista vierestä. Mies varmaan lihoisikin kunnon porsaaksi, jos saisi mällätä miten tykkää.
Joten ymmärrän ap sua hyvin :/ Mutta syö sinä terveellisesti, kaupasta saa valmiita salaatteja ja kaikkea muuta hyvää kasviksista tehtyä. Hintaa tulee, mutta voihan sitä tinkiä jostain turhasta? Kalja? Tupakka? Aikakauslehdet?
En osta valmiita salaatteja. Talvella punajuuria porkkanaa ja keräkaalia.
Kasvatan itse salaattini näin kesällä ja on niin paljon kuin vaan viitsii syödä. Mausteeksi myös rucolaa ja lehtikorianteria.
ap.
Hieno homma! Monipuolista! Mä kai jotenkin käsitin (väärin), että et syö, kun ei vaimokaan syö tai laita. Väsymys iski.
Vierailija kirjoitti:
Tuoresalaatteja vaan. Ei mitään lämmittämisiä. Vanhanaikaista!
Kaikkien vatsat eivät tuoresalaatteja kestä. Moni juures tulee vatsaystävällisemmäksi pienen uunikeikan jälkeen, esim. punajuuri, jota rakastan. Samoin tomaatti on ravitsevampi valmistettuna.
Mitä ap:n rouvan perunaintoon tulee, olen tuntenut ihmisen, joka oli käytännöllisesti katsoen allerginen kaikille kasviksille paitsi perunalle.
Meidän perheessä ei kukaan tykkää kasviruuista, lihaa sen olla pitää. Sori vegaanit. Kerran yks sukulainen kokkas meillä pelkkää riisiä ja ruokajakelusta saamiaan kasviksia mukaan. Lappasi sitä sitten omaan suuhunsa kun ei muille kelvannut . Kysyi että eikö tykätä vihanneksista? No tykätään mutta lisukkeena ja salaattina pääruuan lisäksi. Tai myönnettäköön että en iljennyt syödä kun sai epäillä olivatko käytetyt kasvikset ihan syömäkelpoisia kun tämä loistokokki oli roudannut ne jostain ruokajakelusta.
Meilläkin joskus voi joku vihannes nahistua jääkaapissa mutta harvoin. Yleensä ehditään syödä ennen nahistumista. Siinä mielessä lautasmallille annetaan kyytiä että joskus jopa aterialta puuttuu se salaatti. Hui, kamalaa.
Eniten mulla on nahistunut vihannekset jääkaapissa kun yks sukulainen kuskas ruokajakelusta jo parhaat päivänsä menneitä puolimätiä vihanneksia. Niitä ei vain tehnyt mieli itse syödä tai antaa lapsille. Odotin että edes miehelle olis kelvannu mutta ei. Mietin, syököhän se vielä tuota ilmaisruokaa vaikka taloudellisen tilanteen takia ei olisi pakko. Jotkut tuotteet vaikutti ihan roskiksesta dyykatuilta. Ei kai ne sellaista jakele siellä? Iljetti kyllä kun ei tiennyt vihannesten alkuperää ja osa kovin nahistuneelta.
En pystyisi elämään kumppanin kanssa, joka ei syö kasviksia. Makkaranpureminen on suunnilleen sama kuin röyhöttäisi röökiä.. Eliniänodote vähenee jokaisella puraisulla.
Mä olen sellainen joka ei tee aina salaatteja kotona joka päivä. Joskus on, joskus ei. Kurkkua ja tomaattia menee joka päivä. Syön kuitenkin usein lounaaksi buffet salaatteja. Ne on niin hyviä. Tuoreita aineksia ja saa itse valita mitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi elämään kumppanin kanssa, joka ei syö kasviksia. Makkaranpureminen on suunnilleen sama kuin röyhöttäisi röökiä.. Eliniänodote vähenee jokaisella puraisulla.
En mäkään sellaisen joka ei ikinä syö. Joka toinen päivä....no joo ehkä....mutta tuoretta olla pitää.
Olen pahoillani etten päivitä ketjua kovin tiivisti mutta tiskaan samalla ettei tiskit keräänny:(
Mutta mihin jäinkään...niin täällä oli joku ketju missä mies antoi huonoa mallia lapsille kun ei syönyt kasviksia. Meillä lapset on oppineet syömään kasviksia vaikka ei äidiltä ole mallia saaneetkaan:)
ap.