Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastusluonteisesta toiminnasta saatu palkkio ja verotua

Vierailija
02.07.2018 |

Olen harrastekuvaajana ja kaveri halusi, että kuvaan häntä vapaa-ajallani. Hän maksoi tunnin kuvaus- ja kuvankäsittelyvaivasta 60 euroa, eli vapaaehtoisesti sen verran kuin halusi. Itselle tilanne oli kiva kokemus ja kehittysmismahdollisuus, en määritellyt hinta, toki olin iloinen pienituloisena korvauksesta.

Minulla on ihan arvokas kamera ja kuvaustarvikkeita, jonka olen itse ostanut pari vuotta sitten (arvo ~ 2000 euroa, en ole hakenut verovähennystä niistä).

Tarvitseeko minun nyt siis maksaa veroja tai ylipäänsä ilmoittaa tästä tulosta? Ajatuksena ostaa lisää kuvaustarvikkeita näillä "lisätienesteillä". En ole tehnyt kuvauskeikkaa yksityisille ihmisille aiemmin, eikä varsinaisesti ole tarkoitus jatkossakaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla umpirehellinen, niin totta kai pitää, mutta ei kai tuollaisesta kaverin vapaaehtoisesti antamasta kulukorvauksesta kukaan mitään verottajalle ilmoita. Kaverisi pitäisi maksaa vielä työnantajamaksut, tellit, lellit ja vellit. 😄

Vierailija
2/3 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim. te harrastemuusikot tai kuvataitelijat toimitte näissä?

Minä oisin melkein voinut maksaa kaverille että sain kuvata häntä. Mutta nyt ahdistaa nuo verot, en halua rikkoa lakia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain voitto pitää ilmoittaa ja sitä ennen vähennät materiaalikulut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän