Miksei masennusta hoideta Suomessa?
Lääkkeitä määrätään mutta ne on lähinnä siihen että potilas pysyy toimintakykyisenä. Oikeasti pitäisi selvittää masennuksen todellinen syy.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Olin aikeissa 13-vuotiaana tehdä itsemurhan vanhempien alkoholismin ja muiden ongelmien takia ja pari kertaa kävin psykologin puheilla ja jo heti ekalla kerralla oli määräämässä jotain seronilia ja ketipinoria, tajusin samantien, ettei niitä oikeesti kiinnosta kuunnella muiden ongelmia joten lopetin käynnit. Ei enää ikinä uudelleen.
Ainoastaan lääkäri voi määrätä lääkkeitä. Oliko tämä psykologi koulutukseltaan myöskin lääkäri?
Määrääkö ne lapsillekkin neuroleptejä? :o Mihin tämä maa on menossa?[/quote]
Ei niitä missään "pelkkään" masennukseen tai ahdistukseen määrätä. Täytyy olla psykoottisia oireita. Jolloin ne varmaan ovat ihan paikallaan, lapsillekin.[/quote]
Mitä hittoa alapeukutatte?! Ketipinor on psykoosilääke, luuletteko että sitä ensimmäiseksi nuorelle tarjotaan, jos tämän oireet ovat "vain" masennusta ja ahdistusta?[/quote]
Älä kirjoita pas*aa kun et tiedä, että niitä TODELLAKIN käytetään ilman psykoottisia oireita ja lapsillekin.
Omaa deprssiotani hoidin aluksi lääkityksellä sekä siihen yhdistetyllä psykoterapialla. Kävin kolmasti viikossa psykoterapiassa, psykiatria tapasin lääkitysasioissa kerran kuukaudessa.
Lääkitystä käytin vuoden, psykoterapiassa kävin kolme vuotta. Kannatti vaikka hintanahan sille kertyi, maksoin kaiken itse.
Suomessa on viisi miljoonaa lääketieteen asiantuntijaa, joista useimmat ovat ovat pätevöityneet googlailulla.
Päinvastoin. Nyt annetaan piiskaa. Pakko mennä töihin vaikket oikeasti olisi työkykyinenkään.
Tätä te
hdään ainakin Tampereen psyk.polilla, uloskirjataan polilta muka terveenä jolloin joutuu työkyvyttömänä/ vajaatyökykyisenä suoraan kortistoon. Heitteillejättöä. Säästetään terveyden kustannuksella.
Päinvastoin. Nyt annetaan piiskaa. Pakko mennä töihin vaikket oikeasti olisi työkykyinenkään.
Tätä tehdään ainakin Tampereen psyk.polilla, uloskirjataan polilta muka terveenä jolloin joutuu työkyvyttömänä/ vajaatyökykyisenä suoraan kortistoon. Heitteillejättöä. Säästetään terveyden kustannuksella.
Sama pk- seudulla
Kuulostaa ideaaliajalta. Toisilta menee vuosikaudet terapiassa eikä paluuta työelämään ole näkyvissä.
Miksi menette lääkäriin jos masennus parantuu sillä että selvitätte sen syyn?
Aliitsjuntaa kertoo monestii missä mennään. Viimeyönää unissani, vaikkka siitä on aikaaa kun olen katsonutt sotaelokuvaaa, olin jossakin erittäin vanhassa sotaelokuvassa, en katsoonut sitä vaan se oli elokuuva jossa olin mukana ja sonälllään se ei ollut elokuvaaa ja se oli klassikko ja siiksi siinä elokuvasssa se tuotti ikäänkuin jonkin sortiin hekumaa koska se olii klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Aliitsjuntaa kertoo monestii missä mennään. Viimeyönää unissani, vaikkka siitä on aikaaa kun olen katsonutt sotaelokuvaaa, olin jossakin erittäin vanhassa sotaelokuvassa, en katsoonut sitä vaan se oli elokuuva jossa olin mukana ja sonälllään se ei ollut elokuvaaa ja se oli klassikko ja siiksi siinä elokuvasssa se tuotti ikäänkuin jonkin sortiin hekumaa koska se olii klassikko.
Jaa se eii ollut suomaalainen elokuva jaa siksi se oliikin niin hyvin sekava kaiikin puolin. Eii se ahdistava olllut koskaa se ei ollut raakaa kuvaus vaan enemmän se liittyy johonkin sen odotuukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa se eii ollut suomaalainen elokuva jaa siksi se oliikin niin hyvin sekava kaiikin puolin. Eii se ahdistava olllut koskaa se ei ollut raakaa kuvaus vaan enemmän se liittyy johonkin sen odotuukseen.
Taii minä en tunyenut sitä hekuumaksi vaan tunsin seem hekumaaksi kun muuitkin tunsi sen jekumakksi. Sen jälkeeen amnestila tuli puhelu kun puheliin oli yyyliin kerran vuodesda päällä ja se herättti minuut siitä ihan konkreeettisesta unedta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taii minä en tunyenut sitä hekuumaksi vaan tunsin seem hekumaaksi kun muuitkin tunsi sen jekumakksi. Sen jälkeeen amnestila tuli puhelu kun puheliin oli yyyliin kerran vuodesda päällä ja se herättti minuut siitä ihan konkreeettisesta unedta.
Taii puhelin oli ääänellä. Tosiin se mikä siitä unestaa vedettävä lopullinen johtopäätös oli oli se onnekssi heräsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taii puhelin oli ääänellä. Tosiin se mikä siitä unestaa vedettävä lopullinen johtopäätös oli oli se onnekssi heräsin.
Se mikää tuodssa unedsa minullle haluttiin kertoa tulkittsen senn niin että kuinka ihmiset toimivaat ryhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on viisi miljoonaa lääketieteen asiantuntijaa, joista useimmat ovat ovat pätevöityneet googlailulla.
Suomessa on kymmeniätuhansia lääkäreitä, jotka ovat pätevöityneet potilastyöhön lähinnä lääketehtaiden myyntiedustajien lahjontatilaisuuksissa.
T.lääkärin tytär, korttipelistä Hullunkuriset perheet
Masennus on muoti synonyymi sanalle lorvikatari ja siitä ei voi parantua kuin töitä tekemällä
Oli kivaa kun lapsena joka penaalissa ja avaimenperässä ja repussa luki joku Metronidatsoli.
Kiukkuinen kirjoitti:
Masennus on muoti synonyymi sanalle lorvikatari ja siitä ei voi parantua kuin töitä tekemällä
Sanoo hän, jolla ei ole omakohtaisia kokemuksia masennuksesta, joka voi jopa lamaannuttaa.. :DD etenkin ahdistukseen ja sos.tilanteiden pelon kanssa mixattuna.
.
.
.
.
Ainiin, ethän sinä sairastu mihinkään kun teet töitä ja se kehittää suojakuplan ympärilles 😁
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuinen kirjoitti:
Sanoo hän, jolla ei ole omakohtaisia kokemuksia masennuksesta, joka voi jopa lamaannuttaa.. :DD etenkin ahdistukseen ja sos.tilanteiden pelon kanssa mixattuna.
.
.
.
.
Ainiin, ethän sinä sairastu mihinkään kun teet töitä ja se kehittää suojakuplan ympärilles 😁
Mitä henkkari joku ahdistus on sitä kun ihminen vetää herukat menuun kun ei vaan mielistellä samoin sos tilanteiden pelko. Että sillain
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä määrätään mutta ne on lähinnä siihen että potilas pysyy toimintakykyisenä. Oikeasti pitäisi selvittää masennuksen todellinen syy.
Hoidetaan mutta sen potilaankin pitäis tehdä jotain eikä vaan flegmaattisena odottaa että kaikki passataan eteen.
Kyllä niitä psykoosilääkkeitä (ketipinor, risperdal jne) määrätään pienillekin lapsille ja ilman psykoosia. Omalle jo 8 vuotiaana. Järkyttävät sivuvaikutukset. Työkavereille useammalle määrätty ketipinoria nukkumiseen.
Ihan älytöntä touhua!