Kaveri suuttui kun muka "omin" nimen jonka meinasi antaa omalle lapsellensa
Vaikka itse sain lapsen ensin. Se on kiva nimi, keksin sen vasta kun kaveri kertoi mutta ei se silti omimista ole? No ei väliä, nyt lapsella on kiva nimi
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse sain lapsen ensin. Se on kiva nimi, keksin sen vasta kun kaveri kertoi mutta ei se silti omimista ole? No ei väliä, nyt lapsella on kiva nimi
Ihan sama vaikka tämä olisi provo, mutta näitä tapauksiahan on vaikka kuinka paljon. Ja ei, nimet ei ole omaisuutta, niitä ei voi varata.
Toivottavasti kaverisi antaa haluamansa nimen lapselleen, vaikka sinä olisit antanut sen ensin. Kun eihän sillä nyt oikeasti ole mitään väliä, keskiverto lapsi kohtaa kyllä kaimoja elämässään.
Kyseessä siis vähän harvinaisempi nimi, ellei peräti keksitty nimi. Mutta joo, en olisi itse noin tehnyt. Siis antanut omalleni toisen keksimää nimeä.
Mun kaveri kans vei mun poika lapselle suunnitellun nimen. Annoin sitten saman nimen meijän kissalle ja myöhemmin sain lapsen niin tulikin tyttö.
Muotinimet ovat muotinimiä. Taannoin kaksi samannimistä naista olivat toisistaan tiettämättä antamassa samaa nimeä lapselleen. Äitini antoi aikanaan harvinaisen nimen. Kansakouluun mennessäni kuudella kuudestatoista oli sama nimi.
On teillä mammoilla kyllä omituiset huolen aiheet.
- Lapseton mies
Keksit sen vasta kun kaveri kertoi?? Sinä mitään keksinyt vaan härskisti vain matkit kaveriasi.
Melko törpösti tehty, mutta ei se kiellettyä ole.
Ystäväni kertoi omalle kaverilleen nimen jonka oli päättänyt syntyvälle lapselleen antaa. Ystäväni saikin keskenmenon, ja tämä kaveri sai lapsensa ennemmin, ja antoi törkeästi nimen lapselleen. Ystäväni otti kodinvaihtajakoiran, ruman kuin kerpele, mutta hyväluontoisen, ja antoi tälle koiralle nimen jonka kaveri varasti, sanotaan nyt vaikka "pekka". Hän lisäsi koiran nimeen etuliitteen "passkahousu"- Pekka, aka paskispekka, ja kutsui sillä koiraansa kun tämän lapsen äiti oli paikalla.
Itse sain ainoastaan tyttölapsen, siis ainoastaan siksi että olisin halunnut toisenkin, mutta näin päätti luonto. Olin ikihyvilläni kun veljeni vaimoineen antoi poikalapselleen nimen jonka olisin halunnut pojalleni antaa :)
Niin kaveri suuttui? Oletitko että hän olisi iloinen vai miksi tämä avaus?
Meillä on serkukset samalla nimellä koska miehen sisko antoi lapselleen nimen minkä minä olin päättänyt antaa omalle lapselleni.
Hän suuttui tästä.. ja lasta kutsutaan nyt toisella nimellä joka ei kuulemma yhtään sovi hänelle.. syytön minä siihen olen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on serkukset samalla nimellä koska miehen sisko antoi lapselleen nimen minkä minä olin päättänyt antaa omalle lapselleni.
Hän suuttui tästä.. ja lasta kutsutaan nyt toisella nimellä joka ei kuulemma yhtään sovi hänelle.. syytön minä siihen olen.
Siis hetkinen, annoit lapsellesi saman nimen kuin serkullaan? Vai annoitteko nimet toisistanne tietämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, annoit lapsellesi saman nimen kuin serkullaan? Vai annoitteko nimet toisistanne tietämättä?
Serkuilla voi hyvinkin olla samoja nimiä, mitä sitten?
En ole mikään taikauskoinen ihminen, mutta olen halunnut valita kaikille kolmelle lapselleni merkitysnimet. Nimien takana on hienot tarinat ja sukujemme historiaa. Ristiäisissä näitä on käyty läpi.
Joten olisihan se ihan v*tun noloa, jos saisimme neljännen lapsen, ja ristiäisissä joutuisi sanomaan, että "valitsimme lapsellemme nimen, jonka Maiju oli keksinyt omalle lapselleen, koska ei parempaakaan mieleen tullut, ja toivomme lapsesta kasvavan ylpeän kleptomaanin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin saman nimen.
Olimme siis samaan aikaan raskaana ja hän sai lapsen 3kk ennen minua.
Olin jo päättänyt lapsen nimen ja kirjaillut sen kastemekkoon, mistä hän sen bongasi.
Hänen mielestään nimiä ei voi ”varata” joten antoi tuon minun omalle lapselle valitsemani nimen omalleen.
Täytyy kyllä sanoa että suutuin, mutta siitä huolimatta annoin sen nimen myös omalle lapselleni ja tein kaikille selväksi miten oli käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkuilla voi hyvinkin olla samoja nimiä, mitä sitten?
Voi toki. Mutta ihan oikeasti halusit antaa ainutlaatuiselle pikku vauvallesi kaikista maailman nimistä sen, mikä on serkulla?
Asiallahan ei ole hv:n väliä, itse en ainakaan antaisi sellaista nimeä, joka on täysin uniikki, ja ihmisillähän on aina kaimoja. Sama sitten, onko käveripiirissä tai ei. Jos asiaa pitää tärkeänä, ei kannata paljastaa nimiaikomusta kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin saman nimen.
Olimme siis samaan aikaan raskaana ja hän sai lapsen 3kk ennen minua.
Olin jo päättänyt lapsen nimen ja kirjaillut sen kastemekkoon, mistä hän sen bongasi.
Hänen mielestään nimiä ei voi ”varata” joten antoi tuon minun omalle lapselle valitsemani nimen omalleen.
Täytyy kyllä sanoa että suutuin, mutta siitä huolimatta annoin sen nimen myös omalle lapselleni ja tein kaikille selväksi miten oli käynyt.
Antoi kastemekosta joskus puolivälissä raskautta bongatun nimen ja kutsuu nyt lasta toisella nimellään? Ihan oikeasti, jotain rajaa näihin juttuihin.
Aika pa*kamaisesti tehty sulta, vaikkei se laitonta olekaan. Tosin en olisi kaverina kailotellut nimeä kaikille, koska noinhan siinä usein käy...