Kaveri suuttui kun muka "omin" nimen jonka meinasi antaa omalle lapsellensa
Vaikka itse sain lapsen ensin. Se on kiva nimi, keksin sen vasta kun kaveri kertoi mutta ei se silti omimista ole? No ei väliä, nyt lapsella on kiva nimi
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on serkukset samalla nimellä koska miehen sisko antoi lapselleen nimen minkä minä olin päättänyt antaa omalle lapselleni.
Hän suuttui tästä.. ja lasta kutsutaan nyt toisella nimellä joka ei kuulemma yhtään sovi hänelle.. syytön minä siihen olen.
Siis hetkinen, annoit lapsellesi saman nimen kuin serkullaan? Vai annoitteko nimet toisistanne tietämättä?
Annoin saman nimen.
Olimme siis samaan aikaan raskaana ja hän sai lapsen 3kk ennen minua.
Olin jo päättänyt lapsen nimen ja kirjaillut sen kastemekkoon, mistä hän sen bongasi.
Hänen mielestään nimiä ei voi ”varata” joten antoi tuon minun omalle lapselle valitsemani nimen omalleen.
Täytyy kyllä sanoa että suutuin, mutta siitä huolimatta annoin sen nimen myös omalle lapselleni ja tein kaikille selväksi miten oli käynyt.
Antoi kastemekosta joskus puolivälissä raskautta bongatun nimen ja kutsuu nyt lasta toisella nimellään? Ihan oikeasti, jotain rajaa näihin juttuihin.
?? Kysyi minulta kastemekkoa lainaksi heidän vauvalleen ja sanoin että en voi antaa sitä koska olen jo kirjaillut siihen meidän lapsemme nimen.
Antoi sitten tämän nimen omalle lapselleen.
Kun mekin annoimme omalle saman vaihtoivat kutsumanimeksi lapsensa toisen nimen.
Jep, kuulostaa provolta mutta ei ole😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on serkukset samalla nimellä koska miehen sisko antoi lapselleen nimen minkä minä olin päättänyt antaa omalle lapselleni.
Hän suuttui tästä.. ja lasta kutsutaan nyt toisella nimellä joka ei kuulemma yhtään sovi hänelle.. syytön minä siihen olen.
Siis hetkinen, annoit lapsellesi saman nimen kuin serkullaan? Vai annoitteko nimet toisistanne tietämättä?
Serkuilla voi hyvinkin olla samoja nimiä, mitä sitten?
Voi toki. Mutta ihan oikeasti halusit antaa ainutlaatuiselle pikku vauvallesi kaikista maailman nimistä sen, mikä on serkulla?
Koska olin jo sen valinnut jo ajat sitten ja sillä on vähän isompi merkitys kuin muilla nimillä.
Lisäksi miehen sisko antoi tahallaan tämän nimen vaikka tiesi että se on meidän syntymättömän vauvan nimi.
Ihan oikeasti, onko joku kirjaillut syntymättömän vauvan nimen kastemekkoon? Olisipa ollut mojova yllätys, jos sukupuoliveikkaus olisi mennyt pieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin saman nimen.
Olin jo päättänyt lapsen nimen ja kirjaillut sen kastemekkoon, mistä hän sen bongasi.
Hänen mielestään nimiä ei voi ”varata” joten antoi tuon minun omalle lapselle valitsemani nimen omalleen.
Täytyy kyllä sanoa että suutuin, mutta siitä huolimatta annoin sen nimen myös omalle lapselleni ja tein kaikille selväksi miten oli käynyt.
Antoi kastemekosta joskus puolivälissä raskautta bongatun nimen ja kutsuu nyt lasta toisella nimellään? Ihan oikeasti, jotain rajaa näihin juttuihin.
?? Kysyi minulta kastemekkoa lainaksi heidän vauvalleen ja sanoin että en voi antaa sitä koska olen jo kirjaillut siihen meidän lapsemme nimen.
Kun mekin annoimme omalle saman vaihtoivat kutsumanimeksi lapsensa toisen nimen.
Jos kyseessä oli suvun kastemekko, johon nimet laitetaan syntymäjärjestyksessä, niin pakkohan hänen oli antaa lapselleen se mekkoon präntätty nimi. Ehkä pappi luki sen siitä mekosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin saman nimen.
Jos kyseessä oli suvun kastemekko, johon nimet laitetaan syntymäjärjestyksessä, niin pakkohan hänen oli antaa lapselleen se mekkoon präntätty nimi. Ehkä pappi luki sen siitä mekosta.
Ei ole kyseessä suvun kastemekko vaan oma tekemäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkuilla voi hyvinkin olla samoja nimiä, mitä sitten?
Voi toki. Mutta ihan oikeasti halusit antaa ainutlaatuiselle pikku vauvallesi kaikista maailman nimistä sen, mikä on serkulla?
Koska olin jo sen valinnut jo ajat sitten ja sillä on vähän isompi merkitys kuin muilla nimillä.
Lisäksi miehen sisko antoi tahallaan tämän nimen vaikka tiesi että se on meidän syntymättömän vauvan nimi.
Ihan oikeasti, onko joku kirjaillut syntymättömän vauvan nimen kastemekkoon? Olisipa ollut mojova yllätys, jos sukupuoliveikkaus olisi mennyt pieleen!
Onko tämä sun mielestä jotenkin omituista? Äitiyslomalla ompelin itse mekon valmiiksi ja tein kirjailut!
Toki kaikkea olisi voinut sattua mutta en halunnut edes ajatella sellaista..
Jos lapsi olisikin ollut eri sukupuolta (aika mahdoton ajatus kyllä koska monissa ultrissa käyty) niin olisin hommanut uuden mekon. Ei siinä sen kummenpaa.
Minusta tuo ap:n toiminta on inhottavaa. Ei nimiä voi tietenkään omia, mutta ei noin pidä tehdä kaveria kohtaan. Eikä se ole mikään puolustus, että kaverin lapsi syntyi vasta ap:n lapsen jälkeen. Miten ap. itse reagoisi, jos olisi käynyt toisin päin?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse sain lapsen ensin. Se on kiva nimi, keksin sen vasta kun kaveri kertoi mutta ei se silti omimista ole? No ei väliä, nyt lapsella on kiva nimi
No onhan tuo nyt älyttömän noloa.
Vierailija kirjoitti:
Emma?
Vai peräti Shayla?
No nimiä ei voi omia, ihan ok. Turhasta suuttuu. Sinä annat lapsellesi just sen nimen kuin haluatte, ja hän antaa just sen kuin he haluavat. Mitä sitten, vaikka olisi sama nimi? Huoh, on siinäkin murheen aihe. Arvaapa vain, paljonko minullakin on kaimoja...
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo ap:n toiminta on inhottavaa. Ei nimiä voi tietenkään omia, mutta ei noin pidä tehdä kaveria kohtaan. Eikä se ole mikään puolustus, että kaverin lapsi syntyi vasta ap:n lapsen jälkeen. Miten ap. itse reagoisi, jos olisi käynyt toisin päin?
mikä siinä on kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri kans vei mun poika lapselle suunnitellun nimen. Annoin sitten saman nimen meijän kissalle ja myöhemmin sain lapsen niin tulikin tyttö.[/quot
Huonosti koulussa menestyvän tokaluokkalaisen tasolla.
Itse annoin pojalle harvinaisen, ajattoman ja tyylikkään nimen. No eikö vaan kolme tuttua/puolituttua antanut saman nimen omille lapsilleen. Ei sinänsä haittaa, ihmettelen vaan eikö ole omaa makua tai mielikuvitusta keksiä kivaa nimeä omalle lapselle? Itse käytin kuukausia aikaa kun pohdin hyvää nimeä eikä olisi tullut mieleenkään matkia muita.
Vähän haiskahtaa taas joltain wt-jutulta.
Tuttavat antoivat koiralleen yhteisten kavereidemme lapsen nimen. Minusta erittäin mauton veto. Mutta moukkia olivatkin.
En usko hetkeäkään, että saman nimen antamisessa olisi kyse matkimisesta. Nimi on hyvin henkilökohtainen asia, omalle lapselle lahja. Nimen valintaan vaikuttaa tosi moni muu asia kuin, onko lähistöllä samannimisiä. Jokin nimi ylitse muiden alkaa kuulostaa juuri sopivalta, muuta ei voi ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä on kamalaa?
Se, että ap. keksi ja tykästyi tuohon nimeen vasta silloin kun hänen kaverinsa kertoi antavansa lapselleen tuon nimen. Nimi taisi olla vielä harvinainen ja jollain tavalla itse keksittykin. Jos ap:n kaveri ei olisi kertonut tuota nimeä, ap. ei olisi ilmeisesti sitä nimeä ikinä edes kuullut.
Mäkin keksin puhelimen siinä vaiheessa, kun kaveri soitti mulle.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että saman nimen antamisessa olisi kyse matkimisesta. Nimi on hyvin henkilökohtainen asia, omalle lapselle lahja. Nimen valintaan vaikuttaa tosi moni muu asia kuin, onko lähistöllä samannimisiä. Jokin nimi ylitse muiden alkaa kuulostaa juuri sopivalta, muuta ei voi ajatella.
Oletkos miettinyt sitä, että niinkin henkilökohtaisen asian kuin henkilön oman nimen päättää joku muu?
Aina tulee olemaan siten, että tuttavapiirissä tulee olemaan samoja nimiä, koska kauniin nimen haluaakin antaa nimen kuultuaan myös omalle lapselle.
Eikö tätä ap:n juttua vain vois hoitaa niin, että antaa kaverille tunnustusta, että se nimi nyt vaan oli niin kaunis, että halusin sen laittaa, kiitos vain, että sain sen tietää sinun ansiostasi. Monestiko ne lapset niin vierekkäin ovat, että tarviisi alkaa erottelemaan sekaannusten välttämiseksi? Harvoin!
Tiedän tapauksen, että sisko toimitti veljensä perheelle, johon oli vauva tulossa, kalenterin, josta oli vetänyt yli nimet, jotka varaa itselleen, jos ja kun itse saa lapsia. Siitä oli tietysti suvun pappojen ja isopappojen nimet sitten varattu. No, ääliö se oli muutenkin.