Mistä johtuu, että joidenkin ihmisten kanssa ensikatsekontaktista tulee olo kuin katsoisi toista sieluun asti ja kuin tuntisi jo?
Ennen ajattelin romanttisesti, että siinä tunnistaa jonkinlaisen sielunkumppanin. Nyt kyynistyneenä mietin onko se esimerkiksi jonkinlaista eleiden ja katseiden samankaltaisuutta? Mikä on sun mielipide?
Kommentit (14)
Mulle toi tarkoitti sielunkumppanin tunnistamista. Olen ollut mieheni kanssa 5 vuotta ja meillä on todella erityinen yhteys. Toisen läheisyys rauhoittaa aivan ihmeellisellä tavalla. Toisessa kiinni ollessa on erityisellä tavalla omassa paikassaan maailmassa. Haluamme toisiamme paljon. Toisen lähelle on kaipuu, melkein häiritsevällä tavalla. Pari päivää erossa on jo kova ikävä, toista tarvitsee ikäänkuin päivittäisen annoksen :D
Henkisesti en tiedä olemmeko yhtä vahvasti sielunkumppaneita kuin fyysisesti. Enemmän tämä on fyysistä yhteyttä. Henkisesti ymmärrämme toisiamme mutta emme ole samalla tavalla maailmasta kiinnostuneita. Toisaalta hän ymmärtää minua aivan kummallisen helposti. Arvaa kuin joku meedio minusta asioita.
Sillä lailla en ole sielunkumppanuuteen 100% luottava että se ei minusta automaattisesti tarkoita että tulee olemaan aina yhdessä vaikka meistä uskonkin niin. Mutta luulisi että maailmassa on useampia ihmisiä joihin tuntee vastaavaa. Eri asia kohtaako heitä koskaan.
Kyseessä on paljon enemmän kuin eleet. Jokin selittämätön yhteys. Kun rakastelemme katsomme aina toisiamme silmiin. Sellaista yhteyttä minulla ei ole ikinä ollut keneenkään mitä häneen saan vain katsomalla silmiin. Fyysinen vetovoima on selittämätöntä, ainakin siihen liittyy tuoksu vahvasti. Huomaan myös usein että hengitämme aivan samaan tahtiin.
Siitä että tunnet vetoa tyyppiä kohtaan. Joillain muuten on yleisesti syvällisemmän oloinen katse kuin toisilla.
Ai tää olikin tämmönen missä jauhetaan sielunkumppanista ja true lovesta.
Mulle kävi vähän aikaa sitten kaupassa niin että, aulassa oli joku koju missä oli työntekijöitä ja yksi niistä otti heti katsekontaktin minuun, tervehti ja kysyi haluanko osallistua arvontaan jne. Jo se kun otti katsekontaktin ja katsoi suoraan silmiin tuli mulle todella outo fiilis, sellainen hyvä ja rauhallinen. Ja kyseessä ei voi olla mikään "se on se oikea" juttu koska oli samaa sukupuolta ja ole hetero.
Tapahtuuko tällaista helpommin, kun kohtaa rehellisen ja hyväntahtoisen ihmisen, vai yhtä lailla, jos toinen onkin narsistinen, epäluotettava ja ilkeä?
Mulle sellaisista ihmisistä tulee epämiellyttävä olo, ne tuntuu jotenkin psykoottisilta. Tyyliin joku Rasputin. Hrrr!
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vähän aikaa sitten kaupassa niin että, aulassa oli joku koju missä oli työntekijöitä ja yksi niistä otti heti katsekontaktin minuun, tervehti ja kysyi haluanko osallistua arvontaan jne. Jo se kun otti katsekontaktin ja katsoi suoraan silmiin tuli mulle todella outo fiilis, sellainen hyvä ja rauhallinen. Ja kyseessä ei voi olla mikään "se on se oikea" juttu koska oli samaa sukupuolta ja ole hetero.
Miksi ei saisi jauhaa rakkaudesta? Katkera?
Yhteys toki voi olla myös ei-seksuaalinen. Esim tutustuin aikuisiällä ihmiseen jonka kanssa mentiin heti keskustelussa syvälliselle levelille ja meilläkin on syvä yhteys ja ystävyys. Joidenkin kanssa sitä yhteyttä vaan tuntee. Voin puhua tästä ystävästä ja voin puhua rakkaudesta ilman että halveksin keskustelua leimaamalla sen jauhamiseksi.
On eroa onko fyysinen vai henkinen yhteys.
Jos on henkinen yhteys, se yleensä vain vahvistuu. Fyysinen yhteydentunne voi olla valtava, mutta se voi kadota jos tulee välimatkaa tai jos toinen loukkaa. Kannattaa varoa sanojaan.
Kokemusta kahdesta miehestä joihin oli fyysinen yhteydentunne. Kuin magneetit olisi vetäneet puoleensa. Mutta ikävä kyllä henkistä yhteyttä ei ollutkaan, vaikka niin itselleen uskotteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteys toki voi olla myös ei-seksuaalinen. Esim tutustuin aikuisiällä ihmiseen jonka kanssa mentiin heti keskustelussa syvälliselle levelille ja meilläkin on syvä yhteys ja ystävyys. Joidenkin kanssa sitä yhteyttä vaan tuntee. Voin puhua tästä ystävästä ja voin puhua rakkaudesta ilman että halveksin keskustelua leimaamalla sen jauhamiseksi.
Ai jos ei ole naiivi niin on pakko olla katkera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika alkeellista pitää todellista rakkautta naiivina. Vaikka sinä et koe sitä, todella monet kokevat ja se on ihan oikea kokemus, ei mitään lapsellista haihattelua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika alkeellista pitää todellista rakkautta naiivina. Vaikka sinä et koe sitä, todella monet kokevat ja se on ihan oikea kokemus, ei mitään lapsellista haihattelua :D
Nyt joku veti herneen nenään ihan turhaan. En löytänyt tuollaisia väitteitä.
Sopivat eleet ja ilmeet. Ja nämähän ovat hyvin merkityksellisiä asioita myös henkisellä tasolla. Olen itse kokenut tämän saman ilmiön.
Joihinkin tuollaisiin ihmisiin olen törmännyt. Sekä miehiin että naisiin. Ehkä kysymys on vain siitä että joidenkin kanssa tulee paremmin toimeen kuin toisten? Uskon kyllä sielunkumppaneihinkin.
Uppista