Tunnetko ketään jolla on kolmoset?
Tuli puheeksi kaverini kanssa ja me emme tiedä lähipiiristä ketään, joka olisi saanut kolmoset. Löysin netistä Suomen Kolmosperheet sivuston > http://www.kolmosperheet.fi/tietoa.html ja tämän mukaan: "Suomessa syntyy vajaat kahdetkymmenet kolmoset vuodessa." Miksi sitten näitä perheitä ei ikinä näy missään?
Kommentit (21)
Itse olen kolmonen ja tiedän kaksi muuta kolmosperhettä (jos ei lasketa niitä, joita joskus aikoinaan olen tavannut kolmostapahtumissa, näihin olen siis törmännyt ihan muissa yhteyksissä).
Suvussa on kahdet ja naapurustossa asuu yhdet.
Meidän naapurissa asui aikoinaan perhe, jossa neljä tyttöä, joista nuorimmat olivat kolmoset, identtiset sellaiset :)
Työkaverilla on kolmoset ja kouluaikojen luokkakaverilla on sisarukset kolmosia.
Koulussa, jossa työskentelen opettajana, oli oppilaina identtiset kolmospojat. Oli hankalaa erottaa heitä toisistaan, mutta he olivat varmaan tottuneet siihen, että heidät aina sekoitetaan keskenään.
Lapsuudessani saman kadun varrella asui perhe, jossa oli kolmoset. Kaksi tyttöä ja poika.
En kolmosia, mutta neloset tunnen.
Naapurissa asuu alakouluikäiset kolmoset.
Olen hoitanut identtisiä kolmosia.
Vierailija kirjoitti:
En kolmosia, mutta neloset tunnen.
Sama!
Nykyisin kolmosia syntyy Suomessa arviolta 5-10 perheeseen vuosittain. Ajantasaiset tiedot ja tilastot voi tarkistaa Suomen Monikkoperheet ry:n nettisivuilta www.suomenmonikkoperheet.fi.
Tunnen äitini ja melkein naapurissa on myös yhdet kolmoset.
Juu, hällä on myös kaksoset ja loput yksösiä (yht. 8 kun toinen kaksosista menehtyi)
Tiedän. Kolmoset ovat aikuisia.
Lapsista yksi on ns. normaali, yksi on työkyvytön ja yksi on narsisti.
Tunnen. Kaikki ihan eri näköisiä. No siitäkin syystä, että yksi on tyttö toiset poikia
Työkavereiksi sattunut kaksikin henkilö joilla kolmoset.
Entisellä opettajallani on kolmoset, mutta en minä heitä varsinaisesti tunne.
Tunnen erään joka sai kolmoset, mutta niistä yksi syntyi kuolleena ja yksi kuoli neljän päivän ikäisenä, joten en tiedä lasketaanko tätä.