Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita mielta iso-siskoni kaytoksesta? Olemme saaneet esikoisemme, jota sisareni ei millaan " jaksanut" tulla katsomaan. Tulivat vihdoin viikon paasta kotiin (asuvat ihan vieressa)

Vierailija
28.04.2006 |

pitkin hampain.

Mukana siskoni kaksi teini-ikäistä tytärtä. Kukaan ei sanonut mitään kaunista vauvastani, kuten ihmisillä usein on tapana. Ainahan tuoreille vanhemmille kehutaan lasta, vaikka sitten oltaisiinkin mitä mieltä tahansa lapsesta. Tosin en käsitä miten joku edes voi katsoa kovin kriittisesti vastasyntynyttä.

He eivät siis sanoneet mitään tyyliin; suloinen, söpö tms. vaan siinä kohtia kun olisi ollut luonnollista sanoa jotain, he olivat vain hiljaa. Ainoa mitä sanoivat oli että " onpa pieni" .

Siskoni mies vilkaisi vauvaa kerran - ei kommenttia. Onko teistä omituista tämä ettei sanota mitään kaunista vauvasta? Ikäänkuin annettaisiin hiljaisuudella ymmärtää että hän ei olekaan suloinen heidän mielestään?

Lahjaksi vauvalle (ja vanhemmille) toivat Lontoosta ostetun parin punnan kirppis-bodyn. Siinä kaikki. Isommat lahjat olen saanut puolitutuilta työkavereiltakin. Ei sillä että lahja sinänsä, hinta tms. ratkaisisi, mutta minusta tuo tuntui tylyltä ja ajattelemattomalta lahjalta esikoisensa saaneille. Ei kukkia, korttia, ei mitään. Olenko teistä vain kiittämätön kun en osaa arvostaa tätä kirppis-bodya?

Sisarellani on ollut vaikeuksia suhtautua vauvaamme muutoinkin, sillä hänestä olemme jo liian vanhoja vanhemmiksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että jos olette jo vanhemman puoleisia niin siskosi on toivonut nyt vihdoin saavansa nauttia yhteisestä ajasta kanssasi (tai pariskuntina) ilman lapsia (kun omansa lähtevät kotoa) ja nyt kun teille tuli vauva, romutti se siskosi toiveet esim. kauniista kesäpäivästä jossain rauhallisella terassilla, yhteisestä ulkomaan matkasta tms.?

Vierailija
22/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla vähän kade.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tiedä onko Englanissa kirppiksilla kovat hinnat, mutta pari PUNTAA käytetystä bodysta tuntuu kovalta ;D.

No mutta tosissaan, onhan tuo vähän ihme jos eivät mitenkään vauvaa kommentoineet, mutta älä välitä, et voi pakottaa ihmisiä muuttamaan suhtautumistaan ja parasta vain antaa heidän olla omassa " arvossaan" .

Oli minustakin hiukan ihmeellistä kun veljen puoliso ei kommentoinut mitenkään kun sai kuulla että odotamme toista lasta. Yleensä ihmiset onnittelevat ja vähän kysyvätkin milloin laskettu tmv. mutta käly ei sanonut mitään. Tuntui vähän hassulta, kun siinä tilanteessa ei ollut edes muita ihmisiä jotka olisivat " hoitaneet puhumisen" .

jostain turisti-myymälästä mahdollisimman halvan mainos t-paidan. Itse metsästin pojalle merkkimyymälästä jotain laadukasta vaatetta ja sellaista mitä Suomesta ei löytäisi. Tällä samaisella reissulla siskoni vaati minua ostamaan tuliaisia hänen omille tyttärilleen...

Itse olen vienyt hänen tytöilleen vaate-tuliaisia mm. Nykistä, jossa tosiaankin kulutin aikaa löytääkseni jotain " siistiä" . Päädyin Jennifer Lopezin ja DKNY:n paitoihin, joita en koskaan ole nähnyt näiden tyttöjen päällä.

Kun siis itse on vienyt tavallisiksi tuliaisiksi tuollaisia kamoja niin tuntuu aika tylyltä saada esikoisen kunniaksi pelkkä Lontoon mainos-body. :-/

Vierailija
24/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minustakaan kaikki vauvat ole söpöjä. saatan sitten sanoa just: onpa pieni! ja lahjan kuitenkin toivat, eihän kaikki tuo edes.

Vierailija
25/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on selkeästi jotain kitkaa välillänne,ehkä tiedätkin mitä se on.

Vierailija
26/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä selvästi jos lahja ei miellytä, eli ole tarpeeksi kallis. Sisareni ON materialisti.

Vierailija
27/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään väärin yms. En varmasti pärjäisi väittelyssä hänelle.

Olen miettinyt meilin kirjoittamista, mutta toisaalta on vähän " vaarallista" laittaa sanomisensa paperille kaikille näytettäviksi.

Vierailija
28/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa sen sinulle sitten näin ikävällä tavalla.

Vierailija
29/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mekin aikoinaan mietittiin vielä kolmatta lasta, mutta kun mä olin jo 27 -vuotias niin aateltiin, että mä oon jo niin vanha ettei enää viitti" . Ja tähän päälle vahingoniloinen hymy. Ilmeisesti tarkoitus oli saada oloni huonoksi kun itse olen päälle 30-vuotias esikoisen saaja.

Vierailija
30/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun korvaan, että siskosi on kateellinen sinulle. Voisiko olla niin, että hän oli jo niin tottunut tilanteeseen, jossa hänellä oli se perhe ja lapset ja sinulla taas ei ollut ja nyt hän on kateellinen.

Vierailija
31/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilukuun, vaan on kateellinen. Ehkä hänen sinulle sanomansa sanat olivat vaikka miehen suusta...

Ja on aika tavallista, että ihmiset ovat pihejä ostaessaan lahjoja toisten lapsille ja toisille. Mielestäni ei ole hyvää käytöstä, mutta tavallista. Ilmeisesti siskoltasikin ihan normaalia jos ei toisenkaan siskon lapsille ole mitään kallista ostanut.

Vierailija
32/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu niin oudolta että joku osoittaisi mieltään ihan vaan siksi että hänen mielestään tehdään liian myöhään tms.

Vierailija
33/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisari on ajatellut, että jos muut pysyvät lapsettomina, isovanhemmat antavat enemmän aineellista hyvää hänen perheelleen. Nyt hänen täytyy jakaa vanhempienne rahat ja hemmottelut teidän muiden kanssa.

Vierailija
34/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yt tätä, samoin äitini. Eli muutkin perheenjäsenet ovat huomanneet hänen kylmän suhtautumisensa minuun/meihin ja ihmetelleet sitä kovasti.

Hormonit tietysti on pinnassa myös. ;-) Se tarkoittaa sitä, että tekee erityisen pahaa oman lapsen puolesta. Ei tee mieli antaa tuollaisen ihmisen syliinkään, jonka tietää katsovan arvostelevasti eikä saa aikuisena ihmisenä kakistettua suustaan yhtä ainoaa kaunista sanaa.

Vierailija
35/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mielessä on käynyt kolmannen tekeminen mutta joko ei ole saanut tai mies ei anna tehdä. Kateus sanon minä

Vierailija
36/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta kyse on siskostasi! Miksi täällä levittelisit perheasioitasi? Etkö voi kysyä suoraan siskoltasi? Minä ainakin kysyisin! Ei tulisi mieleenkään täällä vatvoa. Siispä en usko että puhut totta tai sitten olet itse tosi outo ja siskosi käytös on normaalia, sinulle sopivaa.

Vierailija
37/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo murrosikäiset ole enää niin kiinnostavia kun on vauva tullut sukuun. Taitaa sisko pelätä ahneena omien tyttöjensä puolesta.

Vierailija
38/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vahingoniloinen ilmaisu että hän 27 vuotiaana on jo

liian vanha tekemään kolmatta lasta jne...

Selvä piikki sinulle,kun sinä yli 30v sait lapsen.

Ilmeisesti he eivät voi saada enempää lapsia,tai

sitten (todennäköisin vaihtoehto)

siskosi mies ei suostu tekemään enempää lapsia.

Ihan totta,jätä siskosi omaan arvoonsa ja nauti

vauvasta ja siitä ihanasta vauva ajasta jota te

nyt miehesi kanssa elätte!!!

Onko lapsesi kenties poika???

Voiko siskosi olla niin lapsellinen että

on kateellinen siitä että saitte pojan ja heillä

kaksi tyttöä...???

Vierailija
39/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin sinä ja muutkin tekevät vain kärpäsestä härkäsen. Ei kaikkia kiinnosta vauvat. Sitä on tietysti vaikea hormoneissaan käsittää, mutta niin se vain on.

Vierailija
40/40 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appiukko sai tietää yhtä aikaa että meille ja miehen siskolle tulee vauvat yhtä aikaa. Se rupes kehumaan siskoa hulluna (okei, sillä oli eka ja meille oli tulossa " jo" toinen). Kuulemma hyvä kun sillle siskolle tulee kun osaa olla lasten kanssa niin ja on ihan jees kun teillekin tulee (sisko siis soitti puhelimella eikä ollu paikalla kun appiukko laukoi näitä kommenttejansa) raskaana kun olin niin meinas itkettää kun meiän lasta " syrjittiin" , nykyisin vaan naurattaa koko homma kun meiän vaavista on kasvanu maailman suloisin pikkupoika :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi