Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhuilempa täältäkin suurperheellisiä.Löytyykö?

28.04.2006 |

Suurperheellisiä kotiäitejä.

Montako lasta ja kauanko ollut/aiot olla kotona?

Entä miten taloudellisesti pärjäätte?

Fiiliksiä yleensä?

Oma ikäkin olisi kiva kuulla?=)

Itse olen 3kymppinen,5 lapsen kotiäiti ja kotona ollut vuodesta 96 kun esikoinen syntyi(välillä perheyrityksessä kyllä olen pientä panosta antanut)nyt täysipainoinen kotiäiti nuorimman syntymästä 8/04 ja toivoisin voivani olla kotona yhä ja läsnä lasten elämässä,iloissa ja suruissa.

Välillä tuntuu rahat olevan tiukoilla,mutta olemme matkustelleetkin koko porukka.Tingitty on sitten muista asioista.

Vauvakuume myös pyörittää päätä,toive viimeisestä vauvasta(miehelle olen luvannut vaikka mustaa valkoisella jos yhden vielä saamme että on viimeinen=0))Yritystä ei kuitenkaan vielä.

Olisi mukavaa jakaa ajatuksia muiden suurperheen äitien kanssa.

Mukavaa kevättä kaikille!

L+5

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kerkee enempää turista,pihalla väki odottaa grillaamaan.Ihana kun on ilma.

Mutta arki kun taas alkaa kirjoittelen paremmin!!!

Palailemisiin!

L+5

Vierailija
2/17 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen ollut esikoisen syntymästä asti eli reilu seitsemän vuotta, nuorin on vuoden ikäinen. Taloudellisesti pärjätään ihan ok ja joskus voin jopa toteuttaa intohimoani, shoppailua :). Onneksi suosin harrastuksessani kirpputoreja, joten ei tule niin kalliiksi. Ikää mulla on 40 v ja vielä taitaa jonkinlainen vauvakuume vaivata, mieskään ei ole enää niin vastahakoinen asiaa kohtaan, joten kattoo nyt ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tyttönä minäkin pidin kirpputorien koluamisesta mutta kun tämä aviomies astui kuvaan,loppui " kirpputoreilut" .Hän ei voi sietää niissä olevaa vanhan tavaran hajua ja muutenkin kuulemma inhottaa ajatus toisten vanhoista tavaroista.Nykyään vain jos yksin pääsen liikenteeseen käväisen kirppiksillä,vähän niinkuin puoli salaa.Pesen vaatteet kotona ja laitan vaivihkaa kaappiin=)

Kiireisenä kotiäitinä en tahdo löytää aikaa lasten vaate hankinnoille joten olen todennut H&M ja elloksen katalogit oivaksi avuksi postimyynteineen.

Ihana ilma,suunta kohti pihaa.Toivottavasti ilmat pysyvät edelleen kauniina!!

L+5

Vierailija
4/17 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä vasta 3 lapsosta - kaksoset reilun vuoden, esikoinen jo lähes kouluikäinen - ja vauvakuumetta pukkaa.

Vierailija
5/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapsia neljä.syntyneet 6/00,12/01,12/03 ja 10/05 ja uusi vauvakuume on päällä ja pienokaista onkin jo kovasti ruvettu tekemään.meillä mies on töissä ja minäkin olen välillä käynyt koulunpenkkiä kuluttamassa muutaman kuukauden nyt olen kotona. taloudellisesti ona aika tiukkaa mutta on pärjätty kun ei ostele hirveesti ylimääräistä.toiveissa olisi että lapsia tulisi ainakin 7kpl mutta koskaanhan ei voi tietää montako noita saa.ihanaa kattoa miten paljon noista isommista on seuraa toisilleen ja miten ne huolehtii toisistaan.

hauskaa kevättä kaikille.

Vierailija
6/17 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suuri uusperhe..tai suuri ja suuri, lapsiluku ei ole vielä ehkä kuitenkaan täynnä... :)

Eli itsellä on ikää kohta 26v, omaa viidettä lasta odotan + miehelläni on edellisestä liitosta kaksi lasta joista toinen asuu meillä.

Omat lapseni ovat syntyneet -00, -01, -03 ja -05 ja nyt on sit la 12/06.

Miehen lapset 16v ja 13v.

Kotona olen ollut ekan lapsen syntymästä ja meinaan jatkaa vielä tätä kotiäidin uraa hamaan tulevaisuuteen.

Eihän tämä joka päivä herkkua ole, mutta enpä ole kuullut myöskään kenestäkään joka menisi töihin joka aamu riemusta kiljuen ja intoa puhkuen. Sitä paitsi, tällaisen katraan kanssa tämä kotona olo on jo ihan kunnon työtä, ei paljoon lepohetkiä, eikä tylsistymisiä. =)

Vierailija
7/17 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää!Oviksen aikaan " unohtui" ehkäisy ja nyt vaan ootellaan miten käy.Hui!

ihanat ilmat ja ollaan ulkoiltu paljon.

Ja nytkin takaisin pihalle!

L+5

Vierailija
8/17 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pääkaupunkiseutulainen 6 lapsen äiti. Lapset ovat -92,-94,-99,-02,-04 ja -06. Uusin tulokkaamme on siis juuri täyttänyt 4 viikkoa :o)

Ikää minulla on 35v ja kotona olen ollut 7 vuotta, mitä nyt kävin -02 aloittamassa yliopistolla opinnot ja ehdin niitä suorittaa 3kk ennen kuin nelosemme syntyi keskosena. Sillä tiellä olen vieläkin, opinnot kaihertavat kyllä jonkin verran takaraivossa. Kotona olen kunnes kuopus täyttää 3v, ellei tämä jollain ihmeen konstilla ole vähemmän infektioherkkä kuin muut lapsemme. Taloudellisesti pärjäämme ihan hyvin.

Lapsiluku on meillä ehdottomasti täynnä;kaikki ovat syntyneet sektiolla ja kohdun kunnon takia minulle tehtiin sterilisaatio.

Mandi

Vierailija
9/17 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30v neljän lapsen äiti. Lapset 2x 98, 03 ja 04. Ei me ihan suurperhe taideta olla mutta iso kuitenkin. Meillä on toistaiseksi ainakin lyöty pillit pussiin vauvan tekohommissa. Rakentaminen on vienyt puhdin. Itse huomaan usein kuitenkin miettiväni että ehkä olisi vielä kiva saada yksi lapsi lisää mutta mies on aikalailla sitä mieltä että meidän perhe on tässä.

Kotona olen ollut keväästä 03. Rakentaminen rasittaa kuitenkin jonninverran taloutta etenkin kun muutimme juuri kuntaan jossa ei makseta kuntalisää. Töitäkin olen toisella silmällä katsellut mutta mieluusti olisin vielä kotona vaikka siihen asti kunnes nuorin menee kouluun.

Monesti olen miettinyt että miksi se vauvakuume iskee aina vaan... Raskausajat eivät mitään herkkua ole olleet mutta se pienen ihmisen syntymä on jotain niin uskomatonta että sen haluasin vielä ainakin kerran kokea.

Vierailija
10/17 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin pääkaupunkiseutua asutte? Kysyn siksi, että itselläni on neljä lasta, -94, -95, -04 ja -06 (tämä kuopus nyt juuri 1 kk vanha), ja asumme Helsingissä.

Magnhild

Vierailija
11/17 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaisia olemme olleet viimeiset 7 vuotta,Kaakonkulmalta muutaman mutkan kautta olemme tänne päätyneet.

Mandi ja neiti 1kk tissillä

Vierailija
12/17 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyselen=)

miten on mennyt nyt kuuden lapsen kanssa?

Tuntemuksia ajatuksia,mitä vaan!!!???

Tässä juuri oottelen ja ihmettelen,taitaa olla kuutonen massussa kasvamassa ja vähän ehkä hirvittääkin.Niin äkkiä kaikki kävi.Yksi kerta riitti ja heti on massussa elämää(kai)Eilen miehelleni sanoin etten voi enää tuulla lähellekkään,taidan olla allerginen hänelle kun heti turpoan=)

Onhan tätä toivottu,keskusteltu puolesta ja vastaan,mutta nyt kun samantien tapahtui,hirvittää!

Noloa!

L+5

Vierailija
13/17 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Leanna jos heti tärppäsi :)

Meillä on mennyt oikein mukavasti toistaiseksi. Neiti viettää vielä suuren osan vuorokaudesta punkan pohjalla sikosia vedellen. Välillä sitten syö, ähisee ja iltaisin useimmiten valvoo jonkin aikaa (fiksuja nämä suurperheiden vauvat, oma aika otetaan silloin kun muut nukkuu). Yöt menevät yhdellä syötöllä, joten kivasti saan itse nukkua enkä ole päivällä väsynyt.

Imetyshetket ovat menneet hienosti ilman, että mitään katastrofaalista olisi tapahtunut. 1v6kk ikäinenkin on ottanut vauvan vastaan hyvin, ainoastaan pieniä käsiä saa hiukan vahtia kun ei osaa vielä kontrolloida millaisilla voimilla vauvan päätä taputellaan :) Arki siis kulkee samoja ratoja kuin ennenkin, oikeasti on helpompaa nyt kuin raskausaikana kun itse olin tolkuttoman raihnainen ja väsynyt.

Mielenkiinnolla odottelen ensi kevättä kun nämä kolme nuorinta kirmaavat jokainen eri suuntaan :o)

Mandi ja kuuden katras

Vierailija
14/17 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asustetaan ja ikää minulla alle kolmekymmentä. Lapsia on neljä, viides syntyy koska hyvänsä! Lapset syntyneet -95, -97, -00, -03 ja nyt siis laskettu aika reilun viikon päästä :)

Kotona hoidin lapsia kymmenisen vuotta esikoisen syntymästä ja sittemmin aloitin kätilöopinnot, joista olen nyt äitiyslomalla. Viihdyn kyllä hyvin kotona, välillä tietysti rutiinit puuduttavat, mutta kun järjestää vähän omaa aikaa niin kohta taas arki sujuu paremmin. Pyykkiä ja ruuanlaittoa riittää ja paljon!

Ihanaa kun lämpöiset ilmat tulivat, ollaan ulkoiltu paljon lasten kanssa ja voi suunnitella mukavia retkiäkin.

Vierailija
15/17 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti pärjätään miehen palkalla ja minun minimirahoilla, jotka on kyllä naurettavan pienet. Ollaan kyllä aina eletty säästäväisesti, mutta ei mistään tarpeellisesta tarvitse tinkiä. Tämä äiti tykkää shoppailla, mutta neljän lapsen kanssa tarpeellista ostettavaa on jo niin paljon, että turhia ostoksia ei tule tehtyä :)

Vierailija
16/17 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on " vasta" 4. tyttö 6/00. poika 7/01 tyttö12/03 ja poika 07/05.

minulla vauvakuume varmaan krooninen? mutta mies ei vielä tai oikeastaan on jo aika varma ettei enää lapsia lisää meille...sarja olisi kuuluma jo täynnä!?

mutta pikkuhiljaa yritän lisääkin puhua!?(itse haluaisin ainakin sen viidennen, ja ehkäpä enempikin...vaikka on niitäkin päiviä että ei lisää...)

kotona olen ainakin tämän vuoden loppuun, ja ehkä sinne asti kun nuorin täyttää3v.

kävin kyllä toisen ja kolmannen välissä vähän töissä(10kk) miehen ollessa kotona.

jollakin tavalla pärjätään rahallisesti, mutta paljon turhuuksiin ei ole rahaa.

kotihoidon tuki on sen verran pieni, eikä meilläpäin makseta kuntalisää.

kaikki lapset ovat vielä kotona, tytär lähtee syksyllä eskariin...

ikää minulla on 32 ja mies on 33.

hyvää kevättä

Vierailija
17/17 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen himpun alle 40 v. ja lapsia meillä asustaa 10. Vanhin täyttää kesällä 16 ja nuorin on 8 kk.

Kotona olen ollut vuoden -91 joulukuusta aina vuoden -00 lokakuuhun yhtäjaksoisesti...tuolloin 00-01 olin puolen vuoden pätkän töissä, kunnes jäin uudelleen äitiyslomalle ja sillä " tiellä" olen edelleen:D

Minäkin olen pyhästi luvannut miehelleni että 10 lasta riittää, mutta mutta....taas vaan vauvakuume nostaa päätään:/ Miehen päätä nyt ei varmasti kuitenkaan enää käännetä rautakangellakaan, joten eiköhän se tuo kuopus sitten meillä " hännänhuipuksi" jää:(

Kotona olen näillä näkymin siihen asti että kuopuskin täyttää tuon 3 v ja sen jälkeen olisi sitten palattava työelämään:/ Koskaan en ole kotonaoloani katunut, päinvastoin! Mikäs sen ihanampa kuin saada seurata oman lapsensa kasvu ja kehitys ihan vastasyntyneestä kohti aikuisuutta!:)

Taloudellisesti pärjäämme mielestäni ihan kivasti, vaikkakin menot ovat suuret ja tulot pienet....Tosin ei minulle jäisi yhtään enempää rahaa käteen vaikka olisin töissäkin ja maksaisin sitten lapsieni hoidosta jollekin muulle...

Minulle siis tämä kotona oleminen ja suurperheen arjen pyörittäminen on juuri " se oikea" valinta, josta nautin:)!

Hauskaa vappua kaikille muillekin suurperheille!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi