Tämä on hyvä. Työttömien ja vaikeasti työllistettävien olisi syytä opetella ohjelmoimaan.
Kunnollisilla koodaustaidoilla voi ryhtyä vaikka konsultiksi tai tehdä omaksi huvikseen juttuja.
Kommentit (54)
Työttömät voisivat mennä lääkikseen. Työllistyy vanhemmallakin iällä.
Aloittajalla ei ole hajuakaan koodaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla ei ole hajuakaan koodaamisesta.
Emacs on auki tässä toisessa välilehdessä ja olen tekemässä yhtä www-appia sillä :)
Elämme jossain rinnakkaistodellisuudessa, koska minä olen koodannut 80-luvulta asti konekielistä viidennen sukupolven skriptikieliin asti, ja osaan unissanikin eri modernit frameworkit, ja silti saan olla työttömänä. Jokainen vinkuja joka vänisee jotain koodaripulasta saa imuttaa stagaa.
Pärjätäkseen koodaajana asiaan täytyy olla todella motivoitunut jo harrastuneisuuden kautta. Jos koodaamista ajattelee vain työnä, niin silloin tuskin pääsee hommaan niin hyvin sisälle että pääsisi hyville palkoille ja työhön sisälle. Itselläni olisi loogista ajattelykykyä nimenomaan tulla hyväksi koodariksi, mutta ongelmana on motivaatio. Aiheen täytyy todella kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huvikseni harjoitellut koodausta codeacademyn sivuilla. Ihan mielenkiintoista ja hauskaa, aika nopeasti pääsee sisään k.o hommaan, vaikka tietokonetaitoni ovat lähinnä se että nettiä osaan käyttää.
Jos olisin työtön, niin hakisin mielelläni koodarin hommiin. Nyt tullut muutama ilmoitus vastaan, joissa ensin koulutetaan ja hyväksytysti suoritettu kurssi on varma työpaikka.
Codecademyssä edetään hitaasti jotta se olisi helppoa. Tällä tavalla kuka tahansa pääsee kursseista läpi, mutta se ei anna oikeaa kuvaa siitä mitä homma oikeasti vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole mitään tekosyytä kieltäytyä. Koodauksen opetteluun ei tarvita muuta kun tietokone.
Voin silti todeta sen, että kaikki nuo "puolessa vuodessa nollasta huippukoodariksi" -toitotukset, joita jopa osa päättäjistä huutaa, on täyttä höpöhöpöä. Tuollaista huutaa vain ne, jotka eivät ole itse koskaan koodanneet. Jos koodaamisesta ei ole yhtään mitään käsitystä, eikä ole koskaan koodannut puolikasta sanaakaan, ei ole pienintäkään mahdollisuutta kehittyä puolessa vuodessa huippukoodariksi. Ehkä jonkinlaiset perusteet voi oppia, mutta huippukoodariksi kestää tuolloin vähintäänkin vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Elämme jossain rinnakkaistodellisuudessa, koska minä olen koodannut 80-luvulta asti konekielistä viidennen sukupolven skriptikieliin asti, ja osaan unissanikin eri modernit frameworkit, ja silti saan olla työttömänä. Jokainen vinkuja joka vänisee jotain koodaripulasta saa imuttaa stagaa.
Niin elämme.
Sinkkumies
Köyhistä tulee rikkaita, rikkaista köyhiä, osaavista osaamattomia, osaamattomista osaajia.
Vierailija kirjoitti:
Pärjätäkseen koodaajana asiaan täytyy olla todella motivoitunut jo harrastuneisuuden kautta. Jos koodaamista ajattelee vain työnä, niin silloin tuskin pääsee hommaan niin hyvin sisälle että pääsisi hyville palkoille ja työhön sisälle. Itselläni olisi loogista ajattelykykyä nimenomaan tulla hyväksi koodariksi, mutta ongelmana on motivaatio. Aiheen täytyy todella kiinnostaa.
Kusiaisen valtuudet sulla on ja sun koodaamises on täyttä paskaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Esim. meillä kun mä alan vaatimaan jotain koodia töissä, niin se menee kuudennen mutkan kautta, ensin pomojen kanssa ja sitten se tulee tuntemattomasta paikasta tutuilta ja saadaan kertoa mitä kaikkia virheitä siinä on.
Sinkkumies
Mää olen täys ammattilainen ja työtön.
T: 55v
Vierailija kirjoitti:
Mää olen täys ammattilainen ja työtön.
T: 55v
Meilläkin oli kerran täysammattilainen töissä, eräässä työpaikkassa, joka oli vaan 10 vuotta jäljessä ajastaan ja varmaan parikymppisetkin olisi tuottaneet parempia ohjelmia.
Sinkkumies
Siksi, pukeudun mustaan.
Sinkkumies
(olen skeptinen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole mitään tekosyytä kieltäytyä. Koodauksen opetteluun ei tarvita muuta kun tietokone.
Voin silti todeta sen, että kaikki nuo "puolessa vuodessa nollasta huippukoodariksi" -toitotukset, joita jopa osa päättäjistä huutaa, on täyttä höpöhöpöä. Tuollaista huutaa vain ne, jotka eivät ole itse koskaan koodanneet. Jos koodaamisesta ei ole yhtään mitään käsitystä, eikä ole koskaan koodannut puolikasta sanaakaan, ei ole pienintäkään mahdollisuutta kehittyä puolessa vuodessa huippukoodariksi. Ehkä jonkinlaiset perusteet voi oppia, mutta huippukoodariksi kestää tuolloin vähintäänkin vuosia.
Linda Liukas rikastui koodaamalla vaikka ei tee sitä työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusiaisen valtuudet sulla on ja sun koodaamises on täyttä paskaa.
Sinkkumies
Älä tukehdu pullaan. Hanki vaikka elämä. :)
Ohjelmoinnista ei suurin osa ihmisistä tajua vittujakaan. On helpompaa opetella soittamaan sähkökitaraa kuten Steve Vai.
Vierailija kirjoitti:
Työtön vaan ei voi opiskella. Muutoin hänestä tulee päätoiminen opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön vaan ei voi opiskella. Muutoin hänestä tulee päätoiminen opiskelija.
Kysymys on opettelusta eikä opiskelusta. Saat vapaasti koodata Youtube-videoiden pohjalta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmoinnista ei suurin osa ihmisistä tajua vittujakaan. On helpompaa opetella soittamaan sähkökitaraa kuten Steve Vai.
En tajuakkaan. Mut sen mä tajuan, että se laahaa jäljessä kymmenen vuotta.
Tässä ajassa pitäis olla jo yksinkertaisia metodeja tavallisen tallaajankin tuottaa koodia.
Sinkkumies
Sittenhän aktiivimalli ei täyty, jos ei pääse lähetteleen hakemuksia ..
Sinkkumies