Apua! Tamponi jäi jumiin!
Uskaltauduin käyttämään ekaa kertaa tamponia, mutta en saa sitä nyt irti! Se on varmaan turvonnu kolminkertaiseksi kun ei mahdu ulos ja pelkään, että saan sen jonkun tulehduksen! :( Vinkkejä, oon yrittäny kiskoa sekä hellävaraisesti että repimällä ja eri asennoissa, mutta ei lähde. Oon ihan paniikissa!
Kommentit (20)
Tärkeintä on rentouttaa alapääsi.
Rauhoitu, se ei voi turvota niin ettei tule ulos. Etsi asento jossa alapääsi lepää eniten ja rentoudu hetki. Yritä sormillasi tunnustella, onko se huonossa asennossa ulos vetämisen kannalta. Jos tuntuu isokokoiselta, pystyt ihan sormillasi puristamaan tampoonista osan nesteesta pois, jolloin se on pienempi.
Jos et millään itse saa, onko sinulla jotakuta joka voisi puolestasi kokeilla saada sitä ulos?
Älä missään nimessä yritä runnoa sitä väkisin ulos, enemmänkin vitkutella parempaan asentoon.
Itse sanoisin, että kaikkein järkevintä olisi vetäistä kerralla pois! Olen 40 vuoden aikana tehnyt niin joka kerta!
Marjatta56 kirjoitti:
Itse sanoisin, että kaikkein järkevintä olisi vetäistä kerralla pois! Olen 40 vuoden aikana tehnyt niin joka kerta!
Tampooni ei ole mikään laastari. Nykäisemällä saat vain kipeää ja narun käteen, jonka jälkeen joudut kaivuu hommiin.
Paras asento olisi syväkyykky, koska silloin lantio on mahdollisimman auki. Suosittelen myös menemään lämpimään suihkuun, jossa pyrit rentouttamaan itsesi. Jos tamponi tarraa kudokseen kiinni, kokeile laittaa jotain rasvaa, esim. vaseliinia emättimen suuaukolle. Voit myös huuhtoa sen ulos lämpimällä vedellä.
Olen kai niin hermostunut, etten pysty rentoutumaan. En kehtaa pyytää ketään. Pitäisikö soittaa päivystykseen? :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kai niin hermostunut, etten pysty rentoutumaan. En kehtaa pyytää ketään. Pitäisikö soittaa päivystykseen? :(
Ap
Pitää mennä lääkäriin, jos ei ala irrota - sillä muuten voi saada myrkytyksen ja jopa kuolla.
Onko ketään tuttua, joka voisi vetää sen pois?
En tiedä, mutta pehmentäisikö vesi tampoonia - vai lisääkö vaan jumittumista? Ehkä jollain on kokemusta asiasta.
Apua, menin suihkun alle ja tuntuu, että se olisi turvonnut vielä isommaksi? Ei ole mitään vasiliineja, luuletteko että Floran kasvirasvaöljy kävisi hätätapauksessa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paras asento olisi syväkyykky, koska silloin lantio on mahdollisimman auki. Suosittelen myös menemään lämpimään suihkuun, jossa pyrit rentouttamaan itsesi. Jos tamponi tarraa kudokseen kiinni, kokeile laittaa jotain rasvaa, esim. vaseliinia emättimen suuaukolle. Voit myös huuhtoa sen ulos lämpimällä vedellä.
Kontillaankin voi pystyä vetämään pois ja peilikin avuksi. Se, että alkaisi hieman naurattamaan, voi myös rentouttaa....
Eli ei oo vuotoa ja kuivana ei tuu pois? No suinkuun/kylpyyn ja kastele se kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Eli ei oo vuotoa ja kuivana ei tuu pois? No suinkuun/kylpyyn ja kastele se kunnolla
Kuka sanoi että ei ole vuotoja? Se ei vain lähde irti, vaikka onkin ihan märkä! Tai ainakin luulen että on.
Ap
Höpöpö!!
Joku pikkupoika taas leikkii.
Tamponi lähtee narusta vetämällä.
Naru on ommeltu tamponin päästä päähän. Ei irtoa.
Nykypäivänä ei kukaan impisiveä ole estynyt puhumaan tamponin käyttöohjeista.
Vierailija kirjoitti:
Apua, menin suihkun alle ja tuntuu, että se olisi turvonnut vielä isommaksi? Ei ole mitään vasiliineja, luuletteko että Floran kasvirasvaöljy kävisi hätätapauksessa?
Ap
Vauvakin mahtuu pois - joten pitäisi kyllä mahtua pois eli ajattele sitä. Olitko kyykyssä tai kontillasi?
Mutta tarkista kellostakin välillä, että kauanko ollut jumittuneena, että pääset ajoissa päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi että ei ole vuotoja? Se ei vain lähde irti, vaikka onkin ihan märkä! Tai ainakin luulen että on.
Ap
Anna nyt olla jo.
Sä et ole tamponia ikinä nähnytkään.
Älä kuuntele näitä nuoria hömppiä! Jos ei muu auta niin vähn oliiviöljyä perään ja irti! Silloin kun minä olin nuori ei tälläisistä asioistavä ulistu!
Vierailija kirjoitti:
Höpöpö!!
Joku pikkupoika taas leikkii.
Tamponi lähtee narusta vetämällä.
Naru on ommeltu tamponin päästä päähän. Ei irtoa.Nykypäivänä ei kukaan impisiveä ole estynyt puhumaan tamponin käyttöohjeista.
Naru ei ole irronnut, mutta sattuu vaan aivan vietävästi kun yritän vetää sitä pois! :(
Ap
Onneksi vaan tamppooni jäi nalkkiin eikä jonkun kikuli
Vierailija kirjoitti:
Miten epäasiallsita käytöstä! Äl ä ap kuuntele noita hömppiä. Onneksi minä tällaisena vanhana konkarina osaan auttaa!
Ap
Tamppooni ei voi jäädä jumiin. Sieltä mahtuu vauvakin tulemaan. Jos pois vetäminen sattuu niin tamppooni on kyllä varmaan kuiva eikä märkä. Märkä kun luistaa paremmin. Tärkeintä on että rentoudut paniikissa vaan paikat tiukkenee. Syväkyykkyä mäkin suosittelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten epäasiallsita käytöstä! Äl ä ap kuuntele noita hömppiä. Onneksi minä tällaisena vanhana konkarina osaan auttaa!
Ap
Ap, sun piti kirjoittaa marjatta56 eikä ap tuohon viestiin.
Oikeasti en kehtaa soittaa kellekään kavereille tästä, alan jo vaipua epätoivoon! Onko muilla käynyt tällaista?
Ap