Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sekoitetun Almiron Peptin säilyvyys?

27.04.2006 |

Luin tuolta aiemmilta sivuilta Almiron Peptistä ja jäin miettimään, että tehdäänkö ihan väärin, kun sekoitetaan maitoa välillä parikin pullollista valmiiksi ja käytetään niitä seuraavan vuorokauden ajan? Olin lukevani ohjeista, että säilyisi sekoitettuna vuorokauden??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suositukset on lähinnä enterobakteeri sakazakiin takia, jota on joissakin korvikkeissa valmiina ja valmiissa epäasianmukaisesti säilytetyssä (liian lämpimässä) maidossa se pääsee lisääntymään ja voi huonolla tuurilla aiheuttaa myrkytyksen. Lastenklinikan ravitsemusterapeutin mukaan kyseiseen bakteeri-infektioon on kuollut suomessa yksi lapsi yli kymmenen vuotta sitten, eli ei liene kovin yleistä. Ja esim Lastenklinikalla tehdään edelleen vuorokauden maitoannokset valmiiksi maitokeittiössä, ja näitä maitoja syötetään sairaille vauvoille ja pienille keskosille joten riski varmasti ei ole niin iso kuin mitä jauhekorvikekohun perusteella voisi olettaa.

Tietysti turvallisinta on tehdä se annos kerrallaan, mutta kyllä mä ainakin annan mun lapsen syödä myös etukäteen valmistettua korviketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla