Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatrinen sairaanhoitaja yrittää kaikin tavoin alentaa

Vierailija
20.07.2023 |

Syy miksi käyn tällä hetkellä :tarkkaavaisuushäiriötutkimukset ja masennus

Jos sanon vaikka, että olen pari kuukautta työttömänä "mikset menisi vaan siivoamaan, sehän on sulle sopivaa työtä"
Olen sanonut monta kertaa, että nimenomaan siivoustyö ei käy tarkkaavaisuushäiriön kanssa. Liikaa virheitä, liian lyhyt aika.
Lisäksi minulla on koulutus, niin miksi hakisin siivousta. Lisäksi hän sanoo että voisin tehdä aina sitä..

Lisäksi hän sanoo aina, että on ihme, miten en kuitenkaan käytä päihteitä, ja epäilee koko ajan käyttöä.

Olen sanonut, etten käytä, enkä ikinä kokeillut (paitsi alkoholia joskus) joo, tiedän että tarkkaavaisuushäiriön kuuluu joskus myös päihteet, mutta kun jos ei ole käyttänyt..

Kun kerroin että haen adoptiota kumppanin kanssa ja se stressaa ja aiheuttaa öitä jolloin en nuku kunnolla, niin hän kysyi että miten adoptiota, sullahan oli sosiaalihuollon asiakkuus tai teillä lasu-asiakkuus.. Olin että öö, no ei ole kyllä ollut. (Taustaa: haen siis miehen lapsesta adoptiota, ja meillä on yhteisiäkin lapsia, miehen lapsella ei äitiä

Tuntuu että aina tulee joku töksäytys.

Esimerkiksi kerroin, että minulla ahdistaa, kun äitini pyysi minua laihduttamaan. "no ehkäpä se äiti oli siinä vähän oikeassa" vaikka olen normaalipainon ylärajalla, ja olen kertonut että tämä paino on mulle ok.

Onko tää ihan normaalia?

Kun kerroin, ettei tunnu kivalta, hän teetätti mulla jonkun testin jossa oli kysymyksiä mm. koenko, että vieraassa pöydässä nauretaan minulle ja että koenko mm. jossain ryhmissä, että muut vihjailevat minusta negatiivista ja yrittävät loukata, vaikka eivät loukkaa oikeasti.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet adoptiota kun olet työtön ja mielenterveysongelmainen?

Vierailija
2/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt tuon luona? Oletko pakkohoidossa? Jollet, lopeta asiakkuus. Jos on tympeä tai epäsopiva psykiatrinen sairaanhoitaja, niin yhteys ylilääkäriin, niin vaihtuu toiseen. Yhteys muualle sopimattomasta potilastyöstä. Kyllä yksi hoitsu kuriin saadaan, jollet tosiaan siellä suljetulla ole. Asiattomuudet etenkin saadaan pois, vaikka persoonaan jäisi muuten kaivattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis terveyskeskuksessa käyn. Ap

Vierailija
4/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen jättipotti adoptiolapselle - työtön, mt -ongelmainen vanhempi...

Ei juma🤦🏻...

Vierailija
5/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus satuttaa.

Vierailija
6/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriset sairaanhoitajat kuvittelevat itsestään  liikoja. Hoitsun papereilla ei tehdä mielenterveydellisiä diagnooseja.

Vierailija
7/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei siis sano niitä asioita joita sinä haluaisit kuulla? Haluaisit kuulla miten olet nuori, kaunis nainen, äiti kaikkea mahtavaa ja ihanaa, mutta kuuletkin totuuden?

Vierailija
8/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriset sairaanhoitajat kuvittelevat itsestään  liikoja. Hoitsun papereilla ei tehdä mielenterveydellisiä diagnooseja.

Ja potilaat kuvittelevat itsestään liikoja. He nostavat itseään ja laskevat muita ja näin suojelevat itseään siltä mitä eivät voi saavuttaa.

Vierailija
9/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla sitä mieltä että hoitaja on täysin väärässä?🤣

Vierailija
10/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av ei petä koskaan, ihanam "empaattisia" vasttauksia.

Mutta kysy tosiaan voikp vaihtaa hoitajaa ja jos ei voi niin lopeta käynnit. Kuullostaa inhottavalta tyypiltä tuo sh

Vierailija
11/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla sitä mieltä että hoitaja on täysin väärässä?🤣

Väärässä tai ei niin el tuollaisia lauota masentunrelle tai ylipäänsä kenellekkääm.

Vierailija
12/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrisen hoitajan kirjauksella on liikaa valtaa. Pääsääntöisesti elämänpelkureita, tyhmänilkeitä ämmiä kenestä olisi enemmän hyötyä esim sisätaudeissa.

Psyk sht tarvisi filosofian perusopinnot jotta ymmärtäisi elämää, toki kaikki ei sittenkään

Vierailija
13/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä täytä noita kyselylappusia. Noilla just yritetään saada sinusta se "hullu" vaikka sh/lääkäri kuinka vit**ilsi.

Vierailija
14/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyk. hoitajissa on kyllä jos jonkinnäköistä hiihtäjää. Oma hoitajani myös töksäytteli jatkuvasti jotain outoa, ei ihan noin pahoja kommentteja mutta häiritseviä kuitenkin, pahimmillaan tiggeröiviäkin. Ja tätä tapahtui niin usein etten jaksanut enää korjatakaan tai puuttua, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaihtaa ei viitsi kun seuraava hoitaja saattaa olla kahta pahempi ja hoitolaitos nihkeä vaihtojen suhteen muutenkin.

Oli suorastaan taivaallista päästä psykoterapiaan missä terapeutti on oikeasti asiantunteva ja hyvä ihmissuhdetaidoissa. Kuin olisi juonut kirkkainta jumalten nektariinia kuravellikeiton jälkeen. 

Vierailija
15/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikanaan jokusen kerran psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla ja sekin oli hirveä ihminen. Epäili koko ajan, etten ole oikeasti masentunut ja minun pitäisi vaan lähteä risteilylle tuulettumaan, vaihtaa työpaikkaa, ottaa koira jne. Siinä tilassa, kun itkin aamusta iltaan ja mietin itsaria.

Vierailija
16/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole ollut riittävän tarkkana ja siksi kuullut tai tulkinnut sanomansa väärin? Eikä ilmaan heitellyistä ideoista tarvitse heti ottaa nokkiinsa. Perustele, jos joku ideoistaan ei käytännössä toimisi.

Vierailija
17/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av ei petä koskaan, ihanam "empaattisia" vasttauksia.

Mutta kysy tosiaan voikp vaihtaa hoitajaa ja jos ei voi niin lopeta käynnit. Kuullostaa inhottavalta tyypiltä tuo sh

Mielenterveyspotilaat on helvetin itsekkäitä kusipäitä.

Vierailija
18/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana sairaanhoitaja tosin psykiatrian poliklinikalla. Aina yrittää tsempata. Tosin ei aina ymmärrä kuinka huonosti voin. Aina kuitenkin kuuntelee ja ottaa vakavasti ja kunnioittaa päätöstäni.

Mulla on kyllä käynyt tuuri osan psykiatrien kanssa ja kahden hoitajan. Yksi psykiatri oli sitä mieltä, että mene töihin mutta toinen laittoikin sitten tk-eläkkeelle, joka tuntui aluksi kamalalta mutta nyt erittäin hyvältä ja oikealta ratkaisulta. Lääkkeisiin Kin olen saanut vaikuttaa kun olen tajunnut, että voin itse ehdottaa mitä haluan kokeilla.

Yritä vaihtaa jos saisit jonkun muun. Hyviäkin hoitajia on oikeasti olemassa. Harmi, ettei sinulla ole

Vierailija
19/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestin lopun perusteella hoitsu kuvitteli tämän olevan paranoidinen. Itselläni on Helsingin Terveystalosta kokemus psykiatrisesta sairaanhoitajasta, joka kuvitteli minun näkevän harhoja. Tämä perustui siihen, että keskustellessani ihmisten kanssa en koko ajan viitsi katsoa heitä silmiin, varsinkin, kun yritän miettiä jotain asiaa syvemmin. Tässäkään tapauksessa en katsonut hoitsua koko ajan silmiin vaan katseeni kiinnittyi vastaanottohuoneen nurkkaan. Hoitsu huomasi tämän ja alkoi tivata: "Mitä siellä on?" Vastasin, ettei siellä ole mitään, minulla on vain tällainen tapa kääntää katseeni välillä pois kulloisestakin keskustelukumppanistani. Vastaukseni ei hoitsulle kelvannut vaan hän jatkoi tivaamistaan: "Eikun mitä siellä on?" Tätä kesti jonkin aikaa. Psykiatrinen hoitsu siis kuvitteli olevansa diagnosointiin kykenevä psykiatri. Harha sekin.

Vierailija
20/61 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Kaverille, joka pukeutuu upeisiin vaatteisiin, vaikkei nyt olekaan mikään miljonääri, oli sanottu, että "värikkäät vaatteet, tylsä elämä, tylsät vaatteet, värikäs elämä". Mitä tuo tarkoittaa? Lääkärillä, joka näin sanoi  oli kuulemma saman paskanruskean sävyiset vaatteet, hiukset, silmälasinsangat, kirjahylly, kirjoituspöytä ja ihan kaikki. Onko hän oikeasti nähnyt hirveän vaivan saadakseen ihan kaiken samaan sävy sävyyn paskanruskeaksi, että saisi elämäänsä jotain väriä?

Tässä nyt yksi esimerkki. Olen itse todennut, että siellä potilaspuolella on ne järkevämmät ihmiset. Uskomatonta meininkiä.

Älä välitä. Tee valitus?