Lapseni aloittaa syksyllä pienryhmissä ja
mua näin äitinä kauhistuttaa jo valmiiksi. Onko muita, joilla sama tilanne?
Kommentit (75)
Miksi olet kauhuissasi? Jos pienryhmä on todettu lapsellesi tarpeelliseksi, niin eikö ole hyvä että hän saa sellaisessa aloittaa?
Jos lapsi on päässyt pienryhmään, niin se on tosi upea juttu. Vaikka lapsi raukalla on idiootti äiti, niin ehkä hänestä ei tule samanlaista idioottia pienryhmän hyvän ohjauksen kautta.
Kauhistuttaa se muutos. Pelkäsin lapsen pärjäämättömyyttä ja yritin kotona parhaani mukaan trepata häntä. Se ei auttanut. Mä koen pelkoa, ja tuntuu, että ollaan suorastaan harvinaisuus kun lapselle näin kävi. Ja pelkään kiusaamista tämän siirron vuoksi. Ap
Luultavasti tuosta on apua lapselle.
No, ei se yleistä ole, että ryhmää vaihtaa.
Sinua kauhistuttaa se, että lapsesi on niin "huono", että joutuu erityisopetukseen.
Ei se, että ryhmä on pienempi kuin normaaliluokassa. Koska on katsottu, että lapsesi ei pärjää perusopetuksessa tavallisessa luokassa on toimittu näin.
Ja sehän on vain hyvä asia sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoittaa trepata?
Reppauskurssilla ainakin tarkoitetaan sitä kun harjoittellaan ennen pyrkimistä johonkin oppilaitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppauskurssilla ainakin tarkoitetaan sitä kun harjoittellaan ennen pyrkimistä johonkin oppilaitokseen.
Eiko se on breppausta.
Preppausta se on. Tulee ehkä ruotsin preparera -verbistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiko se on breppausta.
Ei, se on preppausta.
Onko kukaan saanut apua näistä pienluokista?
Vierailija kirjoitti:
Kauhistuttaa se muutos. Pelkäsin lapsen pärjäämättömyyttä ja yritin kotona parhaani mukaan trepata häntä. Se ei auttanut. Mä koen pelkoa, ja tuntuu, että ollaan suorastaan harvinaisuus kun lapselle näin kävi. Ja pelkään kiusaamista tämän siirron vuoksi. Ap
Lapsen kannalta hyvä asia, jos tarvitsee enemmän tukea kuin isossa ryhmässä saisi. Vaikka kuinka kotona preppaa, ei se kaikissa tilanteissa auta. Pienryhmässä pärjää ja saa onnistumisen kokemuksia eikä koe huonommuutta niinkuin isossa ryhmässä voi käydä, kun ei pysy muiden tahdissa.
Siirretäänkö sieltä normiluokkaan kuinka helposti?
Mun poika siirtyi nyt yläasteella pienryhmään. Pojalla oli jo ennestään oppimisvaikeuksia ja ison ryhmän hälinä häiritsi paljon. Ei edes peltorit auttaneet. Nyt pienryhmässä numerot nousivat rytinällä. Toivon, että saisi olla yläasteen loppuun asti tässä ryhmässä.
Jonkun verran on kiusattu, mutta ei siitä kuulemma välitä ja ainakin tyttöjä täällä kotona on alkanut pörräämään.
Meillä myös, tosin päiväkodissa. Minusta on tärkeää, että lapsi saa riittävästi tukea, joten halusin käyttää tämän tarjouksen heti.
Miksi kauhistuttaa? Kaikkialla ei pääse pienryhmiin.