Stark palautusoikeus?
Saako Stark kivijalkamyymälästä ostetun tuotteen palauttaa? Avaamaton pakkaus ja kuitti tallessa. Löysin nettisivuilta tietoa vain netistä tilattujen tuotteiden palautuksesta mutta missään ei sanota saako myymälästä ostetun tuotteen palauttaa kauppaan.
Kommentit (13)
Ei lue vaihto/palautusoikeudesta mitään. Ap
Lakisääteinen palautusaika on 14vrk, eli täytyy voida ppalauttaa.
Poikkeuksena usein alennetut tms tuotteet, mutta niissäkin tuo palautusoikeuden puuttuminen täytyy mainita erikseen.
Käyttäjä5324 kirjoitti:
Poikkeuksena usein alennetut tms tuotteet, mutta niissäkin tuo palautusoikeuden puuttuminen täytyy mainita erikseen.
Paskapuhetta. Myymälästä ostetuissa tuotteissa ei ole palautusoikeutta jollei yritys sitä itse myönnä.
Käyttäjä5324 kirjoitti:
paskanmarjat. Ei mitään lakisääteistä palautusoikeutta ole olemassa. Ota lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Saako Stark kivijalkamyymälästä ostetun tuotteen palauttaa? Avaamaton pakkaus ja kuitti tallessa. Löysin nettisivuilta tietoa vain netistä tilattujen tuotteiden palautuksesta mutta missään ei sanota saako myymälästä ostetun tuotteen palauttaa kauppaan.
Soita ja kysy.
Olen siinä käsityksessä että tuo 14vrk palautusoikeus on lakisääteinen vain netistä tilatessa, mutta kun ostat tuotteen myymälästä ja näet sen siinä livenä niin yrityksen ei tarvitse silloin antaa tuotteille palautusoikeutta. Joskin se on hyvää asiakaspalvelua ja useimmilla isoilla ketjuilla tuo palautusoikeus on olemassa. Ihmetyttää vaan kun ei löydy mitään mainintaa asiasta vaikka kuinka oon yrittänyt etsiä. Kyseessä reilusti yli sata euroa maksanut tuote jota ostin mittausvirheen takia kaksi pakettia kun yksi just ja just riittääkin. Ap
Soitan huomenna myymälään mutta ajattelin jos joku sattuis tietää vastauksen tähän heti.
Vierailija kirjoitti:
Soitan huomenna myymälään mutta ajattelin jos joku sattuis tietää vastauksen tähän heti.
Sinulle on jo vastattu. Laki ei edellytä, mutta yritys voi tarjota mahdollisuuden.
Isojen ketjujen kohdalla näissä on varmaankin yleinen käytäntö miten toimitaan, eikä ole myymäläkohtaista. Siksi kyselin täältä jo etukäteen jos joku tietäis että ottavatko ton takaisin vai ei. Mutta soitan aamulla myymälään mistä tuote ostettu, eikö se sillä selviä. :) Kiitos
Ap
Ei niillä mitään velvollisuutta ole ottaa palautuksia vastaan, mutta kyllä lähes aina tällaiset isot kauppaketjut näin tekevät. Etenkin jos tavara on vielä myyntikuntoista ja voivat vaan nostaa takaisin hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä käsityksessä että tuo 14vrk palautusoikeus on lakisääteinen vain netistä tilatessa, mutta kun ostat tuotteen myymälästä ja näet sen siinä livenä niin yrityksen ei tarvitse silloin antaa tuotteille palautusoikeutta. Joskin se on hyvää asiakaspalvelua ja useimmilla isoilla ketjuilla tuo palautusoikeus on olemassa. Ihmetyttää vaan kun ei löydy mitään mainintaa asiasta vaikka kuinka oon yrittänyt etsiä. Kyseessä reilusti yli sata euroa maksanut tuote jota ostin mittausvirheen takia kaksi pakettia kun yksi just ja just riittääkin. Ap
He voivat ottaa sen vastaan, kannattaa soittaa ja kysyä..
Vierailija kirjoitti:
Starkin duunari tässä päivää. Meillä on tapana ottaa tuote takaisin jos se on ehjä. Kuitti mukaan. Joustamme myös 14vrk oikeudessa. ELi jos vaikka 20 päivä menossa ja palauttaa, niin sekin kyllä onnistuu. Kyllä me järkeä käytämme. Sellasta kutsutaa oikeaksi asiakaspalveluksi. Tervetuloa.
Lukeeko kuitissa?