Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jere Karalahti teippasi huutavan kaksivuotiaan suun kiinni. "Välillä tarvitaan kovia keinoja"

Vierailija
29.06.2018 |

Vieläkö viette lapset Jeren päiväkotiin hoitoon? Miten hermo kestää kaksivuotiaana JA vauvaa?

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Jerellä päiväkoti? Mitä ihmettä, eikö niissä työskenteleviltä tarkisteta taustoja, toihan on/ollut narkkari? Vai eikö koske omistajaa :X

Vierailija
162/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näenköhän mä jonkin eri kuvan kun muut? Ensinnäkin missäänhän ei sanota lapsen huutaneen. Toiseksi lapsen silmissä ei näy kyllä mitään kyyneleitä. Nyt täytyy ihmetellä tätä ylireagointia. Ai kamala, minäkin olen lapsena teipannut siskoni ja jopa itse oman suuni kiinni ihan kunnon teipillä, enkä edes millään laastareilla jotka lähtee aika helposti pois,ja vielä useamman kerran. Se oli hauskaa se, meillä oli hyvät leikit kun suut oli tepattuna ja yritettiin kommunikoida. Mutta voi jos se olisi tapahtunut nyt niin oltaisiin varmaan jouduttu jonnekin lastenkotiin kun oltiin niiiiiin väkivaltaisia toisillemme!! Valoja päälle hei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näenköhän mä jonkin eri kuvan kun muut? Ensinnäkin missäänhän ei sanota lapsen huutaneen. Toiseksi lapsen silmissä ei näy kyllä mitään kyyneleitä. Nyt täytyy ihmetellä tätä ylireagointia. Ai kamala, minäkin olen lapsena teipannut siskoni ja jopa itse oman suuni kiinni ihan kunnon teipillä, enkä edes millään laastareilla jotka lähtee aika helposti pois,ja vielä useamman kerran. Se oli hauskaa se, meillä oli hyvät leikit kun suut oli tepattuna ja yritettiin kommunikoida. Mutta voi jos se olisi tapahtunut nyt niin oltaisiin varmaan jouduttu jonnekin lastenkotiin kun oltiin niiiiiin väkivaltaisia toisillemme!! Valoja päälle hei.

Taisit saada lapsena jonkin aivovaurion noissa leikeissäsi. Siihen ainakin kommenttisi taso viittaa.

Vierailija
164/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisenä päivänä myös Nanna julkaisi stoorissaan videoita, joissa leikkivät Jaxin kanssa niin että Jax laittaa laastarin Nannan suun eteen. Eiköhän kyse ole ihan täysin leikistä myös Jeren videolla. Naurattaa tämä ketju millaisia mielensäpahoittajia tässä maassa oikeesti on :’D

Niinpä....mistä 2-vuotias hoksaisi teipata laastarin toisen ihmisen suun eteen, ellei hänelle itselleen ole sitä jo aiemmin tehty?

Onko tuossa perheessä tapana teipata suu, jos uhmaikäistä itkettää tai suututtaa?

Vierailija
165/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä. Jos joku meistä aikuisista "leikkisi" vastaavasti lasten kanssa, työn menetys olisi varma (niin kuin pitäisikin). Jokainen voi itse miettiä miltä suun kiinni teippaaminen tuntuu: vaikea hengittää, ei pysty puhumaan, jos haluaa lapselleen orastavan paniikkihäiriön, kannattaa kokeilla Jere-leikkiä.

Meillä oli väkivaltaa kotona lapsuudessani. Nykyisin olen ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä aikuinen. Diagnoosin sain vasta aikuisena, mutta sama ahdistus on kulkenut mukanani lapsesta asti. Tunne siitä, että tukehdun ja happi loppuu vanhemman istuessa väkisin päälläni. Se tunne ei ole koskaan loppunut. Paniikki on säännöllinen osa elämääni.

Vierailija
166/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli taustalla mitä tahansa, onhan tuo nöyryyttävä kuva asianomaisen näkökulmasta. Nyt on kysymyksessä pieni poika, mutta jonain päivänä sitten kasvaa aikuiseksi ja tajuaa kuinka molemmat vanhemmat ovat kilpaa myyneet hänen kuvillaan ja kuviaan. Julkaisseet  omassa huomionkipeydessään tai rahapulassaan niitä seiskassa tai  netissä koko universumin nähtäville. Lapsi ei voi tajuta tai estää, mitä hänen idioottivanhemmat puuhastelevat kuin sitten vasta joskus myöhemmin.

No tätä olen itsekin tässä yrittänyt selittää, että taustalla voi olla ihan mitä vaan alkaen karmeista kauhuskenaarioista ja päättyen photarin käyttöön, mutta tuota kuvalla huomionhakua ei voi perustella millään ja se jo itsessään loukkaa lapsen oikeutta yksityisyyteen ja nöyryyttää vielä kaupan päälle.

Mutta sua huolettaa vain se kuva, ei Jaxin kokemukset?

No se on ainoa asia, josta varmasti ja perustellusti olen huolissani. Kaikki muu on spekulointia. Toivon hartaasti, että kyseessä on vain huonon arvostelukyvyn lopputulema.

Siis mä en edes ymmärrä, miten jollekkin edes TULEE MIELEEN suun teippaaminen? Mulle ei koskaan ole tullu tuollainen edes mieleen, saati että toteuttaisi sellaisen teon. En kyllä ymmärrä yhtään. Laastarithan on haavoihin, ei suun tukkimiseen.

Vierailija
167/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä meilläkin lapsi kertaalleen joskus ehkä 4 vuotiaana sai haavan huuleen ja vaatimalla vaati laastaria. No, laitettiin sitten ja nauruksihan se tilanne meni, kun ei laastari tietenkään pysynyt. 

Kuvakin löytyy, mutten ikinä laittaisi sitä nettiin tuollaisilla teksteillä.

Ihan eri asia, etkö tajua? Tuossa lasta nöyryytetään TEIPPAAMALLA SUU UMPEEN, ja vielä otetaan valokuva siitä oletettavasti naureskellen kuin lapsella ei olisi tunteita laisinkaan JA pannaan nettiin, vaikkei lapsi vielä viimeistä ymmärräkään, niin isompana kyllä ymmärtää. Että hän on nolla, jota isi kiusaa, ellei koita olla ooooikein iso poika, siihenhän Jere tähtää, kun ei sillä pikkumunalla muuten itsetunto kasvattajana riitä.

No tajuan ja siksi kirjoitinkin, etten ikinä laittaisi nettiin tuollaista kuvaa, vaikka se olisi ihan viaton tilannekuva. Mitä jotkut täällä väittävät tuon kuvan olevan.

No ei todellakaan ole mikään tilannekuva, minkä tilanteen kuva se olisi? Ai kuva siitä aina kun teippaamme lapsemme suun tukkoon?

Turhaan sinä minulle kiukuttelet. En ottanut kantaa onko kuva vaikka jonkun leikin lopputulema, vai tietoinen nöyryytys. Kun oli kumpi tahansa, se julkaisu jo itsessään on täysin aivotonta. Eli asiaa ei voi perustella "huumorilla", tai "tilannekuvalla" tai jollain muulla täysin epärelevantilla. 

Tottakai on myös mahdollista, että taustalla on oikeasti lapsen alistamista, mikä tekee asiasta vielä vakavamman.

No totta kai taustalla on lapsen alistamista! Vai minkälaiseen kasvatukseen kuuluu lapsen suun teippaus kiinni?

No vaikka tuo meidän tilanteemme, missä soviteltiin laastaria siihen huulessa olevaan haavaan lapsen pyynnöstä. Siitä on jokunen isän ottama tilannekuva, jota voisi tulkita monella tavalla. Ja siksi niitä ei julkaistakaan missään (ei sillä että muutenkaan julkaisisin mitään lapsen kuvia).

No laitoitteko laastareita kaksin kappalein ja siten ristiin ja päällekkäin molempien huulten päälle, ettei lapsi saa lainkaan suutansa auki???!!!

Vierailija
168/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuo pikkupoika, miltähän minusta tuntuisi? Ehkä ajattelisin jotain tällaista:

Vanhempi ei kestä minua tällaisena kuin olen? Olen sietämätön? Vanhempi ei pärjää kanssani teippaamatta suutani?

Mitähän tällaisten ajatusten pohtiminen tekee pienelle miehelle?

Oma samanikäinen kuopus nukkuu kainalossa ja kyllä tuntuu pahalta tuo kuva :/

Ei tuon ikäinen lapsi osaa ajatella noin monimutkaisesti. Lapsi ei tuollaiseen analytiikkaan kykene. Typerä temppu silti Jereltä.

Vierailija
169/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa laastarit on laitettu ruksiin suun päälle.

Ja kuvatekstissähän luki:

"Välillä on otettava järeämmät keinot käyttöön ja vetää laastareilla suu suppuun".

Eli ihan tarkoituksella tuo on rangaistus lapselle tunteiden näyttämisestä, puhumisesta, itkemisestä. Ei ole kyse siitä, että olisi tullu haava huuleen.

Vierailija
170/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisenä päivänä myös Nanna julkaisi stoorissaan videoita, joissa leikkivät Jaxin kanssa niin että Jax laittaa laastarin Nannan suun eteen. Eiköhän kyse ole ihan täysin leikistä myös Jeren videolla. Naurattaa tämä ketju millaisia mielensäpahoittajia tässä maassa oikeesti on :’D

Niinpä....mistä 2-vuotias hoksaisi teipata laastarin toisen ihmisen suun eteen, ellei hänelle itselleen ole sitä jo aiemmin tehty?

Onko tuossa perheessä tapana teipata suu, jos uhmaikäistä itkettää tai suututtaa?

Jeren teksti:

"Välillä on otettava järeämmät keinot käyttöön ja vetää laastareilla suu suppuun".

Eli tapana lienee...

Vierailija
171/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuo pikkupoika, miltähän minusta tuntuisi? Ehkä ajattelisin jotain tällaista:

Vanhempi ei kestä minua tällaisena kuin olen? Olen sietämätön? Vanhempi ei pärjää kanssani teippaamatta suutani?

Ei tuon ikäinen lapsi osaa ajatella noin monimutkaisesti. Lapsi ei tuollaiseen analytiikkaan kykene. Typerä temppu silti Jereltä.

Ei 2-vuotias tietenkään vedä läpi tuollaista ajatusketjua. Mutta kyllä tuo viesti menee läpi lapselle sillä, että estetään lapsen negatunteiden ilmaisut huutamalla, suuttumalla, jättämällä yksin, tai jopa sillä teippaamisella.

Vierailija
172/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeren teksti:

Eli tapana lienee...

Näin toimivat hermoheikot ihmiset. Lapsiparka! Hän joutuu elämään jatkuvassa pelossa arvaamattoman ja epävakaan vanhempansa takia.

Vierailija
173/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanna ilmeisesti yrittää suojella Jereä. Häpeällistä! Ihmisen pitäisi ensisisijaisesti suojella lapsiaan väkivallalta. Nanna sen sijaan mahdollistaa Jeren mielipuolisen käytöksen. Kumpikaan vanhemmista ei ole tasapainoinen kasvattaja.

Vierailija
174/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän eri asia, että itse teippasit, kuin että vanhempasi olisi teipannut, kun olit 2-vuotias (tai sama vaikka 15-vuotias). Silloin sinulta ei ois kysytty, eikä sitä olisi tehty, koska sepäs onkin hassunhauska leikki.

Vierailija
175/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jere Karalahti on mukana perustamassa uutta Aito -päiväkotia yhdessä Nanna -vaimonsa kanssa. Päiväkodin tarkoituksena on taata lapsille mahdollisimman terveellinen lapsuus.

Jani Toivola (vihr.) kertoo uutuuskirjassa Kirja tytölleni (WSOY) kokemastaan koulukiusaamisesta. Yksi kiusaajista oli Karalahti.

- Karalahden juuri julkaistusta elämäkerrasta kävi ilmi, että hän kasvoi samassa kerrostalolähiössä kuin minä ja kuului jengiin, joka kiusasi minua useita vuosia, Toivola kertaa kirjassaan. Jere Karalahti käsitteli kiusaamistapausta omaelämäkerrassaan Jere, WSOY, syksyllä.

- Muistin, miltä pelko tuntui mielessä ja kehossa, miltä tuntui kuunnella jatkuvaa huutelua, millaista oli kulkea jengin ohi lähes päivittäin. Muistin kaiken piilottelun, salailun ja epävarmuuden, sen kuinka olisin vain halunnut kadota elämästäni, Toivola kirjoittaa.

Jere Karalahti ei ole pyytänyt Toivolalta koskaan kiusaamista anteeksi.

- No en varmasti ole, ainakaan henkilökohtaisesti. Niin kuin sanoin, niin ehkä siitäkin on tehty vähän turhan suuri numero jollain tasolla ja näin. Totta kai joo, on asioita, mitä vois olla tekemättä.

Omalle lapselleen Karalahti aikoo opettaa arvoja esimerkin kautta.

- Tyhmyys tiivistyy porukassa. Tottakai me yritetään opettaa hienoja hyviä asioita, iloisuutta ja positiivisuutta. Kukaan ei yksin tee mitään, kyllä yhdessä on paljon siistimpää, Karalahti summaa.

- Yhteisöllisyys tulee olemaan iso teema, kaikki on saman arvoisia ja samalla viivalla. Me halutaan perheitä ja vanhempia mukaan. Halutaan, että meillä on yksi suuri perhe, Karalahti kertoo päiväkodista.

Karalahti kertoo olevansa mukana toiminnassa ja on värvännyt eturivin urheilijoita vierailemaan ja opettamaan päiväkotiin.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201802212200761907_vd.shtml

Vierailija
176/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsi sen tunnetasolla noin tuntee ja melkein pahempaa se onkin, ettei omaa sanoja eikä ymmärrystä sille, miksi tuollainen aiheuttaa pahan olon. Aikuisena se sama olo sitten aktivoituu eri tilanteissa, eikä Jaxilla tule olemaan aavistustakaan, miksi kokee, että esim. vaimo on pakko hiljentää vaikka sitten vähän kovemmillakin otteilla, mikäli ilmaisee suruaan tai mistä syystä Jax nyt sitten onkin Jeren mielestä epämiellyttävää ääntä pitänyt

Vierailija
177/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jere Karalahti on mukana perustamassa uutta Aito -päiväkotia yhdessä Nanna -vaimonsa kanssa. Päiväkodin tarkoituksena on taata lapsille mahdollisimman terveellinen lapsuus.

Jani Toivola (vihr.) kertoo uutuuskirjassa Kirja tytölleni (WSOY) kokemastaan koulukiusaamisesta. Yksi kiusaajista oli Karalahti.

- Karalahden juuri julkaistusta elämäkerrasta kävi ilmi, että hän kasvoi samassa kerrostalolähiössä kuin minä ja kuului jengiin, joka kiusasi minua useita vuosia, Toivola kertaa kirjassaan. Jere Karalahti käsitteli kiusaamistapausta omaelämäkerrassaan Jere, WSOY, syksyllä.

- Muistin, miltä pelko tuntui mielessä ja kehossa, miltä tuntui kuunnella jatkuvaa huutelua, millaista oli kulkea jengin ohi lähes päivittäin. Muistin kaiken piilottelun, salailun ja epävarmuuden, sen kuinka olisin vain halunnut kadota elämästäni, Toivola kirjoittaa.

Jere Karalahti ei ole pyytänyt Toivolalta koskaan kiusaamista anteeksi.

- No en varmasti ole, ainakaan henkilökohtaisesti. Niin kuin sanoin, niin ehkä siitäkin on tehty vähän turhan suuri numero jollain tasolla ja näin. Totta kai joo, on asioita, mitä vois olla tekemättä.

Omalle lapselleen Karalahti aikoo opettaa arvoja esimerkin kautta.

- Tyhmyys tiivistyy porukassa. Tottakai me yritetään opettaa hienoja hyviä asioita, iloisuutta ja positiivisuutta. Kukaan ei yksin tee mitään, kyllä yhdessä on paljon siistimpää, Karalahti summaa.

- Yhteisöllisyys tulee olemaan iso teema, kaikki on saman arvoisia ja samalla viivalla. Me halutaan perheitä ja vanhempia mukaan. Halutaan, että meillä on yksi suuri perhe, Karalahti kertoo päiväkodista.

Karalahti kertoo olevansa mukana toiminnassa ja on värvännyt eturivin urheilijoita vierailemaan ja opettamaan päiväkotiin.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201802212200761907_vd.shtml ..

Hyi oksennus. Minkähänlaista positiivisuutta ja samanarvoisuutta tuo suun teippaaminen edustaa?

Vierailija
178/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa 2018 Keravalle avataan liikuntapäiväkoti Aito. Päiväkodissa painotetaan erityisesti liikuntaa, hyvää ravintoa ja lapsen yksilöllistä kehitystä. Päiväkodin taustalla on Aito-päiväkodit Oy, jonka perustajille uusi päiväkoti on ensimmäinen laatuaan.

– Päiväkotivaihe on lapsen kasvun ja kehityksen kannalta merkittävää aikaa. Haluamme olla mukana opastamassa lapsia hyvinvoivaan elämään, jossa liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta tulee luonteva osa arkea.

Päiväkoti sijoittuu Keravan Kalevan kaupunginosaan lähelle Tuusulan rajaa.

https://www.newsbox.fi/keha/kerava/keravalle-avataan-hyvinvointipainott…

Vierailija
179/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkaa vaan niin vielä joku päivä Karalahden suu teipataan kiinni.

Tosin teippi ei pysy kiinni, koska suunympärys on valkoisessa jauhossa.

Vierailija
180/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen henkilö saa perustaa päiväkodin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme