Paljonko pahimmat alkoholistit pystyvät juomaan?
Joo, tiedetään, kaikkea minäkin pohdin. 😆 Oon vaan aina miettinyt että paljonko hurjimmilla sietokyvyillä ihminen pystyy juomaan yhteensä esim. vuorokaudessa sammumatta?
Kommentit (58)
Riippuu mitä juo. Joidenkin potilaiden taustoja lukiessa on ollut hirveän isoja määriä, sitten kun viinat loppuu niin juovat käsidesiä.
Mun mies, isokokoinen, saattaa juoda perjantaina illasta la aamuun 2 laatikkoa kaljaa ja pari napsua päälle jos on talossa viinaa. Viikolla ei juo yhtään, ei ole mitenkään aggressiivinen humalassa.
Ite juon myös liikaa, viinaa ei oikein enää pysty elimistö käsitteleen. Olotilat nykyään ihan hirveitä juomisen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Join 2-4 päivää viikossa. Ryyppäämisen kulta-aikana yhtenä iltana meni esim. 0.75l viinapullo puoliksi, useampi kalja, siideri ja/tai lonkero ja litran verran hanaviiniä. Aika paljon pieneksi naiseksi. Loppuaikoina toleranssi yllättäen laski, varmaan maksa temppuili. Sitten raitistuin koska en enää kestänyt kännitöppäyksiäni. Olen ihan täysi idiootti humalassa, paras pysyä kokonaan raittiina.
Kuka ihme tälle on antanut alapeukun? Onnittelut raitistumisesta!
Kiitos 💖
Vierailija kirjoitti:
Aivan kaiken - työpaikan, auton, talon, muijan ja mukulat.
Jep. Mun exä on juonut noista jo kaiken paitsi talon. Onneksi löysi uuden työn. On saavuttanut nyt sellaisen pisteen että voi raitistua kun on viimein tajunnut itse ongelmansa, mutta vielä jos jatkaa, lähtee uusikin työ ja sitten talo ja henki.
Mä oon alkkis ja juon joka ilta 4 puolen litran light-siideriä. Syön kananmunia ja vitamiineja jotta pysyn laihana.
Joka aamu päätän, etten juo tänään, mutta töiden jälkeen on aina perjantai ja levottomuus on sellainen, ettei huvita istua pullakahvin kanssa nojatuoliin. Vaikka pitäis.
Silloin kun oli perhettä, olin täydellinen, kodin lattialta ei löytynyt pölyhiukkasta ja lapset vietiin harratuksiin ja viikonloppuna lintsille ja korkkariin.
Nyt ei ole enää mitään muuta kuin light-siideri ja lonkero. Ja laihdutus. Ja päivätyö.
Kodissa ei ole pölynhäivettä mutta muutama promille on päässä.
Tulisko telkkarista jotain? Kukaan ei ole soittanut tai mesettänyt kuukauteen.
En ole vielä käynyt lähibaarissa...
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kiskoo helposti pullon Suomiviinaa, punkkua muutaman lasillisen jos tarjolla ja semmosen 25 tölkkiä bisseä päivässä ennen kuin simahtaa "päiväunille". Herää joskus aamuyöstä sitten dokaamaan lisää. Kyseessä alle 60-kiloinen alkoholin rautainen ammattilainen.
Ootko kysynyt mikä sillä on hätänä?
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämättömiä määriä! Itse en pysty millään juomaan viittä keppanatölkkiä enempää yhdellä istumalla. Säälittävää.
Juu, mä oon oikeesti mielestäni alkkis ja juon tuon 5 keppanaa maksimissaan, mutta usein.
Käyn terapiassa ja oon tajunnut että oisin varmaan mennyt psykoosiin ilman oma-aloitteista viinahoitoa.
Kun nainen juo, se ei yleensä ole ilkeyttä, vaan selviämistä.
20 puolen litran lonkerotölkkiä joka päivä.
Kyllä ainaakin viskipullonn ja muuutaman kaljan kykeneee juomaan. Muytya kyllä se on myrkkyä jos seuraavana päivänä ei jatka viskillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainaakin viskipullonn ja muuutaman kaljan kykeneee juomaan. Muytya kyllä se on myrkkyä jos seuraavana päivänä ei jatka viskillä.
Varmaaan enemmän sellaista harrrastustoimintaaa tulisi olla eri maaakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaaan enemmän sellaista harrrastustoimintaaa tulisi olla eri maaakunnissa.
Moneestilin sitä miieetti että mitä tämä elämäkin täässä ny s2tana on.
Mieheni juo päivittäin 0,7 pullon Suomi-viinaa ja 24 0,33 keskikaljaa, Karhua tai vihreätä Kukkoa. Joka päivä, oikeasti. Nukkuu välillä ja ihan mihin aikaan tahansa, harvemmin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä juon jotain 15 tlk nelosolutta ja yhden punaviinipullon sammumatta. Väkeviä en juo, kun ne on niin arvaamattomia. Muisti menee ja sammuu.
....Niin ja mun piti vielä lisätä että en ole alkoholisti. Juon joka toinen viikko suurinpiirtein.
LOL.
En minäkään ole homo, mutta tykkään ottaa kikulia pyllyyn.Se on taas eri asia millä kriteereillä sinä tuon päätöksesi teit. Alkoholikyselyn mukaan en kuitenkaan ole alkoholisti.
Montakohan annosta alkoholia kuvittelet 15 tölkkiä nelosolutta ja punaviinipullon sisältävän?
Minulla on ystävä, joka voi juoda kaksi pulloa viiniä, pullon väkeviä ja kymmenen olutta yhtenä päivänä. Hän oli kerran minulla kylässä. Juotiin puoliksi yksi valkoviinipullo, puoli litraa konjakkia, josta minä join yhden pienen siivun, hän joi lisäksi 6 olutta. Seuraavana päivänä hän totesi, että tarjoilu oli niukkaa. Se siitä. Sairas mikä sairas. Hän onkin joskus sanonut, että lähikuvassa hän on juonut yhden kivitalon hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni juo päivittäin 0,7 pullon Suomi-viinaa ja 24 0,33 keskikaljaa, Karhua tai vihreätä Kukkoa. Joka päivä, oikeasti. Nukkuu välillä ja ihan mihin aikaan tahansa, harvemmin yöllä.
Eihään tuo näilllä eleementeillä pitäisi pailkkaaansa. Näistä voiisi vetää johtopääätöset että ole kyllin täynnä tätää toilailua.
Join parikymppisenä 6 x 6 packia kaljaa yhden juhannusspäivän aikana. Seuraavana päivänä heräsin ihan normaaliin oloon. En usko että nykyään onnistuisi. Joku kestää ja joku ei, mutta ei sillä kestämisellä kannata alkaa urheilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kiskoo helposti pullon Suomiviinaa, punkkua muutaman lasillisen jos tarjolla ja semmosen 25 tölkkiä bisseä päivässä ennen kuin simahtaa "päiväunille". Herää joskus aamuyöstä sitten dokaamaan lisää. Kyseessä alle 60-kiloinen alkoholin rautainen ammattilainen.
Tiedän kuule ihan kysymättäkin. Se on juoppo, eri asia sitten pitääkö itse tilaansa hätänä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kuule ihan kysymättäkin. Se on juoppo, eri asia sitten pitääkö itse tilaansa hätänä vai ei.
See on osalltaan kansaantauuti. On sitäää jokuu aikanaan pelsnnnut korttia talooostaankin ja hävinnnyt sen.
Kyllä oletkin tosi tottunut. Pullo viiniä on hurjat kolme lasillista. Miksi edes vastasit tähän ketjuun?