Paljonko pahimmat alkoholistit pystyvät juomaan?
Joo, tiedetään, kaikkea minäkin pohdin. 😆 Oon vaan aina miettinyt että paljonko hurjimmilla sietokyvyillä ihminen pystyy juomaan yhteensä esim. vuorokaudessa sammumatta?
Kommentit (58)
No mä juon jotain 15 tlk nelosolutta ja yhden punaviinipullon sammumatta. Väkeviä en juo, kun ne on niin arvaamattomia. Muisti menee ja sammuu.
Pahimmat ei pysty juomaan paljon yhtään sammumatta, koska niiden maksa ei enää polta alkoholia. Eikä "kunnon" alkoholistin määränpää olekaan sammuminen, vaan vieroitusoireiden välttäminen. Silloin juodaan pieniä määriä koko ajan, että alkoholileveli pysyy tasaisena.
Sammuminen kyllä alkoholistilla kuuluu päivärytmiin jopa pari kolme kertaa. Kolme viinapulloa silloin kun elimistö ei ole vielä ihan paskana menee helposti.
Vierailija kirjoitti:
No aineki kahentoista sikspäkin.
Mikä on kahentoista sikspäki? 12 sikspäkiäkö?
Isompikokoisen alkoholistin olen nähnyt juovan kolmekin isoa pulloa päivässä. Hän tosin kuoli melko nuorena.
Vierailija kirjoitti:
No mä juon jotain 15 tlk nelosolutta ja yhden punaviinipullon sammumatta. Väkeviä en juo, kun ne on niin arvaamattomia. Muisti menee ja sammuu.
....Niin ja mun piti vielä lisätä että en ole alkoholisti. Juon joka toinen viikko suurinpiirtein.
Joku 40 olutta ja puolet litran viinapullosta oleen erään nähnyt juovan. Hänellä 12 olutta ei aiheuta edes humalaa. 20 oluen kohdalla alkaa ''tuntua''.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kahentoista sikspäki? 12 sikspäkiäkö?
Se on hauskempi nimitys 12-päkille.
Paul Gascoigne ainakin kuulemma juo kaksi litraa ginia + 15 olutta päivässä. Lemmykin kai joi pari litran Jack Daniels pulloa joka päivä, ja silti eli 70-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Paul Gascoigne ainakin kuulemma juo kaksi litraa ginia + 15 olutta päivässä. Lemmykin kai joi pari litran Jack Daniels pulloa joka päivä, ja silti eli 70-vuotiaaksi.
Tämän kun olisin lukenut krapulassa niin varmaan syöksy-yrjöt olisi lentäneet. x)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....Niin ja mun piti vielä lisätä että en ole alkoholisti. Juon joka toinen viikko suurinpiirtein.
LOL.
En minäkään ole homo, mutta tykkään ottaa kikulia pyllyyn.
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL.
En minäkään ole homo, mutta tykkään ottaa kikulia pyllyyn.
Se on taas eri asia millä kriteereillä sinä tuon päätöksesi teit. Alkoholikyselyn mukaan en kuitenkaan ole alkoholisti.
Join 2-4 päivää viikossa. Ryyppäämisen kulta-aikana yhtenä iltana meni esim. 0.75l viinapullo puoliksi, useampi kalja, siideri ja/tai lonkero ja litran verran hanaviiniä. Aika paljon pieneksi naiseksi. Loppuaikoina toleranssi yllättäen laski, varmaan maksa temppuili. Sitten raitistuin koska en enää kestänyt kännitöppäyksiäni. Olen ihan täysi idiootti humalassa, paras pysyä kokonaan raittiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kun olisin lukenut krapulassa niin varmaan syöksy-yrjöt olisi lentäneet. x)
Kun juo pari litraa viskiä päivässä niin ei siinä pääse krapula tulemaan. Mahtaa olla hyvä olo sitten kun tuollaisen useamman vuoden ryyppyputken lopettaa. Pelottaa ajatuskin sellaisesta krapulasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 40 v sitten kun olin lapsi, vietiin pappan tyhjiä kossupulloja kassikaupalla pois hänen kotoaan (saatiin panttirahat niistä).
Mentiin n. kuukauden kuluttua uudelleen, niin nyt oli jotain 70 tyhjää hylsyä taas (tuollainen luku on jotenkin jäänyt mieleen), jotka oli ilmeisesti ite juonut. Ei sitä kersana sellaista tajunnu, mut nyt tuntuu ihan sairaalta määrältä tuo. Jotenkin kummassa hän eli kuitenkin melkein 80 vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Join 2-4 päivää viikossa. Ryyppäämisen kulta-aikana yhtenä iltana meni esim. 0.75l viinapullo puoliksi, useampi kalja, siideri ja/tai lonkero ja litran verran hanaviiniä. Aika paljon pieneksi naiseksi. Loppuaikoina toleranssi yllättäen laski, varmaan maksa temppuili. Sitten raitistuin koska en enää kestänyt kännitöppäyksiäni. Olen ihan täysi idiootti humalassa, paras pysyä kokonaan raittiina.
Kuka ihme tälle on antanut alapeukun? Onnittelut raitistumisesta!
Mun äiti kiskoo helposti pullon Suomiviinaa, punkkua muutaman lasillisen jos tarjolla ja semmosen 25 tölkkiä bisseä päivässä ennen kuin simahtaa "päiväunille". Herää joskus aamuyöstä sitten dokaamaan lisää. Kyseessä alle 60-kiloinen alkoholin rautainen ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme tälle on antanut alapeukun? Onnittelut raitistumisesta!
Minä ainakin alapeukutin siksi, että tuo määrä on ihan normaali. Minä en juo edes joka kuukausi, mutta kun juon, ei litra viinä muutama bisse ja puoli pulloa viinaa ole vielä mitään. Alkupala suorastaan ennen baariin lähtöä. Ja pieni nainen minäkin.