Mitä voin esimiehenä tehdä työntekijöille, jotka häviävät yksitellen perjantaisin jo alkuiltapäivästä lähtien omia aikojaan kuka minnekin viikonloppua viettämään?
Kommentit (41)
Kumma juttu tuo, että pitää päästä pari tuntia aikaisemmin vaikka on kiinteä työaika. Meillä sama juttu, samoin kuin lomalle lähtevät käyvät perjantaisin suurinpiirtein vain kääntymässä työpaikalla, vaikka loma alkaa vasta maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen työpaikka, jossa voi mennä ja tulla miten itse haluaa? Vaikka on liukuva työaika, niin silloinkin voi määrätä, että aamulla pitää olla paikalla viimeistään klo x ja iltapäivällä saa lähteä aikaisintaan klo y. Sinun pitää nyt jutella omalle esimiehellesi ja kertoa, että et ole kykenevä hoitamaan omia hommiasi.
Minä olen kirjanpitäjä ja voin tulla vaikka keskellä yötä hoitamaan hommat. Tai olla tulematta, kunhan asiakkaiden kirjanpito on ajoissa valmiina.
Onko teillä liukuva työaika? Jos on, ei siitä varmaan voi paljon valittaa. Jos teillä ei ole mitään sellaisia töitä, joita ei ole pakko tehdä juuri perjantai-iltapäivänä, niin onko sillä väliä että väkeä ei ole paikalla - toki edellyttäen että hommat muuten tehdään.
Kun he maanantaiaamuna taas tulevat töihin, mene halaamaan ja tirauta oikein kyynel: "kun niin harvoin nähdään!"
Miksi olet itse vielä konttorilla? Onko hommia vai pidätkö seiniä pystyssä?
Paska palkoilla tekee sen palkan edestä..yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen työpaikka, jossa voi mennä ja tulla miten itse haluaa? Vaikka on liukuva työaika, niin silloinkin voi määrätä, että aamulla pitää olla paikalla viimeistään klo x ja iltapäivällä saa lähteä aikaisintaan klo y. Sinun pitää nyt jutella omalle esimiehellesi ja kertoa, että et ole kykenevä hoitamaan omia hommiasi.
Täällä. Minulle on tehty kuukausittainen laskutustavoite ja työnanjalle on ihan sama koska sen teen. Työsopimuksessakin lukee työaika avoin.
Jos teillä on työajanseuranta, on verrattain helppo tarkastaa, lintsaavatko työntekijät vai toimivatko täysin sopimusten mukaan. Esimiehenä sinulla on myös yksinkertaisesti oikeus sanoa, että perjantainakin ollaan töissä työpäivän loppuun asti. Jos ei onnistu, niin huomautus ja jos ei päde, niin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kirjanpitäjä ja voin tulla vaikka keskellä yötä hoitamaan hommat. Tai olla tulematta, kunhan asiakkaiden kirjanpito on ajoissa valmiina.
Minäkin olen ollut kirjanpitäjä, mutta meidän toimistossa oli selkeät rajat, milloin sai/piti tulla ja milloin sai/piti lähteä. Kellokortti ei noteerannut leimauksia noiden aikojen ulkopuolella. Joka työpäivä paikalla piti olla klo 9-14 ellei esimiehen kanssa oltu sovittu muuta.
Niin. Se on sitä suomalaista työmoraalia...
Jos ei pomo lyö nyrkkiä pöytään, mistään ei tule mitään ja vain velttoillaan. Mieluiten nämä makais kotona sossutuilla mutta kun siellä työpaikalla lusmuilulla saa enemmän rahaa.
Eipä muuta kuin kellokortti käyttöön; jokaisesta ennen aikaisesta kotiinlähdöstä palkka pois niiltä tunnelta. Varoitus, ja jos ei tehoa kengänkuva persiiksiin. Työsopimuksessa sovitaan, että työntekijä tekee hänelle osoitetun työn ja npudattaa työpaikan sääntöjä, joihin kuuluu mm. työaika.
Pomon on oltava pomo-ainesta, ei hiiri!
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se on sitä suomalaista työmoraalia...
Jos ei pomo lyö nyrkkiä pöytään, mistään ei tule mitään ja vain velttoillaan. Mieluiten nämä makais kotona sossutuilla mutta kun siellä työpaikalla lusmuilulla saa enemmän rahaa.
Eipä muuta kuin kellokortti käyttöön; jokaisesta ennen aikaisesta kotiinlähdöstä palkka pois niiltä tunnelta. Varoitus, ja jos ei tehoa kengänkuva persiiksiin. Työsopimuksessa sovitaan, että työntekijä tekee hänelle osoitetun työn ja npudattaa työpaikan sääntöjä, joihin kuuluu mm. työaika.
Pomon on oltava pomo-ainesta, ei hiiri!
Te kokoomuslaiset olette pas#kaa
Ääh, lafkan siivooja se siellä aloituksen väkersi.
Esimiehellä on aikaa vauvapalstalle valittamaan työntekijöistä! Taitaa olla keksitty työpaikka tai niin turha, ettei siellä ole mitään järkevää tekemistä!
Jos on liukuva työaika, et mitään.
Esim kolme viikkoa sitten tein pe-iltana klo 2000 asti hommia kun asiakkaalla oli ns kolmannen osapuolen aiheuttama järjestelmäromahdus ja piti opastaa meidän osalta korjaukset etäistunnossa.
Tänään tarvitsin paria tuntia aikaiseman kotiinlähdön ja lähdin klo 1400, mitään ilmoittamatta pomolle. Joskin kollegalle sanoin että hommat putkessa eikä ongelmia odotettavissa joten lähdin viikonlopulle jo nyt.
Minkälainen esimies ei saa alaisiaan pidettyä kurissa? Oletko joku kiintiövalinta?
Ja riippuuhan se tietysti teidän työpaikan käytännöistäkin. Onko pakollista olla paikan päällä päivystämässä, vai voiko hommia tehdä etukäteen sillä tavalla, että perjantaina on mahdollisuus vähän karata aikaisemmin ilman että työ kärsii?
Meillä joka päivä kello 16.00. työntekijät herää eloon ja lähtevät kotiinsa.
Ja sitten palstalla haukutaan työttömiä laiskoiksi.
Entäs jos ne lähtis mies-naispareina? Olisiko ok?
hanki kellokorttisysteemi ja anna kirjallinen varoitus työaikojen noudattamattomuudesta