Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärme on löytynyt

Vierailija
29.06.2018 |

Vantaalla kadoksissa ollut kuningasboa Olli on löytynyt kotinsa yläpuolelta kattorakenteista.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/10-paivaa-karkuteilla-ollu…

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärmeiden omistaminen ja pitäminen lemmikkinä on täysin sairasta. Käärmeiden hallussapito ja omistaminen pitäisi kieltää lailla. Eihän muitakaan villieläimiä saa pitää lemmikkeinä, miksi käärme olisi poikkeus?

No joku viljakäärme on ihan okei. Mutta kun puhutaan kuristajakäärmeistä, jotka kasvavat jättikokoisiksi, olen aivan samaa mieltä, että niiden pito kotieläiminä pitäisi kieltää. Lisäksi nämä kuristajakäärmeet ovat suunnattoman vahvoja ja pystyvät helposti karkaamaan melkein mistä vaan. Ja tekevät niin.

Vierailija
42/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä alhaista että omistaja saanut uhkauspuheluita. Rottakin on vaarallisempi ihmiselle kuin kuristajakäärme.

Lisäksi käärme ei lemmikkielämästä kärsi, toisin kuin rotat, gerbiilit, hiiret, marsut, hamsterit, linnut...

Todellako puolitoistametrinen kurist ajakäärme on harmiton myös esim vauvoille ja pienille lapsille?

Kyllä on. Syö hiiriä ja rottia eli parin sadan gramman ruokia. Ei monen kilon.

Eli jos puolitoista metrinen boa KURISTAISI vauvaa tai pientä lasta, niin siitä ei olisi mitään vaaraa lapselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla itsestään selvää, että käärme lähtee tosta talosta yksin tai omistajineen, ettei enää samaa tapahtuisi. Omistaja olisi voinut edes pahoitella kaikkea pelkoa ja harmia, mitä omalla käytöksellään on aiheuttanut ympäristölle. Ei sanallakaan ole, sen sijaan kuvailee toimintojaan käärmeen kanssa.

No äkkiäkös eläin luiskahtaa ammeestaan putkistoon ja taas mennään.

Vastuutonta!

Lemmikit karkailevat toisinaan. Niin tekevät sekä kissat, koirat että linnutkin. Ei kukaan vaadi niidenkään omistajia muuttamaan lemmikkiensä kanssa muualle. Ymmärtäisin tuollaisen vauhkoamisen, jos kyseessä olisi myrkyllinen käärme, mutta en tuollaisen otuksen takia.

Niinhän ne lemmikit saattaa karata, mutta tässä yhteydessä käärmeen rinnastaminen kissaa tai koiraan ei ole fiksua. Jos mun ovesta luiskahtaa sisään naapurin kissa tai koira niin osaan handlata niiden kanssa. Jos taas käärme luikertelisi kämpässäni, se olisi melkein sydärin paikka. Ja mistä minä tiedän, onko se myrkyllinen vai ei tai onko sillä mielessä hyökätä ja kuristaa. Terveisin kaupunkilainen, joka tunnistaa tuskin edes kyykäärmeen, kun joskus lapsena sellaisen böndellä nähnyt.

Vierailija
44/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningasboa kasvaa jopa 3 metriseksi ja voi painaa jopa 15 kg. Pitää olla pipi päässä, jos pitää sellaista eläintä sopivana kerrostaloon ja vaarattomana keskelle ihmisyhteisöä.

Vierailija
45/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä kyseinen Olli oli onneton vankilassaan ja kun havaitsi, että mökki oli rikki päätti ottaa hatkat. Annettakoon hänet johonkin toiseen ympäristöön, missä on onnellinen.

Vierailija
46/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärmeiden omistaminen ja pitäminen lemmikkinä on täysin sairasta. Käärmeiden hallussapito ja omistaminen pitäisi kieltää lailla. Eihän muitakaan villieläimiä saa pitää lemmikkeinä, miksi käärme olisi poikkeus?

Mitä oikein sekoilet? Monia muitakin villieläimiä pidetään lemmikkeinä. Esim. kilpikonnat, liskot, papukaijat ja monet akvaariokalat ovat lemmikkeinä pidettäviä villieläimiä.

Vierailija
47/47 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja halusi kuulemma heti kylpyyn. No onhan niissä kattorakenteissa varmaan kuumaa ja pölyistä, joten siinä mielessä ymmärrettävää. Mutta olisi kiva tietää, miten se kärmes viestitti kylpyhalunsa. Tietääkseni vain saduissa matelijatkin osaavat puhua!

En tiedä tästä tapauksesta, mutta oma edesmennyt boani luikerteli ammeeseen itse aina kun halusi kylpeä. Sitten vaan lorottelin lämmintä vettä ammeen puolilleen :) Piti päätä ammeen reunalla ja liikutteli loppu"vartaloa" ammeesa. Siinä se nautiskeli tunnin-pari ja tuli itse pois kun halusi. Joskus nukahtikin siihen.

Mä vähän kammoksun kaikkia käärmeitä, mutta tämä juttu kuulosti vaan älyttömän söpöltä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä