Taksiuudistus: Miksi suomalaiset taksit eivät osanneet/halunneet uudistua ja profiloitua ajoissa?
Kun vaan valittavat että nyt kaikki menee pieleen.
Mutta asiakkaille sopimattomilla autoilla ajelu, ip-lehtien lukeminen ja tyhmäkäyttäminen kyllä osataan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin Ohjelmaa Arlandan lentokentältä. Yksi kaveri myöhästyi lennolta, kun ei halunnut maksaa taksista Tukholman keskustasta kentälle 3000 kruunua. Jäi siis väittelemään.
Saatte te lentosaastuttajat kiireissänne maksaa näitä heh.
Stokiksessa on tosiaan tuo lentokenttämeininki aika härskiä,
https://www.thelocal.se/20090112/16868
Vanha juttu mutta antanee vähän osviittaa siitä miten täälläkin saattaa käydä.
"Yes, after deregulating the industry, the number of taxis went up. But a few strange results have emerged as well. For starters, competition from small taxi companies hasn't driven the price down, as most anticipated."
Et sitten mitään viime vuosituhannen juttua onnistuisi kaivamaan, tuo nykyinen on hädin tuskin kymmentä vuottakaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän taksia säännöllisesti, samaa firmaa ja samaa kuljettajaa. Koko taksiuudistus on pepusta. Taksiautoilijoilla ei ole ammattiliittoa, joka ajaisi heidän etuaan. Kuljettajani liksa putoaa 1.7. kymmenen prosenttia. Ainakin 250 e pienempi palkka jatkossa.
Tiesittekö että palkkaa ei tule jos kyytejä ei tule? Saat olla vaikka koko päivän tolpalla, jos asiakkaita ei ole, ei tule palkkaa.
Jos joku sanoo, että takseilla menee hyvin, niin pöh sanon minä. Taksiuudistus ei tuo mitään hyvää ainakaan tälle firmalle, jota itse käytän.
Kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä nyt mitään väliä mitä ne entiset taksikuskit ja yrittäjät tekee kun niin moni jo lopettanut. Saadaan ulkomaalaiset suuremmat firmat tilalle.
Parasta tässä on se ettei enää kenekään tarvitse päivystää kannattomilla alueilla vaan voi olla vapaalla tai lähteä alueelle jossa on jatkuvasti ajossa.Siinä voi moni mökkiläinen olla ihmeissään, kun kylässä ei ole ainuttakaan taksia ja pitäisi päästä kuppilasta kotiin yöllä. Kännissä ei saa ajaa, taksia ei ole - no ei ole tosin poliisiakaan lähimailla. Saadaan pimeät markkinat
En usko tuota skenaariota. Päin vastoin, juuri syrjäseuduilla taksiliikenteen tuoma lisätulomahdollisuus varmasti kiinnostaa monia.
Vierailija kirjoitti:
Käytän taksia säännöllisesti, samaa firmaa ja samaa kuljettajaa. Koko taksiuudistus on pepusta. Taksiautoilijoilla ei ole ammattiliittoa, joka ajaisi heidän etuaan. Kuljettajani liksa putoaa 1.7. kymmenen prosenttia. Ainakin 250 e pienempi palkka jatkossa.
Tiesittekö että palkkaa ei tule jos kyytejä ei tule? Saat olla vaikka koko päivän tolpalla, jos asiakkaita ei ole, ei tule palkkaa.
Jos joku sanoo, että takseilla menee hyvin, niin pöh sanon minä. Taksiuudistus ei tuo mitään hyvää ainakaan tälle firmalle, jota itse käytän.
Miksi kukaan enää istuisi taksirenkinä ilman palkkaa, kun voi alkaa ajamaan omaa taksia? Sehän tässä kiukuttaa nykyisiä taksiluvan haltijoita, orjakuskeja on jatkossa paljon vaikeampi saada, kun kaikki alkaa itse taksiyrittäjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on monopoliasema ja kovat hinnat niin, eikö se ole ollut ihanteellinen tilanne taksikuskeille? On voinut keskittyä siihen tärkeimpään eli kerman kuorintaan kakun päältä. Tai käytännössä taksifirmojen pomot. Kuskeille tuskin on tähänkään saakka maksettu kunnon palkkoja.
Kuka suostuu jatkossa ajamaan taksia kilometripalkalla, kun voi saman tien hakea luvan itselle ja ajaa omalla autolla?
Vanhoilla taksiluvan haltijoilla käy niin että eivät saa enää kuskeja.
Aika säälittävää. Monopoli on tehnyt taksikuskit passiiviksi ja miellikuvituksettomiksi. Ei ole tarvinnut kehittyä ja idoida mitään. Nyt kun monopoli purkaantuu, niin kitistään vaan, eikä edes ajatelle että kymmeniä vuosia alalla toimineilla olisi nyt etulyöntiasema vapautuvilla markkinoilla.