Lapsilisä loppuu,
Tyttö menee lukoin toiselle ja saa opintorahaa 20e.
Ehkä sillä yhden kirjan maksaa. Itkettää.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä on yhden lapsen päivähoitomaksu yli 3000€ vuodessa. Halvemmaksi se lukio tulee kuin päiväkoti...
Ootte jotain ökyrikkaita ja lapsi jossain erikoisessa päiväkodissa. Senkun maksatte vaan.
Lukion kustannukset on nousseet aivan liian suureksi. Ei pitäisi ehkä sanoa ”kyllä minun nuoruudessani”, mutta niin se vain oli että 90-luvulla jokaisella meidän kylällä oli varaa käydä lukio ero lähtökohdista huolimatta. Kirjat maksaa nyt tolkuttoman paljon, ja pienemmät lähilukiot on lakkautettu, jolloin bussikorteista tulee paljon lisäkuluja.
Kirjoista syntyviin kustannuksiin olisi aihetta puuttua. Se sama tieto löytyy takuulla halvemmalla kuin 2500 eurolla, jos tahdotaan. Lukiokirjat on hurja bisnes nuorten kustannuksella.
Miten kukaan voi saada opintotukea toisen asteen koulutukseen? Itse olen lähäri eikä lapseni opintotukea saa, miten pienet tulot vanhemmilla oikein pitää olla? Ja kyllä alpsilisä on loppu ja ikää nuorella 17, on lukiolainen.
Mitä ihmettä kirjoitti:
Miten kukaan voi saada opintotukea toisen asteen koulutukseen? Itse olen lähäri eikä lapseni opintotukea saa, miten pienet tulot vanhemmilla oikein pitää olla? Ja kyllä alpsilisä on loppu ja ikää nuorella 17, on lukiolainen.
Kela piste fi
Samaa mieltä.