Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisä loppuu,

Vierailija
29.06.2018 |

Tyttö menee lukoin toiselle ja saa opintorahaa 20e.
Ehkä sillä yhden kirjan maksaa. Itkettää.

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sillä 95e lapsilisällääkään montaa kirjaa ostella.Tuo on kyllä väärin ettei 17+ saa mitään tukia ellei asu omillaan.

Niin, juuri kun menot on suurimmillaan.

:D

Minusta lapsi kustansi eniten alle kouluikäisenä. Jatkuvasti piti ostaa uusia vaatteita ja kenkiä ja maksaa vielä liki 300 euroa kuussa tarhamaksuja. Siihen päälle harrastustarvikkeet ja joku urheiluseuramaksu, niin johan oli lapsilisä monen monta kertaa käytetty. Viisivuotiasta ei voi oikein käskeä menemään kesätöihinkään.

Höpö höpö. Teinin kustannukset on ihan eri luokkaa

Samaa mieltä.

Vierailija
262/265 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä on yhden lapsen päivähoitomaksu yli 3000€ vuodessa. Halvemmaksi se lukio tulee kuin päiväkoti...

Ootte jotain ökyrikkaita ja lapsi jossain erikoisessa päiväkodissa. Senkun maksatte vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion kustannukset on nousseet aivan liian suureksi. Ei pitäisi ehkä sanoa ”kyllä minun nuoruudessani”, mutta niin se vain oli että 90-luvulla jokaisella meidän kylällä oli varaa käydä lukio ero lähtökohdista huolimatta. Kirjat maksaa nyt tolkuttoman paljon, ja pienemmät lähilukiot on lakkautettu, jolloin bussikorteista tulee paljon lisäkuluja.

Kirjoista syntyviin kustannuksiin olisi aihetta puuttua. Se sama tieto löytyy takuulla halvemmalla kuin 2500 eurolla, jos tahdotaan. Lukiokirjat on hurja bisnes nuorten kustannuksella.

Vierailija
264/265 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi saada opintotukea toisen asteen koulutukseen? Itse olen lähäri eikä lapseni opintotukea saa, miten pienet tulot vanhemmilla oikein pitää olla? Ja kyllä alpsilisä on loppu ja ikää nuorella 17, on lukiolainen.

Vierailija
265/265 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä kirjoitti:

Miten kukaan voi saada opintotukea toisen asteen koulutukseen? Itse olen lähäri eikä lapseni opintotukea saa, miten pienet tulot vanhemmilla oikein pitää olla? Ja kyllä alpsilisä on loppu ja ikää nuorella 17, on lukiolainen.

Kela piste fi