Joskus ärsyttää kun työttömät ei arvosta sitä, että työssäkävijät maksaa heidän kotonaolemisensa!!!
Eräskin kaveri on ylimielinen, että hänelle kuuluu korvaukset kotona, ja että JOKAINEN voi halutessaan jäädä kotiin. Vaan kuka ne korvaukset maksaisi, jos ei porukka kävisi töissä. Mistä rahat tulisi? On jotenkin ylimielistä olettaa, että mulle kuuluu kaikki tuet vaikken koskaan tee mitään. Argh.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä tyhmä
Oletko sinä sitten tuilla elävä - kerro ihan reilusti
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä ollut kiitollinen saamistani työttömyyskorvauksista. Ei siitä ole kauankaan kun joutui olemaan työttömänä ilman mitään korvauksia, jos vain puolisolla oli työpaikka. Tuo, että myös työssäkäyvän työtön puoliso voi saada työttömyyskorvausta on melko uusi juttu ja siitä olen ollut kiitollinen. Vaikka meillä on puolison kanssa yhteiset rahat enkä nälkää ole joutunut näkemään, niin tuntuihan se ikävältä olla kokonaan puolison elätettävänä.
Nyt olen saanut olla jo 4kk töissä ja minulla on ensimmäinen vakituinen työsopimus 15 vuoteen. On tämä ihan juhlaa verrattuna siihen epävarmuuteen ja lohduttomuuteen minkä kanssa työttömänä joutui elämään. Kyllä se vetää mielen matalaksi kun ei kelpaa minnekään ja miettii, joutuuko tässä 20 vuotta joutilaana odottelemaan eläkepäiviä ja sen jälkeen 20 vuotta kuoleman odottelua. Vaikka teen pienipalkkaista ja monen halveksimaa työtä, niin tunnen itseni nyt osaksi yhteiskuntaa. Itse tienattu raha tuntuu paljon mukavammalta kuin toisilta veronmaksajilta väkipakolla otetut almut.
Kiitos teille työssäkäyville!
Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työtön on periaatteessa maksanut oman työttömyyskorvauksensa töissä ollessaan.
Mutta vaan periaatteessa, ei käytännössä ja osahan ei ole tienannut aiemminkaan juuri mitään
Vierailija kirjoitti:
No entä missä on meidän vapaaehtoisesti minimitukien varassa elävien arvostus? Joku toinen saattaisi kutsua meitä myös elämäntapatyöttömiksi. Me elämme omasta tahdostamme pienillä tuilla, emmekä ole kilpailemassa vähistä työpaikoista niitä enemmän tarvitsevien/haluavien kanssa. Missä on arvostus vapaaehtoisesta työttömyydestä?
Pitäisikö loista kiittää ja arvostaa siitä että se on loisimassa?
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät maksavat hyvin pienen osan työttömien korvauksista, vaan sen maksavat työnantajat, ammattiliitot ja loppu maksetaan verovaroista.
Mistäs ajattelit niiden verovarojen valtiolle tulevan? Taikaseinästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entä missä on meidän vapaaehtoisesti minimitukien varassa elävien arvostus? Joku toinen saattaisi kutsua meitä myös elämäntapatyöttömiksi. Me elämme omasta tahdostamme pienillä tuilla, emmekä ole kilpailemassa vähistä työpaikoista niitä enemmän tarvitsevien/haluavien kanssa. Missä on arvostus vapaaehtoisesta työttömyydestä?
Pitäisikö loista kiittää ja arvostaa siitä että se on loisimassa?
Pitäisikö ahnetta ja itsekästä materialistia kiittää, siitä että se yrittää ryövätä ja hyväksikäyttää ihmisiä?
Ei todellakaan maksa, hyvä jos saa omat kuluttamansa maksettua maksamillaan veroilla.Eikä suurin osa saakkaan.
Tämä yleinen harhaluulo on kyllä niin puppua kun voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Eräskin kaveri on ylimielinen, että hänelle kuuluu korvaukset kotona, ja että JOKAINEN voi halutessaan jäädä kotiin. Vaan kuka ne korvaukset maksaisi, jos ei porukka kävisi töissä. Mistä rahat tulisi? On jotenkin ylimielistä olettaa, että mulle kuuluu kaikki tuet vaikken koskaan tee mitään. Argh.
Kademieli kalkattaa, ei saa rauhassa maatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät maksavat hyvin pienen osan työttömien korvauksista, vaan sen maksavat työnantajat, ammattiliitot ja loppu maksetaan verovaroista.
Mistäs ajattelit niiden verovarojen valtiolle tulevan? Taikaseinästä?
Valtiollehan ei tulekaan verorahoja muualta kuin palkoista?
Jokainen työtön on periaatteessa maksanut oman työttömyyskorvauksensa töissä ollessaan.