Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joskus ärsyttää kun työttömät ei arvosta sitä, että työssäkävijät maksaa heidän kotonaolemisensa!!!

Vierailija
29.06.2018 |

Eräskin kaveri on ylimielinen, että hänelle kuuluu korvaukset kotona, ja että JOKAINEN voi halutessaan jäädä kotiin. Vaan kuka ne korvaukset maksaisi, jos ei porukka kävisi töissä. Mistä rahat tulisi? On jotenkin ylimielistä olettaa, että mulle kuuluu kaikki tuet vaikken koskaan tee mitään. Argh.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tyhmä

Vierailija
2/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ystäviä sinulla. Me muut työttömät aloitamme aamumme aina kiitoslaululla työssäkäyviä ylistäen. Päivän päätteeksi rukoilemme kiitosrukouksen, jossa toivomme myös paljon voimia jokaiselle puurtajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja ystäviä sinulla. Me muut työttömät aloitamme aamumme aina kiitoslaululla työssäkäyviä ylistäen. Päivän päätteeksi rukoilemme kiitosrukouksen, jossa toivomme myös paljon voimia jokaiselle puurtajalle.

No niin, tuossa on asennetta!

Vierailija
4/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kade? Ota loparit ja jää säkin ikuiselle kesälomalle?

Vierailija
5/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa työttömistä haluaa töihin ja kärsii, kun ei ole töitä.

Töissä on paljon lokoisampaa ja se tunne, että ei ole sosiaalisesti halveksittu, kruunaa kaiken.

Vierailija
6/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kateutta, vaan ihmettelyä. Ei voi hokea että KAIKKI voi jäädä kotiin. Ei kellään ole siinä kohtaa varaa maksaa tukia, asuntoa ja ruokaa kotonaolijoille.

Vierailija
7/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kotiin halua. En vaan ymmärrä ylimielistä hokemista, että kaikki voi jäädä kotiin jos haluaa. Kyllä ne korvaukset loppuvat jossain kohtaa.

Vierailija
8/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä olen. Kyllä ne työttömät saa vatsansa täyteen, heillä on katto pään päällä ja rahaa muuhunkin. Tekemättä mitään. Jostainhan se raha tulee, Joo meidän työtätekevien veromarkoista.

Vierailija
9/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaoleminen ei ole mitään luksusta, taitaa useimmille se jatkuva kotoilu olla lähinmä masentavaa ja ahdistavaa.

Vierailija
10/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti myös teet noin, syytä olisi. Äläkä unohda etsiä työpaikkaa, jotta voit jatkossa itse elättää itsesi ja mahdollisen perheesi.

Vierailija
11/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veroihin ei menis niin paljon, voisin hyvin tehdä vähemmän töitä, olla vähän pirteämpi ja jaksaa tehdä muutakin kun niitä töitä. Työttömien elättämiseksi!

Vierailija
12/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkalla, mitä saisi töistä, ei voisi tehdä enempää asioita, kun työttömän tuilla, niin jollain tavalla ymmärrän, että on ennemmin kotona.

Mut ite en ilman töitä sais tehtyä yhtään mitään mitä haluan, niin vaikea kuvitella itseni joskus töitä välttelevänä työttömänä.

Vierailija
13/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi porukka on vähemmistö. Ehdoton valtaosa työttömistä haluaa työllistyä ja tuntee häpeää muiden elätettävänä olemisesta. Samoin työtä vieroksuvia löytyy kaikista yhteiskunnista, eikä laiskuus ole mikään hyvinvointivaltion aiheuttama ilmiö. Maissa, joissa ei ole Suomen kaltaista tukijärjestelmää, ne, jotka eivät halua tehdä töitä, päätyvät hankkimaan tuloja rikollisin keinoin.

Vierailija
14/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyyttä oikein ymmärrä, ellei ole ole itse sitä kokenut.

Moni ymmärtää vasta, kun oma työpaikka menee alta konkkaan - ja esim. jo  40v. nainen on paariaa työmarkkinoilla.  Moni ala myös katoaa kehityksen myötä.  Osa asuu perheineen paikkakunnalla, jossa ei töitä enää ole, eikä halua uhrata perhettään muualle muuttamalla - tai jos sairastuu, eikä vanha työ sovi enää tai tulee pidempi tauko sairauden vuoksi, niin takaisin on vaikea päästä jne.

Vierailija
15/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ollut kiitollinen saamistani työttömyyskorvauksista. Ei siitä ole kauankaan kun joutui olemaan työttömänä ilman mitään korvauksia, jos vain puolisolla oli työpaikka. Tuo, että myös työssäkäyvän työtön puoliso voi saada työttömyyskorvausta on melko uusi juttu ja siitä olen ollut kiitollinen. Vaikka meillä on puolison kanssa yhteiset rahat enkä nälkää ole joutunut näkemään, niin tuntuihan se ikävältä olla kokonaan puolison elätettävänä. 

Nyt olen saanut olla jo 4kk töissä ja minulla on ensimmäinen vakituinen työsopimus 15 vuoteen. On tämä ihan juhlaa verrattuna siihen epävarmuuteen ja lohduttomuuteen minkä kanssa työttömänä joutui elämään. Kyllä se vetää mielen matalaksi kun ei kelpaa minnekään ja miettii, joutuuko tässä 20 vuotta joutilaana odottelemaan eläkepäiviä ja sen jälkeen 20 vuotta kuoleman odottelua. Vaikka teen pienipalkkaista ja monen halveksimaa työtä, niin tunnen itseni nyt osaksi yhteiskuntaa. Itse tienattu raha tuntuu paljon mukavammalta kuin toisilta veronmaksajilta väkipakolla otetut almut. 

Kiitos teille työssäkäyville!

Vierailija
16/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa työttömistä haluaa töihin ja kärsii, kun ei ole töitä.

Töissä on paljon lokoisampaa ja se tunne, että ei ole sosiaalisesti halveksittu, kruunaa kaiken.

Monella on niin helppo suojatyö että sen vaihtais koska vaan työttömyyteen. Kehtaavatkin raukat vielä valittaa.

Vierailija
17/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kateutta, vaan ihmettelyä. Ei voi hokea että KAIKKI voi jäädä kotiin. Ei kellään ole siinä kohtaa varaa maksaa tukia, asuntoa ja ruokaa kotonaolijoille.

No sä voit jäädä aivan hyvin. Olen varma, että sinunkin paikkaan on jonossa 50 työtöntä jotka hyppien pomppien tulisivat paikallesi. Win-win. Sitten voit todeta kuinka ihanaa se on olla toisten sylkykuppina, kun olet painanut töitä 35 vuotta hiki päässä ja saat YT:ssä kenkää ja olet 50 + eikä kukaan enää huoli ja sitten olet "elätti" ja "loinen" ja pitäisi olla kiitollinen niille jotka joutuvat (saavat työttömän mielestä) käymään töissä...

Mutta aivan vapaasti, missään tilanteessa KAIKKI eivät heittäydy vapaalle, koska enemmistö työttömistä haluaa töihin.

Jotenkin ottaa päähän tuollainen tyhmyys. Työttömyys oli kamalinta aikaa elämässäni. Sanoin jossain vaiheessa miehelleni, että maksaisin tonnin, jos joku ottaisi mut oman alan töihin normaalilla palkalla yli 6 kk työsuhteeseen.

Vierailija
18/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika... Joo, minäkin haluan jokaiselta työttömältä kiitoskortin joka päivä. Samoin koululaiselta, vanhukselta, pikkulapselta, vanhempainvapaalaiselta, tienkäyttäjältä...

Vierailija
19/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeasti pitäisi arvostaa enemmän töissä käyviä. Niin äitiyslomalaisten kuin työttömienkin. Toki yhteiskunta on väärin rakennettu, mutta se ei ole yksittäisien työssä käyvän vika.

ps. en mitenkään halveksu työttömiä.

Vierailija
20/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän mediapajan opiskelijatyö tämäkin aloitus taas on? Kokkareillahan on tapana teettää näitä tilaustyönä. Itse olen sitä mieltä että työttömyys on yksinjäämiseen tai esim. läheisen kuolemaan verrattava henkilökohtainen katastrofi, jota ei soisi kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi