Taas tuli kielteinen asumistuki- ja toimeentulotukipäätös
Perusteluina opintolaina (2017 syksyllä) ja valmistumisen jälkeen työllistyminen.
Kesän ajalta en saa mistään rahaa. On laskettu koko vuoden oletettujen keskitulojen mukaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä pas kapäitä täällä kiinnosta. Haukkuvat sut vaan pystyyn oli tilanteesi mikä hyvänsä. Nämä rusina-avoiset ap inat on narsistiakin pahempia. Olen pahoillani puolestasi. Yritä jaksaa, tsemppiä!
Empatia ei elätä.
Sen verran vielä sanoisin, että jos et asu opiskelija-asunnossa niin harkitsisin sinuna koulusta eroamista kesäksi ja työttömäksi ilmottautumista. Kun et ole enää opintotuen (+opintolaina) piirissä olet oikeutettu työmarkkinatukeen / toimeentulotukeen. Kysy tietenkin tätä sieltä KELAsta jos päätät toteuttaa tämän vaihtoehdon, koska mitään 100% faktaa tämä ei ole vaikka olenkin aika varma.
Suomessa tehty kaikki niin vaikeaksi, varsinkin opiskelijalle. Jos asuu opiskelija-asunnossa ja lopettaa koulussa (vaikka ihan pariksi kuukaudeksi) niin menettää opiskelija-asuntonsa 6kk(?) sisällä. Sen takia kyseinen porsaanreikä on aika vaikea toteuttaa.
Miten täällä vanhat akat ja sedät edelleen olettaa, että töiden saaminen ois vielä helppoa? Se on tänäpäivänä aivan ÄÄRETTÖMÄN vaikeaa ja menee jatkuvasti vaikeammaks. Miksi oletus, ettei ap ois yrittäny? Me ei eletä enää 80-lukua vaan vuotta 2018.
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä pas kapäitä täällä kiinnosta. Haukkuvat sut vaan pystyyn oli tilanteesi mikä hyvänsä. Nämä rusina-avoiset ap inat on narsistiakin pahempia. Olen pahoillani puolestasi. Yritä jaksaa, tsemppiä!
Näin se menee. Suomalaiset syystäkin yks maailman empatiakyvyttömimmistä ihmisisistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulta kun en päässyt kesätöihin. Opintotuki ja opintolaina jatkuu sitten elokuussa.
En oikein tiedä uskoisinko, koska opiskelijat eivät nykyään saa kesän ajalta toimeentulotukea (jos eivät saa kesätöitä) vaan pitää ottaa opintolainaa. Eri asia varmaan toki jos koko laina on jo nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Perusteluina opintolaina (2017 syksyllä) ja valmistumisen jälkeen työllistyminen.
Kesän ajalta en saa mistään rahaa. On laskettu koko vuoden oletettujen keskitulojen mukaan.
Ei sitä noin lasketa eli syksyn tulosi eivät vaikuta kesän tukiaisiin. Sait ilmeisesti palkan huhti tai toukokuussa ja sossu eli kela laskee ne tuloiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulta kun en päässyt kesätöihin. Opintotuki ja opintolaina jatkuu sitten elokuussa.
En oikein tiedä uskoisinko, koska opiskelijat eivät nykyään saa kesän ajalta toimeentulotukea (jos eivät saa kesätöitä) vaan pitää ottaa opintolainaa. Eri asia varmaan toki jos koko laina on jo nostettu.
Ei ei ei ei. Opintotukea (ja lainaa) ei saa jos ei opiskele kesällä. Jos ei opiskele eikä ole töissä niin sitten haetaan toimeentulotukea. siinäkin kyllä pitää todistella että on hakenut vakavasti kesäksi töitä.
Miksi kuntarekryssä?