Musta- valkoinen tapailumies
Olen tapaillut muutaman kuukauden keski-ikäistä miestä, joka alkaa nyt karistamaan maskin ja olemaan oma itsensä. Mies on periaatteessa kiva ja fiksu puheissaan, mutta nyt on alkanut paljastumaan että hän on kovin musta-valkoinen periaatteissaan ja kova arvostelemaan (ei minua).
Hänen mielestään tiettyihin, ihan tavallisiin sivistysvaltioihin, ei voi mennä lomamatkalle koska siellä on idiootti presidentti. Tai tiettyyn ulkomaiseen kaupunkiin ei voi mennä lomalle, koska ihmisten elämisen tyyli on liian pröystäilevä. Tai asuntoa ei voi antaa vuokralle, koska isännöitsijä on kuitenkin paska. Tai teatteriin ei voi mennä koska näytteleminen on feikkausta. Hän on koulutettu ja sen puolesta ihan sivistynyt.
kuulostaako tutulta? Millainen suhteesi on ollut vastaavan miehen kanssa?
Kommentit (13)
En katselisi noin tyhmää ja rajoittunutta ihmistä hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoinen? Näyttääkö siis seepralta?
Seepramies?
No en mäkään halua tukea turismilla mitään maata jonka hallinto ei miellytä. Työmatka miksei, mutta ei vapaa-aika.
"Asuntoa ei antaa vuokralle, koska isännöitsijä on kuitenkin ihan paska"??? Miten se isännöitsijä muuttu paskaksi jos antaa asuntonsa vuokralle, eikä asu siinä enää itse?
Vierailija kirjoitti:
No en mäkään halua tukea turismilla mitään maata jonka hallinto ei miellytä. Työmatka miksei, mutta ei vapaa-aika.
aina löydät hallinnosta jonkun jonka kanssa ei mielipiteet kohtaa. se on demokratiaa
Olisko geneettinen kimaira. Toinen puoli musta, toinen valkoinen?
Fiksu mies. Minäkin boikotoin Unkaria, Israelia, Venäjää sekä Turkkia, muun muasa.
koska näytteleminen on feikkausta
Tää oli kova 8D
Tuollaiset kaverit valittavat sitten koko ajan ja kaikesta. Mikään ei koskaan ole hyvin eikä kelpaa, kaikki muut ovat ihan paskoja paitsi hän itse. Rasittavaa ja uuvuttavaa seuraa.
Kuulostaa tutulta. Menin nuorena yksiin miehen kanssa, joka oli älykäs ja mukavakin monella tapaa. Vähitellen (kun olin jo täysin sitoutunut häneen) tuli yhä selvemmin näkyviin mustavalkoinen asenne sellaisiin asioihin, joiden kritisointi sinänsä oli minustakin monesti paikallaan mutta joissa täysi ehdottomuus tuntui ylimitoitetulta ja sulki pois myös hyvät puolet. Hän myös esitti seurasta riippuen tasapuolista ja punnitsevaa ajattelijaa, mutta kotona kahden kesken oli eri juttu. Minusta tuli hänen purkaustensa roskasanko. Se liittyi minusta nimenomaan tunnepuolen keskeneräisyyteen ja negatiivisuuteen: hänessä oli paljon käsittelemätöntä kaunaa ja kitkeryyttä lapsuudenperheestään, syystäkin, mutta hän kieltäytyi käsittelemästä sitä ammattiauttajilla koska omasta mielestään tiesi ja ymmärsi kaiken jo paremmin kuin he. Mutta pelkkä älykkyys ei riitä terveeseen parisuhteeseen. Hänellä oli aina lasi puoliksi tyhjä, ja minun olisi pitänyt pystyä täyttämään se. Siihen ei pysty kukaan, jos pohja vuotaa. Uuvuin täysin. Onneksi se on osaltani ohi nyt.
Mustavalkoinen? Näyttääkö siis seepralta?