Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut koiranomistajat ravaa jatkuvasti ulkona koiransa kanssa?

Vierailija
29.06.2018 |

Meidän naapuri: aamulenkki klo 6, pieni aamupissa klo 7.30, kun lähtee töihin, iltapäivälenkki klo 16, pitkä lenkki klo 18-19 ja iltapissatus klo 22. Se koira käy pissalla yhtä usein kuin omistajansa.

Serkkuni on toinen samanlainen, joka ei voi juuri mitään tehdä, kun otti rescue-koiran. Joka kerta kun koira vähän jotain ulahtaa, serkkuni sanoo, että nyt sillä on varmaan hätä ja lähtee ulos. Siis vaikka 10 kertaa päivässä ja jopa öisin. Se koira vedättää ihan täysin. Heti kun tulee tylsää, se oikein miettii, mitä ohjelmaa ja muutaman kerran ulahtaa tai menee ovelle, niin heti on toimintaa. Eläinlääkäri on tutkinut, eikä koirassa ole mitään eläimellistä vikaa, minkä takia pitäisi tunnin, parin välein päästä ulos. Minä sanoin, että entäs jos työllistyy (nyt on siis työtön). Serkkuni vastasi, että sitten pitää varmaan etsiä hoitopaikka koiralle päivisin tai ottaa vaan jokin osa-aikatyö. Miesystävänsä asuu viikonloput eri paikkakunnalla, joten pystyy hoitamaan ulkoilurumbaa vain viikonloppuisin.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koira käy pissalla yhtä usein kuin omistajansa.

Mikä on hyvä. Ei sen koirankaan ole kiva eikä hyvä pidätellä mahdollisimman pitkiä aikoja.

Vierailija
2/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koirakin käy pissalla varmaan 8 kertaa päivän aikana. Lenkkejä tosin tehdään vain aamulla ja illalla, mutta kotona olo ajan on aina ovi auki ja saa käy tarpeillaan niin usein kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saa raitista ilmaa ja liikunta.

Kaikkea sitä pitää ihmetelläkin....

Vierailija
4/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä taas mietin, että oliskohan sen naapurin koiran hyvä päästä päivällä vielä vaikka klo 12-13 välillä ulos. Mulla ei kyllä ole koiraa, että olen varmasti väärässä.

Vierailija
5/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin tiuha ramppaaminen kyllä olekaan millään tavalla välttämätöntä.

Vierailija
6/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiran ottaa, niin pitäähän siitä huolehtia ja lisäksi lenkkeily on mukavaa..

Itse lenkkeilen klo 6, klo 12.30, klo 17.30 ja klo 22.00

Vierailija
7/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toisaalta voisin olla samaa mieltä, että ei siinä periaatteessa mitään väliä ole, montako kertaa koiraa ulkona käy kusettamassa. Mutta helposti juuri opettaa koiran semmoiseksi, että se määrää. Ja sitten joskus myöhemmin tuota on vaikea kitkeä pois.

Tulee appivanhemmat mieleen, kun entinen koira tuli niille jotain ääntelemään, niin vakiolauseet oli: "onko nälkä? On siellä keittiössä ruokaa" tai "onkohan sulla hätä. Ei siitä kauaa ole kun käytiin, mutta mennään sitten".

Mikäs siinä, jos aikaa on, mutta onhan se vähän säälittävää olla palvelija koiralle...

Vierailija
8/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kommentoivat kaikki jotka käyttävät koiransa ulkona pikaisesti aamulla  ennen töihin lähtöä ja pikaisesti töistä tultua ja jos jaksavat niin pikaisesti vielä illalla.

Kyllä meillä lenkitetään koirat aamulla, alakoululainen lenkittää päivällä koulusta tultuaan ja minä käyn pidemmällä lenkillä alkuillasta. Mieheni käy vielä kymppiuutisten jälkeen normilenkin. Koirat ja omistajat tyytyväisiä :)

Vierailija
9/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kommentoivat kaikki jotka käyttävät koiransa ulkona pikaisesti aamulla  ennen töihin lähtöä ja pikaisesti töistä tultua ja jos jaksavat niin pikaisesti vielä illalla.

Kyllä meillä lenkitetään koirat aamulla, alakoululainen lenkittää päivällä koulusta tultuaan ja minä käyn pidemmällä lenkillä alkuillasta. Mieheni käy vielä kymppiuutisten jälkeen normilenkin. Koirat ja omistajat tyytyväisiä :)

Olenkin ihastellut yhtä perhettä, jonka kaikki perheenjäsenet lenkittävät koiraa. Koira on tosi iloisen ja onnellisen oloinen niin kuin omistajansakin. 

Vierailija
10/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, toisaalta voisin olla samaa mieltä, että ei siinä periaatteessa mitään väliä ole, montako kertaa koiraa ulkona käy kusettamassa. Mutta helposti juuri opettaa koiran semmoiseksi, että se määrää. Ja sitten joskus myöhemmin tuota on vaikea kitkeä pois.

Tulee appivanhemmat mieleen, kun entinen koira tuli niille jotain ääntelemään, niin vakiolauseet oli: "onko nälkä? On siellä keittiössä ruokaa" tai "onkohan sulla hätä. Ei siitä kauaa ole kun käytiin, mutta mennään sitten".

Mikäs siinä, jos aikaa on, mutta onhan se vähän säälittävää olla palvelija koiralle...

Saati sitten, että kuinka hankala on saada koiralle hoitajaa vaikka lomamatkan ajaksi. Itselläni on koira, ja mahdollisimman usein käydäänkin ulkona, mutta kyllä se hankalaksi menee jos koira _oppii_ käymään ulkona hirveän usein. Tai jos vaikka itse sairastuu, jalka nyrjähtää tai tulee kunnon kuume. Ei kauheasti naurata hypätä ulkona parin tunnin välein.

Mutta saahan niin tehdä, eihän siinä mitään. Jos tuo sisältöä elämään ja nauttii itse. Tuskin koirakaan valittaa.

Vierailija
11/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä kertaa päivässä on aika vakio. Sitä tiheämmin alkaa mennä mustakin hysterian puolelle. Meillä on 4 koiraa, ja ne saa just yhden pidemmän lenkin päivässä tyyliin 1-1,5 tuntia. Muut kolme lenkkiä on 15-20 min. Hyvin pärjää niillä. Jos on kova vesisade tai kova pakkanen, me jätetään se pitkä lenkki pois.

Vierailija
12/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on monelle elämän sisältöä. Koira saa ulkoilla tarpeeksi, omistajakin pysyy kunnossa ja naapurin kyylällä on kirjanpidossa tekemistä, kun vahtii muiden tekemisiä.

Vierailija
13/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei osaa vedättää omistajaansa. Kuten ei kissakaan osaa protestoida, vaikka monet omistajat niin kuvitteleekin. 

Vierailija
14/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla tosissaan ole muuta tekemistä elämässäsi kun kytätä minuutin tarkkoja aikatauluja naapurin koiran ulkoiluista?

Vierailija
15/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla tosissaan ole muuta tekemistä elämässäsi kun kytätä minuutin tarkkoja aikatauluja naapurin koiran ulkoiluista?

Sattuu olemaan autoton ihminen, joten kulkee minun kyydillä töihin. Aika paljon ollaan keskusteltu koiransa asioista automatkoilla.

-ap

Vierailija
16/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei osaa vedättää omistajaansa. Kuten ei kissakaan osaa protestoida, vaikka monet omistajat niin kuvitteleekin. 

Osaa koira. Ovat fiksuja eläimiä. Meidän koira osaa jopa näytellä nälkäistä, kun mummi tulee. Ja aina on ”palkkiona” jotain hyvää. Koira käyttäytyy siten, että siitä on sille mahdollisimman paljon hyötyä. Jos sillä on tylsää, se keksii usein tavan viihdyttää itseään. Esim. ulkona juoksentelu voi olla viihdyke. Oma piha on hyvä, kun sinne voi päästää koiran itsekseenkin.

Vierailija
17/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva pissaaminen vain kiihdyttää tarvetta. Niin se on ainakin ihmisillä ja koira on vieläpä rakennettu eri tavalla eli pystyy paremmin pidättämään. Turhaa ravaamista tarpeiden teon vuoksi, mutta jos tykkää ulkoilla, niin siitä vaan.

Vierailija
18/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa koira. Ovat fiksuja eläimiä. Meidän koira osaa jopa näytellä nälkäistä, kun mummi tulee. Ja aina on ”palkkiona” jotain hyvää. Koira käyttäytyy siten, että siitä on sille mahdollisimman paljon hyötyä. Jos sillä on tylsää, se keksii usein tavan viihdyttää itseään. Esim. ulkona juoksentelu voi olla viihdyke. Oma piha on hyvä, kun sinne voi päästää koiran itsekseenkin.

Ei osaa, sinä vain kuvittelet että koira näyttää esim. nälkäiseltä. Koira ei näyttele nälkäistä kun näkee mummin. 

Vierailija
19/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva pissaaminen vain kiihdyttää tarvetta. Niin se on ainakin ihmisillä ja koira on vieläpä rakennettu eri tavalla eli pystyy paremmin pidättämään. Turhaa ravaamista tarpeiden teon vuoksi, mutta jos tykkää ulkoilla, niin siitä vaan.

Pikapissat 3 kertaa päivässä ei riitä tyhjentämään rakkoa. Joka kerta pitäisi ulkoilla vähintään se puoli tuntia, että koira ennättää tyhjentää rakon, ennen kun jää odottamaan 8 tunniksi sisälle seuraavaa kertaa. Kokeileppas itse käydä joskus 3 kertaa päivässä vessassa.

Vierailija
20/70 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuu olemaan autoton ihminen, joten kulkee minun kyydillä töihin. Aika paljon ollaan keskusteltu koiransa asioista automatkoilla.

-ap

Ja sinä koet tarpeelliseksi jakaa ne asiat vauvapalstalle, koska...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi