Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniavioisuuskyselystä inspiroituneena: Kysy mitä vaan moniav(i)oisesti elävältä naiselta

Vierailija
28.06.2018 |

Olen nainen ja suhteessa kahden miehen kanssa. Asumme kaikki saman katon alla. (En kaipaa haukkumista.)

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuollainen hauska ajatuksena, mutta täytyy kyllä rehellisesti myöntää, että olen salaa ihan tyytyväinen, ettei oma mies suostu jakamaan minua. Kunnioittaisitko miehiäsi enemmän, jos he olisivat reviiritietoisempia? Ovatko he millaisia ulkonäöltään? Oletko itse mustasukkainen heistä?

Vierailija
42/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo sopisi. Olen keski-ikäinen nainen ja mieheni on aina töissä. On harvoin seksiä. Remppa apuakin tarvitsisin mutta mies ei kerkiä. Olisi ihanaa jos olisi kaksi miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä yllättää vielä. Silloin miehesi ovat korkeasti koulutettuja ja viriilejä kun sinä taas kuiva ja parhaat vuotesi nähnyt. Silloin he juoksevat vieraissa koko nuoruutensa edestä. Odotappa vain. 

Tämä on ihan hirvittävän vihamielinen ja katkera kommentti. Onko sinut jätetty nuoremman naisen takia vai mistä ihmeestä tällainen myrkky kumpuaa? 0: Ihan kuin oikein toivoisit, että apn miehet pettävät ja jättävät. Olet todella myrkyllinen ihminen. Ja aivan varmasti yksinäinen.

Vierailija
44/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä yllättää vielä. Silloin miehesi ovat korkeasti koulutettuja ja viriilejä kun sinä taas kuiva ja parhaat vuotesi nähnyt. Silloin he juoksevat vieraissa koko nuoruutensa edestä. Odotappa vain. 

Tämä on ihan hirvittävän vihamielinen ja katkera kommentti. Onko sinut jätetty nuoremman naisen takia vai mistä ihmeestä tällainen myrkky kumpuaa? 0: Ihan kuin oikein toivoisit, että apn miehet pettävät ja jättävät. Olet todella myrkyllinen ihminen. Ja aivan varmasti yksinäinen.

Ja sun kommentissa ei ole vihamielisyytta havaittavissa?

-ohis

Vierailija
45/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v*ttua? Miten tää liittyy moniavioisuuteen? Että parhaat vuodet menee kahdessa rakkaussuhteessa ja sitten jätetään kuivana ja kurttuisena kuin nalli kalliolle? Tapahtuuhan tätä kyllä ihan yksiavioisissa suhteissakin, mutta kyse lienee miesten "keski-iän kriisistä", ei moniavioisuudesta.

Tästä kommentista näkee, että kun ihminen ei ymmärrä toisenlaisia arvoja kuin itsellä, vähätellään ja lytätään.

Vierailija
46/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun kommentissa ei ole vihamielisyytta havaittavissa?

-ohis

No jos havaitset niin sitten havaitset omiasi. Mieti jos joku sanoisi sinulle noin omasta suhteestasi tai menisi lällättelemään vaikka sinun puolisollesi, että kylläpä se sinun puoliso vielä pettää ja jättää kun sinä käyt vanhaksi? En usko, että onnellinen ja rakastettu ihminen puhuisi noin..

Vierailija
47/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hahaha kirjoitti:

Purskahti kahvit sitten näytölle heti aamusta... kerää nyt ittes nainen, ei sitä kelle tahansa beetalle tarvii antaa, ellei ne miehet oo sitte vedättäny sua ja sun selän takana naureskele tyhmyydelles

Itsellänihän happani maito aamukahvista, sen verran kirpeitä av-mammoja täällä. Ei tollaisessa järjestelyssä mitään ihmeellistä ole. Jossain Nepalin vuorilla naiset menevät naimisiin yhden veljessarjan kanssa ja saa heille lapsia. Idässä ja joissain länsimaissakin paikoitellen moniavioisuus on normi, joten ei ap miehineen mitään uutta ja mullistavaa ole keksinyt. Voisin itsekin kokeilla, jos löytyisi sopivat kumppanit.

Missä länsimaissa? Yleensä nämä ovat ratkaisu vääristyneeseen sukupuolijakaumaan ja veljesten kesken naisen jakaminen on ihan eri juttu.

Btw. tarkempi nimitys ap:n järjestelylle on polyandria.

Vierailija
48/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hahaha kirjoitti:

Purskahti kahvit sitten näytölle heti aamusta... kerää nyt ittes nainen, ei sitä kelle tahansa beetalle tarvii antaa, ellei ne miehet oo sitte vedättäny sua ja sun selän takana naureskele tyhmyydelles

Itsellänihän happani maito aamukahvista, sen verran kirpeitä av-mammoja täällä. Ei tollaisessa järjestelyssä mitään ihmeellistä ole. Jossain Nepalin vuorilla naiset menevät naimisiin yhden veljessarjan kanssa ja saa heille lapsia. Idässä ja joissain länsimaissakin paikoitellen moniavioisuus on normi, joten ei ap miehineen mitään uutta ja mullistavaa ole keksinyt. Voisin itsekin kokeilla, jos löytyisi sopivat kumppanit.

Missä länsimaissa? Yleensä nämä ovat ratkaisu vääristyneeseen sukupuolijakaumaan ja veljesten kesken naisen jakaminen on ihan eri juttu.

Btw. tarkempi nimitys ap:n järjestelylle on polyandria.

Polyandria? Aina oppii uutta kiitos :)

Vierailija
49/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, pliis... Jos ihan hetki mietitään, niin kahden kanssa vakituisesti ja tosissaan oleminen on paljon parempi kuin salaa vieraissa käyminen ja siihen liittyvä peittely ja valehtelu. En näe aloittajan tilanteessa mitään moraalisesti arveluttavaa, vaikka en itse jakaisi omaa miestä tai haluaisi tulla jaetuksi. Ei toisen elämäntapa ole teille mikään uhka.Ihan oikeesti, pliis... Jos ihan hetki mietitään, niin kahden kanssa vakituisesti ja tosissaan oleminen on paljon parempi kuin salaa vieraissa käyminen ja siihen liittyvä peittely ja valehtelu. En näe aloittajan tilanteessa mitään moraalisesti arveluttavaa, vaikka en itse jakaisi omaa miestä tai haluaisi tulla jaetuksi. Ei toisen elämäntapa ole teille mikään uhka. Nyt ehkä ymmärrän, miksi Pride edelleen vuonna 2018 koetaan vähemmistöjen keskuudessa enemmän kuin tarpeelliseksi.

Vierailija
50/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei ikinä suostuisi tuollaiseen. Heitin joskus vitsillä ja hän tosissaan suuttui ja murjotti vielä seuraavana päivänä :D 

Vierailija
51/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, pliis... Jos ihan hetki mietitään, niin kahden kanssa vakituisesti ja tosissaan oleminen on paljon parempi kuin salaa vieraissa käyminen ja siihen liittyvä peittely ja valehtelu. En näe aloittajan tilanteessa mitään moraalisesti arveluttavaa, vaikka en itse jakaisi omaa miestä tai haluaisi tulla jaetuksi. Ei toisen elämäntapa ole teille mikään uhka. Nyt ehkä ymmärrän, miksi Pride edelleen vuonna 2018 koetaan vähemmistöjen keskuudessa enemmän kuin tarpeelliseksi.[/quote]

Oho puhelin sähläsi jotain omiaan. 

Vierailija
52/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi varmaan kivaa ja jännää leikkiä mutta toinen miehistäs lähtee viimesitään sitten kun pitäis alkaa elättää toisen miehen lasta. 

Vierailija
53/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mieshistoria sinulla on? Montako seksikumppania? Tarkoitan nämä ihan asiallisina kysymyksinä. Oletko osa mitään yhteisöä tai uskontoa jossa moniavioisuus on normaalia? Entäs luuletko että lapsuutesi kokemus perheestä on syy sille miksi pidät moniavioisuutta niin normaalina? Haluaisitko että se on valtavirtaa? Haluaisitko päästä virallisesti naimisiin molempien kanssa?

Vierailija
54/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulevaisuus teillä varmaan... lapset eivät tiedä juuriaan eikä kumpaa kutsua isäksi. Arvotteko lasten sukunimet vai. Miehet tappelee lapsista ja panee äitiä vuorotellen. Ei hyvää päivää.

Vierailija
55/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö mikään enää riitä? Pakko olla miehiä ja naisia joka sormelle ja lisäännytään ristiin rastiin kaikkien kanssa kun ei osata päättää kenen kanssa ollaan. Aikuisen ja lapsen ero on siinä että aikuinen osaa päättää minkä karkin ottaa ja pysyy päätöksessään mutta lapsi ei osaa päättää ja maistelee vähän kaikkea! En usko että teidän tapauksessa on kyse rakkaudesta. Korkeintaan jokun keskenkasvuisen tytön narsismista.

Vierailija
56/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilotyttö ja kotiapulainen samassa paketissa

Olen ihan samaa mieltä. Aina jos naisella on avoimesti kaksi miestä saman katon alla, hänen tulisi ehdottomasti pihdata molemmilta ja lakata siivoamasta kotonaan. Jos miehiä on vain yksi, niin sitten pitää antaa aina kun mies haluaa ja pitää huolta, että koti pysyy tiptop vuorokauden kaikkina aikoina. NOT

Vierailija
57/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiavioinen mies kirjoitti:

Millainen mieshistoria sinulla on? Montako seksikumppania? Tarkoitan nämä ihan asiallisina kysymyksinä. Oletko osa mitään yhteisöä tai uskontoa jossa moniavioisuus on normaalia? Entäs luuletko että lapsuutesi kokemus perheestä on syy sille miksi pidät moniavioisuutta niin normaalina? Haluaisitko että se on valtavirtaa? Haluaisitko päästä virallisesti naimisiin molempien kanssa?

Suomessa tietääkseni on ihan polyamoria-support groupeja, jotka on tarkoitettu "polypalloille". :) 

Seksikumppanien määrä ei vaikuta muuten mitenkään siihen, millaisen ihmissuhteen haluaa, esimerkiksi itselläni määrä menee parissakymmenessä, mutta silti haluan elää koko elämäni yksin, ilman mitään parisuhdetta. (Tai polysuhdetta.)

Lapsuuden kokemuksien ja esimerkkien merkityksiä varmaan monesti liioitellaan - mä olen kasvanut ja elänyt onnellisessa ydinperheessä (vanhemmat olivat yhdessä isän kuolemaan asti), mutta siltikin ajatus sellaisessa elämisestä ahdistaa. Oma luonteeni vain ei sovellu sellaiseen, ei ole koskaan soveltunut. Irtosuhteet ovat mulle ihan tarpeeksi seksinnälkäni tyydyttämiseen, en halua ostaa sikaa vain sen takia että saisin pätkän makkaraa...

En usko, että aloittaja on elänyt missään free love -hippikommuunissa, vaan on vuosien aikana oppinut tuntemaan itsensä ja sen, mitä suhteiltaan oikeasti haluaa. Suomessakin olisi varmasti paljon aloittajan kaltaisia naisia (ja miehiä), mutta nykyinen yhteiskunta ei oikein polyamoriaa hyväksy. 

(Kaksinaismoralistinen ajattelutapa elää mukamas vapaamielisessä Suomessakin: yksi mies ja kaksi tai useampi nainen on ihan jees ja "luonnollista", mutta jos nainen elää suhteessa kahden tai useamman miehen kanssa, se on ihan hirveää ja kamalaa ja ajatelkaa nyt edes LAPSIA!)

Vierailija
58/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Tulin vilkaisemaan pikaisesti, mutta täällähän on kuhinaa heti aamusta. Alan ihan kohta selaamaan viestejänne läpi. AP

Vierailija
59/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

brbrbrbrb kirjoitti:

Ohhoh. Tulin vilkaisemaan pikaisesti, mutta täällähän on kuhinaa heti aamusta. Alan ihan kohta selaamaan viestejänne läpi. AP

Voimia koitokseen... :s

Vierailija
60/81 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

35. Olemme kaikki 26-28v ja yhdessä olemme olleet 4v. Ystäväpiirimme toki pieneni jonkin verran kun kerroimme suhteestamme. No, en jaksa olla katkera. Jäljelle jäänyt ystäväpiiri on nyt entistäkin tärkeämpi. Perheille ei olla kerrottu, eikä työpaikoilla huudeltu.

36. Minä en ole joka yö kenenkään "pantavana". 

39. Ajattelin ignoorata kaikki tällaiset, mutta en ilmeisesti voikaan. Edelleenkään kukaan ei maksa minulle mitään ja minä osallistun yhteisiin menoihin. Minä en ole siivooja, vaan hoidan kotiaskareita kuten normaalit ihmiset tekevät. Kun lapseni menee kouluun, niin varmaan muiden äitien tapaan mietin, kuinka nopeasti aika onkaan kulunut ja kuinka iso ja osaava lapseni jo on. No vakavasti puhuen, en ihan ymmärrä. En aio opettaa häntä häpeämään perhettään, jos sitä tarkoitat. Minulla ei ole syytä olettaa, että lapsen elämä mitenkään vaikeutuisi. Kyllä hän tulee isänsä tietämään ja häntä isäksi kutsumaan. AP

Ketju on lukittu.