Moniavioisuuskyselystä inspiroituneena: Kysy mitä vaan moniav(i)oisesti elävältä naiselta
Olen nainen ja suhteessa kahden miehen kanssa. Asumme kaikki saman katon alla. (En kaipaa haukkumista.)
Kommentit (81)
Minulla ei ole sukujuhlia oman sukuni puolesta. Oikeastaan nämä kaksi miestä ovat ainoa perheeni. Ystävien juhliin kutsu on aina kolmelle. Joskus, jos juhlissa on ollut minulle vieraita ihmisiä, olemme esittäneet, toinen miehistä on veljeni ja toinen ystäväni, mutta sellaiseen en enää suostu. Nykyään jätämme vain kaikenlaiset hellyydenosoitukset pois.
Päädyimme tähän niin, että puhuin avoimesti molempien miesten kanssa. A suostui nopeasti, B ei ensin innostunut yhtään, mutta totesi myöhemmin, että on valmis kokeilemaan. Tänä päivänä B on ihan tyytyväinen, "ettei tarvii lähteä Ikeaan", mutta tietysti toisinaan molemmat ovat jonkin verran mustasukkaisia. Olemme olleet yhdessä neljä vuotta.
Suhteessamme ei ole toista naista, koska minä olen suhteessa kahden miehen kanssa ja kaksi miestä ovat suhteessa minun kanssani. Tässä ei ole kyse ulkopuolisen ihmisen tasa-arvokäsityksestä, vaan meidän välisestä rakkaudesta ja meidän elämästämme.
Mitäs jos jompikumpi miehistä haluaisi tuoda suhteeseen toisen naisen? Miten siihen reagoisit?
Seurustelitko ensin toisen miehen kanssa, vai oletteko alusta lähtien olleet kaikki mukana?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kaksi, toisen kanssa olen virallisesti naimisissa ja asun, meillä on kaksi lasta. Toinen elää yksiössä vapaata nuoren miehen elämää. Aviomies ei tiedä, toinen tietää ja hyväksyy. Ennen vanhaan tätä kutsuttiin salasuhteeksi, mutta nykyään siis moniavioisuudeksi, hah hah.
Tarinasi ei liittynyt mitenkään ketjun aiheeseen. Jos on yhden kanssa sopinut yksiavioisesta suhteesta, ja panee silti muita, kyllä se on nykyäänkin ihan vain pettämistä.
Siitähän ap:n tilanteessa,ei ole kyse, kun kaikki kolme tietävät missä mennään.
Itselläni oli nuorena samantapainen järjestely, tosin miehet olivat keskenään parhaat ystävät kun tutustuin heihin. Kesti vuoden verran, hyviä muistoja.
Oho, olen unohtanut laittaa viesteihin AP. No, toivottavasti saa selvää.
Moniavioisuus, ainakaan meillä, ei tarkoita, että suhteessa lappaa sisään ja ulos kuka tahansa milloin tahansa. Meidän suhteemme on vakituinen tällaisena, eli siihen ei kuulu muita osapuolia. Me olemme sopineet uskollisia tällä kokoonpanolla, samalla tavalla kuin "tavalliset" pariskunnat ovat uskollisia omalla kokoonpanollaan. Miehet eivät suostu uusiin osapuoliin, enkä suostu minäkään. Olen sitoutunut kahteen mieheen ja kaksi miestä ovat sitoutuneita minuun.
Aloin seurustelemaan molempien kanssa samana päivänä, molempien tietäessä toisistaan.
Olen aistivinani jonkinlaista ärsyyntyneisyyttä tässä. Ihan turhaan. Ei miehiä kohdella huonosti eikä ketään ole tähän manipuloitu eikä pakotettu. Olen kysynyt miehiltäni vakavissani ja painokkaasti, ovatko he varmoja tästä ja molemmat ovat vakuutaneet olevansa.
Palsta menee kohta kiinni. Palaan ketjuun ehkä huomenna.
AP
Väsytkö siihen jatkuvaan panemiseen?
Mitäs sitten, kun toinen haluaa naimisiin? Vai oletko jo toisen kanssa naimisissa?
Minkä ikäisiä olette? Kauanko olette olleet yhdessä? Miten teihin on reagoitu?
kiva panna naista joka on joka toinen yö toisen pantavana
Purskahti kahvit sitten näytölle heti aamusta... kerää nyt ittes nainen, ei sitä kelle tahansa beetalle tarvii antaa, ellei ne miehet oo sitte vedättäny sua ja sun selän takana naureskele tyhmyydelles
Kumpi on todennäköisempi vaihtoehto. Se että ovat kanssasi rakkaudesta VAI että ovat kanssasi seksistä???
On varmaan todella upeaa elää elättinä, pantavana ja siivoojana kahdelle miehelle. Tasa-arvo ottanut pari askelta taaksepäin sun kohdallas. Mitäpä teet sitten kun lapses - kenen lie se sitten onkaan - menee päiväkotiin tai kouluun?
Aivan uskomattomia kommentteja täällä. Ekalla sivulla joku toteaa aapeen olevan ilotyttö ja kotiapulainen samassa paketissa ja se on saanut melkeen 40 tykkäystä? Mitä ihmettä ihmiset?! Ihan tiedoksi vaan teille: täällä saa ihmiset olla ihan millaisissa suhteissa haluavat, niin kauan kuin se on kaikille osapuolille ok!
hahaha kirjoitti:
Purskahti kahvit sitten näytölle heti aamusta... kerää nyt ittes nainen, ei sitä kelle tahansa beetalle tarvii antaa, ellei ne miehet oo sitte vedättäny sua ja sun selän takana naureskele tyhmyydelles
Itsellänihän happani maito aamukahvista, sen verran kirpeitä av-mammoja täällä. Ei tollaisessa järjestelyssä mitään ihmeellistä ole. Jossain Nepalin vuorilla naiset menevät naimisiin yhden veljessarjan kanssa ja saa heille lapsia. Idässä ja joissain länsimaissakin paikoitellen moniavioisuus on normi, joten ei ap miehineen mitään uutta ja mullistavaa ole keksinyt. Voisin itsekin kokeilla, jos löytyisi sopivat kumppanit.
Keski-ikä yllättää vielä. Silloin miehesi ovat korkeasti koulutettuja ja viriilejä kun sinä taas kuiva ja parhaat vuotesi nähnyt. Silloin he juoksevat vieraissa koko nuoruutensa edestä. Odotappa vain.
Voisitte kyllä pride-viikon kunniaksi kertoa aivan kaikille tutuilla ja tuntemattomillekin suhteestanne. Täällä on vapaus kaikilla olla avoimesti sitä mitä he ovat, ilman pelkoa pilkasta ja syrjinnästä. Suuret alapeukut kaikille moraalinvartijoille.
Aikuiset vapaaehtoset ihmiset, joten ketä kiinnostaaaaaa
Olen kateellinen sulle. Hienoa että olette saaneet homman toimimaan.
Itsekin eläisin noin, jos "mies B" suostuisi, mutta hänestä on turha haaveilla niin kauan kun olen varattu. Eli koskaan, koska rakastan "mies A":ta enkä halua erota. Ironian huippu on, että luultavasti nämä miehet tulisivat hyvin toimeen keskenään. Nyt "A" harmittelee kavereiden puutetta. Hänelle myös sopisi moniavioisuus, ainoastaan B ei halua vaikka hänellekin kuulemma kelpaisin jos olisin vapaa.
Sen jälkeen kun B:hen silmäni iskin vajaa 10v sitten ei ole mieleen muita sopinut kuin nämä 2. Enpä viitsi tunne-elämästäni huudella koska tämän ketjun tasoisia haukkukommentteja tulisi akoilta jotka on samassa ajassa ehtineet toiselle kierrokselle plus seikkailut ja pettämiset siinä välissä. Vituttaa oikein kunnolla monilemmen leimaaminen moraalittomaksi tai yliseksuaalisuudeksi.