Moniavioisuuskyselystä inspiroituneena: Kysy mitä vaan moniav(i)oisesti elävältä naiselta
Olen nainen ja suhteessa kahden miehen kanssa. Asumme kaikki saman katon alla. (En kaipaa haukkumista.)
Kommentit (81)
Harrastatteko seksiä kolmistaan vai miehet vuorotellen sinun kanssasi? Miehet keskenään?
Oliko tämä alkuperäinen suunnitelma vai ajauduitteko kolmannen kanssa suhteeseen sattumalta?
Kumman miehen munasta tykkäät enemmän?
1. Arki meillä on mielestäni ihan mukavaa. Aamuisin minä ja mies A heräämme aikaisin, syömme aamiaisen ja hän heittää minut kouluun ja ajelee sitten itse töihin. B tekee töitä kotoa käsin projektiluontoisesti ja heräilee vasta aamupäivällä. Minä menen usein koulun jälkeen joksikin aikaa kirjastoon, kauppaan tai tapaamaan ystäviä, jotta B saisi vielä hetken työrauhaa. Teen ruuan kun pääsen kotiin ja yleensä syön vain B:n kanssa, koska A:n työpäivät ovat aika pitkiä. B tykkää lösöttää sohvalla töiden ja ruuan jälkeen, minä ja A tykkäämme käydä lenkillä. Kotityöt, kuten ruoka ja pyykit, ovat minun vastuullani. Siivouspäivän hoidan vuorotellen kummankin kanssa puoliksi.
Me emme oikeastaan tee arkisia juttuja kolmistaan eivätkä miehet kahdestaan esim. käy kaupassa. He tulevat toimeen, mutta eivät ole sillä tavalla kavereita. Ilmapiiri ei kuitenkaan ole kireä, vaan enemmänkin turvallinen.
2 ja 3. Minulla ei ole omaa huonetta, asumme kolmiossa. Miehillä on omat huoneet ja minä nukun vuorotellen heidän kanssaan. Miehet eivät ole keskenään suhteessa ja petipuuhat hoidetaan sillä tavalla yksityisesti, etten puhu toiselle toisen panemisesta eikä puuhailla kolmistaan. Kyllä minä kotiin tultuani halaan ja suukotan molempia, mutta esim. lähmi toisen kanssa jos toinen on näkemässä. Seksi on hyvää molemmilta, tosin A on jonkin verran aktiivisempi kuin B.
Ovatko miehet samanhenkisiä vai kuin yö ja päivä? Meinaatteko hankkia lapsia? Miten toinen mies voisi sietää toisen miehen lasta? Miten hoidatte raha-asiat?
Ilotyttö ja kotiapulainen samassa paketissa
Miten laskettiin kaksiulotteisen pyörähdyskappaleen tilavuus?
Mullakin on kaksi, toisen kanssa olen virallisesti naimisissa ja asun, meillä on kaksi lasta. Toinen elää yksiössä vapaata nuoren miehen elämää. Aviomies ei tiedä, toinen tietää ja hyväksyy. Ennen vanhaan tätä kutsuttiin salasuhteeksi, mutta nykyään siis moniavioisuudeksi, hah hah.
En ole koskaan ollut mikään polyamorian puolesta meuhkaaja, mutta minulla ei koskaan ollut lapsena päässäni ns. normaalin ydinperheen konseptia. Elin uusperheessä ja isälläni oli lapsia vähän siellä sun täällä. Itse asiassa kuulin isäni esikoisesta vasta ollessani 8v, siihen saakka olin luullut hänen esikoisensa olevan minä. Kuulin polygamiasta vasta teini-iässä ja tietty tiedostin silloin, ettei sellainen ole meidän yhteiskunnassa normaalia. En kuitenkaan koskaan pitänyt sitä vääränä tai ällöttävänä, vaan ihan varteenotettavana vaihtoehtona.
Miehet eivät ole bi-seksuaaleja ja jos kotonani olisi muna, josta en pidä, niin ei olisi kauaa.
Miehet ovat samanhenkisiä siinä mielessä, että ovat korkeasti koulutettuja ja heillä on jonkin verran samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Molemmat ovat työn suhteen kunnianhimoisia, mutta B ottaa elämän suhteen paljon rennommin. Aiomme hankkia lapsia, mutta en tiedä, kuinka rehellisesti se olisi ok toiselle miehelle. Joskus miehet tuntevat olonsa ulkopuolisiksi jopa silloin kuin heidän vaimonsa odottaa heidän lastaan, joten varmasti tulee myös ristiriitaisia fiiliksiä jos/kun raskaudun.
Raha-asiat hoidamme tasapuolisesti. Laskut menee 1/3, ruokaostokset menee mutulla. Haluaisin huomauttaa, että minulle ei kukaan maksa yhtään mistään.
Miehet eivät tappele, vaikka alussa oli kyllä kireyttä ja valtavasti mustasukkaisuutta. Minä rakastan molempia miehiäni enkä luopuisi kummastakaan. Mihinkään löyhämoraalisuuteen on ihan turha viitata; minä en juokse ympäriinsä levittelemässä itseäni, enkä petä ketään, eikä kukaan petä minun kanssani.
Mitä ihmettä? Mitä sun vanhemmat sanoo, entä niiden miesten? Mitä teidän kaverit sanoo?
Minun vanhempani eivät sano mitään. Molempien miesten vanhemmat ovat kristittyjä, eivätkä tulisi ikinä hyväksymään tällaista elämäntapaa (mikä on sinänsä jännä, koska jne), joten he eivät tiedä. Emme sitä varsinaisesti salailekaan, mutta emme alleviivaakaan. Ensisijaisesti tämä on minun, A:n ja B:n välinen asia, joten muiden sanomisilla ei sinänsä ole merkitystä. Painoarvoa muiden sanomisilla on toki sen verran, että tiedän olla hiljaa, koska en aio ottaa vastaan kiusaamista esim. koulu- tai työyhteisössä. Lähimmät ystäväni tietävät ja hyväksyvät täysin.
AP
Miten toimitte esim. sukujuhlissa ja muissa vastaavissa, otatko mukaan molemmat miehet vai jommankumman? Esim. tilanne, että olet ollut serkkusi häissä A:n kanssa, niin menetkö mummon synttäreille B:n kanssa?
Miten päädyitte ja pääsitte tuohon järjestelyyn? Voisi kuvitella, että ainakin alussa oli vähän enemmän raja-aitoja ylitettävänä... Itse haaveilen neliapilasuhteesta, jossa olisi kaksi naista ja kaksi miestä, kaikki bi-/pan-seksuaaleja kuten minä, ja kaikki voitaisiin rakastaa toisiamme ja rakastella yhdessä tai millä vaan yhdistelmällä. Mutta saattaa jäädä haaveeksi... Toistaiseksi vaan tässä normi vaniljaheteroavioliitossa, enkä tiedä miten tästä pystyisi suhdetta laajentamaan.
Aika outo tulos kyselyssä verrattuna tän alotuksen saamiin alapeukkuihin ja huo-rittelujen yläpeukkuihin. Kolme aikuista ihmistä, kaikki vapaaehtosia, ketää ei satuteta... eiks näillä argumenteilla saatu homoille oikeus avioliittoon? Vai olisko nyt kyse sittenki siitä, et tässä ei oo miestä, joka panee useampaa naista vaan toisinpäin? :D Mun naapurissa asuu mies jolla on kaks vaimoa ja niillä on 1 lapsi. Ihan hyvin näyttää heillä menevän
Minusta olisi mukavaa, jos olisi vähintään kymmenkunta miestä, joista valita...
Mua kiinnostais todella paljon tuollainen järjestely. Miten tuo olisi toteutettavissa?
Miksi miehet suostuu jakamaan sut? Miksei suhteessa ole toista naista?
Kerro teidän arjesta, millaista on elää kahden miehen kanssa?