Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää aina viedä se pakollinen saippuapalatuliainen, vaikka vain kahville menisi

Vierailija
28.06.2018 |

Meitä on muutaman naisen rinki, jotka kahvittelevat toistensa luona useasti.
Nyt on vallannut tapa, että aina pitää olla jotain tuomista. Joka kerta. Ärsyttää.
Minulla on jo kaapit täysi kynttilöitä, saippuoita ja pieniä pyyhkeitä.

Olen jättänyt jo menemättä, kun aina pitää väenvängällä keksiä jotain härpäkettä, millä
ei loppujen lopuksi tee yhtään mitään.
Koskaan en ole nähnyt kenenkään kylppärissä tai vessassa niitä iän ikuisia
saippuapaloja, saati sitten edes niitä käytettävän. Missä niitä sitten käytetään? Miksi niitä viedään?
Kun itse saan näitä saippua/kynttilä "pakko tuomisia" eivät jaksa edes ilahduttaa. En edes polta
kynttilöitä. Tämän tietävät vallan hyvin.

Kahvipaketti mielestäni riittäisi aivan hyvin.
Olenkin ottanut asian puheeksi, etteivät turhaan toisi tuota krääsää,
mutta pitävät sitä ilmeisesti vain kursailuna, ja sama saippuaralli jatkuu.

Ei todellakaan ole maailman ongelmista 1.
Kirjoitellaanhan täällä vaikka ja mistä.

nim.merkk. saippuakrääsästä mielensäpahoittava

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa ostaa kahvipaketitkin itse, joten en vaadi kavereita tuomaan kahvipakettia, kun tulevat käymään kahvilla. Meille saa tulla siis ihan vain kahville ja juttelemaan.

Vierailija
2/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävä tapa.

Älä ota vastaan tuliaisia tai jos otat, niin anna tuotteet hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulle ei kukaan koskaan tuo palasaippuaa? Ilahtuisin tosi paljon sellaisesta. Samoin kynttilöistä.

Vierailija
4/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse vien kukkia. Ihan niitä cittarin ämpäristä poimittuja. En joka kerta, mutta joskus hymyilyttää enemmän ja sitten nappaan kimpun mukaani.

Olishan se tosiaan kivempaa, että kyläilyt onnistuisi ilman viemisiä. Tuommoiset kahvittelut siis. Tai sitten sopis nyyttäreistä etukäteen. Vai lähtiskö sekin asia laukalle? Tulisi kilpavarusteluna, kolme pellillistä suolaista piirakkaa ja neljä täytekakkua. Niinhän siinä muuten kävis.

Meidän porukalla on kivasti pysynyt pienimuotoisena ja helppoina ne tuomiset. Joskus joku on markkinoilla käynyt ja sitten napannut jotain kivaa mukaansa. Se häviää sillä istumalla maistelemalla.

Vierailija
5/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat tavarat kiertämään ja vie saamasi tavarat jollekkin toiselle ringiin kuuluvalle.

Vierailija
6/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minullekin pelkkä kahvittelu ja juttelu riittäisi, mutta tästä on nyt vain

muodostunut ihme tuliaisralli.

Voitaisiin vaikka tuoda erillaisia kahveja maisteltaviksi näillä kinkereillä. siinä olisi

mielestäni aiheeseen sopivaa ideaa.  ap

Vierailija
7/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun usein ihmisiä kylään, mutten vielä koskaan ole saanut palasaippuaa tai kynttilöitä...joskus joku on saattanut tuoda kukan tai suklaata.

Ilahtuisin varmasti saippuastakin!!!

Vierailija
8/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on ekan kerran tuonut jotain jollekin, joka ei sitten kehtaa olla menemättä ilman tuliaista, koska itsekin sai. Kierre on valmis. Jonkun pitäisi nyt saada jotkut ymmärtämään että ilmankin voi kahvitella...

Vierailija
9/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan kiva, mutta missä ja koska ihmiset käyttävät näitä saippuapaloja?

En ole koskaan nähnyt missään. Ei niitä kai niitä keittiönpöydällä, saati olkkarinpöydällä/hyllyssä

pidetä, kun ei niitä näy edes niiden luonnollisissa käyttöpaikoissa, kylppäreissä ja vessoissa.

Tai sitten ovat jotain makkarisessiokamaa salaisine tarkoituksineen,

jota en yksinkertaisena ole vain hiffannut.  ap

Vierailija
10/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vahinko kiertämään. Vie niitä lahjoiksi sukulaisille ja muille kavereille. Kasaat pieniä paketteja joihin laitat saippuapaloja ja kynttilöitä.

Vierailija
11/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ymmärrä sitä, että siitä tulee joku pakko. Joskus vien tuliaisia, joskus en, mutta lopettaisin kokonaan, jos joku alkaisi kiinnittämään siihen huomiota.

Mulle on ihan sama, mitä tuodaan vai tuodaanko mitään. Olen aidosti iloinen, jos joku jotain tuo, mutta ei kyllä haittaa, vaikka ei tuo mitään.

Ääripäät ärsyttää joskus. Ihminen, joka muutenkin vain haluaa hyötyä muista eli ei koskaan tuo mitään, mutta odottaa, että muut tuovat hänelle ja myös ihminen, joka tuo siksi, että saisi paistatellut kiitoksissa. Harvoin näihin kyllä törmää.

Vierailija
12/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla saippuat ja kynttilät tulee käytettyä, mutta kuulostaa kyllä rasittavalta. Eri asia jos niitä ihmisiä näkisi harvemmin tai jotain. Ihan vessassa käsisaippuana niitä saippuapaloja käytän. :D

Vierailija
13/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi joku tuollainen lahja jonka voi käyttää ja siitä pääsee eroon, kuin joku turhake tuikkukippo.

Vierailija
14/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihan kiva, mutta missä ja koska ihmiset käyttävät näitä saippuapaloja?

En ole koskaan nähnyt missään. Ei niitä kai niitä keittiönpöydällä, saati olkkarinpöydällä/hyllyssä

pidetä, kun ei niitä näy edes niiden luonnollisissa käyttöpaikoissa, kylppäreissä ja vessoissa.

Tai sitten ovat jotain makkarisessiokamaa salaisine tarkoituksineen,

jota en yksinkertaisena ole vain hiffannut.  ap

Mä käytän palasaippuaa käsien pesuun ja suihkussakin silloin tällöin. Sekä vessassa että kylppärissä on omat saippuat.

Miksi muuten laitat kappalejaot tekstiisi tuolla tavalla kesken virkkeiden? Onko kyseessä jonkinlainen tehostuskeino mitä minä en vaan ymmärrä?

Vierailija
15/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans ymmärrä sitä, että siitä tulee joku pakko. Joskus vien tuliaisia, joskus en, mutta lopettaisin kokonaan, jos joku alkaisi kiinnittämään siihen huomiota.

Mulle on ihan sama, mitä tuodaan vai tuodaanko mitään. Olen aidosti iloinen, jos joku jotain tuo, mutta ei kyllä haittaa, vaikka ei tuo mitään.

Ääripäät ärsyttää joskus. Ihminen, joka muutenkin vain haluaa hyötyä muista eli ei koskaan tuo mitään, mutta odottaa, että muut tuovat hänelle ja myös ihminen, joka tuo siksi, että saisi paistatellut kiitoksissa. Harvoin näihin kyllä törmää.

Minä olen jättänyt koko kahvittelukulttuurin muutama vuosi sitten. Ennen oli niin helppoa, kun käytiin vain kylässä ja juotiin kahvit. Usein kaljupääkahvit, kun ei sitä pullaa ruukattu kaapeissa pitää odottamassa vieraita. Mukavaa oli kylästely.

Nyt tämä on mennyt niin hulluksi. Ensin kutsutaan virallisesti kahville, sitten huhkitaan kaksi päivää leipoen tarjoamisia. Sitten vieraat miettii pää punaisena tuliaisia. Ja sen jälkeen istutaan paska jäykkänä kahvilla ja kytätään, maistaako se leipomisia. Ja vieraat miettii, oliko tuliainen tarpeeksi hyvä ja kas, kun tuo on nyt leiponut juustokakkua, minunkin täytyy ensi kerralla sitten leipoa vähintään mangoananassacherhyytelöhyvettä, ettei vain tule valittamista tarjoiluista.

Vierailija
16/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien mennessäni useasti keksiä tai pullaa, juuri niiden nopean kuluvuuden takia, myös vien kahvi- tai teepakettia jos tiedän mistä merkistä tykkää. Kukkia en pahemmin ole vienyt, leikkokukkapuketti kai olisi kiva jos tietää mistä toinen tykkää.

Mutta kynttilät ja saippua, hyi yök, vihaan juuri tätä krääsä itsekin, roskiin menee kun muutenkin yritän päästä turhasta eroon.

Vierailija
17/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kappalejako sentään.

En halua jatkaa tätä älytöntä saippuan viemistä omille ystävilleni eteenpäin,

jos en siitä itsekään pidä.

Sotkuisia ja epähygieenisiä käyttää.  ap

Vierailija
18/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
19/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ehkä - omg - avata suusi ja sopia tuliaispelisäännöt näiden muiden kanssa. He tuskin ajatuksiasi lukevat.

Vierailija
20/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuat ja kynttilät vielä menettelee, mutta liian kalliit viemiset ei. Pentikin porotorkkupeitto oli jo liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi