Aalto-yliopistoon pelkkiä ulkom. alkuperää olevia?
Katsokaa sisäänpäässeiden nimimistaa. Pelkkiä ulkom. alkuperää olevia nimiä. Suomal. nimiä ehkä 15 %. Eikä pointtini ole kuin se, että olemme me suomalaiset hyviä!!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lataamassa autoa Otaniemen kirjaston parkkiksella vasta ja lähes pelkkiä ulkomaalaisia (ulkonäön perusteella) pyöri kampuksella.
Opetus on kesätauolla. Siellä kampuksella saattaa silti olla esimerkiksi konferensseja, ulkomaalaisille suunnattuja kesäkursseja tai muuta vastaavaa. Suomenkieliset opiskelijat ovat kesätöissä tai lomailemassa.
Lisäksi voivat olla tohtoriopiskelijoita, tutkijoita tai muuta henkilökuntaa, eivät pelkästään perusopiskelijoita.
Maisterivalinnoissa on paljon ulkomaalaisia nimiä koska suomalaiset opisklijat useimmiten jatkavat suoraan oman alansa maisteriopinnoissa, joten heidän ei tarvitse erikseen hakea maisterivaiheessa. Kyllä siellä taiteenalallakin ovat suomalaiset opsikelijat enemmistönä, joskus suurempana, joskus pienempänä.
Suomalaiset amkkitutkinnon suorittaneet voivat myös hakea maisterihaussa. Eri asia on että miten moni tulee valituksi kun amkki on periaatteessa alempi tutkinto kuin ulkomaisen yliopiston kandi.
Tiedän monia amk-tutkinnon suorittaneita, jotka haluaisi tehdä maisterintutkinnon, mutta ei vaan pääse sisään, kun ulkkikset vie paikat. Tyyliin jää varasijalle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia amk-tutkinnon suorittaneita, jotka haluaisi tehdä maisterintutkinnon, mutta ei vaan pääse sisään, kun ulkkikset vie paikat. Tyyliin jää varasijalle.
Mitäpä sitä nyt skandinaaviseen muotoiluun suomalaisia ottamaan. Aasialaista sen olla pitää!
Tästä pitäisi tehdä tutkkmus - sen verran outoa menoa. Ja vuosi vuoden jälkeen toistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä nyt skandinaaviseen muotoiluun suomalaisia ottamaan. Aasialaista sen olla pitää!
Tästä pitäisi tehdä tutkkmus - sen verran outoa menoa. Ja vuosi vuoden jälkeen toistuvaa.
Aasiassahan kaikki roska tehdäänkin. Muumimukeista ja Arabian romuista lähtien.
Aikaisemmin riitti kansainvälistymiseen opiskelijavaihto. Tosin sekin kyllä tuotti hupaisia tilanteita, kun sen yhden vaihtarin takia piti vaihtaa kieli englanniksi ja käytännössä se saattoi olla sitä, että vaihtari oli hiljaa ja suomenkieliset puhuivat broken english keskenään. Samaa en kylläkään itse kokenut Espanjassa, espanjan alkeilla meni eka kuukausi. No, aika nopeesti sen kielen oppi, puoli vuotta riitti siihen, että pystyin tekemään toimeksiantoja espanjaksi. Olin siis vuoden vaihdossa Madridissa. Ja tästä on tietty aikaa, että on voinut meno muuttua.
Aikaisemmin riitti kansainvälistymiseen opiskelijavaihto. Tosin sekin kyllä tuotti hupaisia tilanteita, kun sen yhden vaihtarin takia piti vaihtaa kieli englanniksi ja käytännössä se saattoi olla sitä, että vaihtari oli hiljaa ja suomenkieliset puhuivat broken english keskenään. Samaa en kylläkään itse kokenut Espanjassa, espanjan alkeilla meni eka kuukausi. No, aika nopeesti sen kielen oppi, puoli vuotta riitti siihen, että pystyin tekemään toimeksiantoja espanjaksi. Olin siis vuoden vaihdossa Madridissa. Ja tästä on tietty aikaa, että on voinut meno muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lataamassa autoa Otaniemen kirjaston parkkiksella vasta ja lähes pelkkiä ulkomaalaisia (ulkonäön perusteella) pyöri kampuksella.
Opetus on kesätauolla. Siellä kampuksella saattaa silti olla esimerkiksi konferensseja, ulkomaalaisille suunnattuja kesäkursseja tai muuta vastaavaa. Suomenkieliset opiskelijat ovat kesätöissä tai lomailemassa.
Juu, näin on meidänkin opiskelija, ei pyöri kampuksella vaan kesätöissä ja lapsuudenkodissa näin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasiassahan kaikki roska tehdäänkin. Muumimukeista ja Arabian romuista lähtien.
Ja kansa tilaa romunsa kiinalaisista verkkokaupoista, joten ihan sama on tehdäkin tavara siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan suomenkielisiä katselin. Jäykääpä itse katsomassa. Erityisesti taidepuolen nimiä.
Ap.
Minä ja lapseni ollaan suomalaisia. Silti lasten etunimet on kansainväliset. Taidanpa ottaakin tässä suvun vanhan saksalaisen nimen takaisin...
Valo tulee idästä. Lahjakasta väkeä.