Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut kokevat alemmuutta akateemisen seurassa?

Vierailija
28.06.2018 |

Why?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla on paljon rahaa on yksinketaisesti parempi ihminen.

Vierailija
2/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa?

Vierailija
4/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei akateemisuudella ole mitään tekemistä tulotason kanssa😂

Vierailija
5/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tunne.

Vierailija
6/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa ketkä tapaamani ihmiset ovat akateemisia. Kuka muuten määrittelee itsensä sanalla akateeminen? Oliskos se sama ihminen joka kuvittelee että hänen akateemisuutensa aiheuttaa toisessa alemmuudentunnetta?

Vierailija
7/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Itse saatan kokea ärtymystä ja huvittuneisuutta, jos huomaan jonkun pitävän itseään parempana tai suhtautuvan alentuvasti muihin vain, koska itse on korkeammin koulutettu.

Vierailija
8/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei tunne alemmuutta seurassani. Vaikka olen syventynyt tiettyihin asioihin enemmän kuin muut, ei se minua ihmisenä muuta.

Vierailija
9/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto tai herrapelko. Esim 70v äitini pitää titteleitä tärkeinä. Pitää lääkäreitä ym jonain herroina. Äitillä ei ole mitään koulutusta. Töitä toki on aina tehnyt.

Vierailija
10/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan tuntea hetkellisesti lievää alemmuutta, jos puhe liikkuu kovin paljon koulutuksessa. Mulla on akateemisia ystäviä ja itse olen "amis". Mulla on siis ihan läheisinäkin ystävinä monen L:n ylioppilaita ja sen jälkeen yliopistolla eri aloja opiskelleita ja hienon uran luoneita. Ystävissäni on myös peruskoulun jälkeen amiksen käyneitä, eli koulutus ei ole mulle kriteeri ystävyyssuhteen solmimisessa.

Jos jutellaan tasapuolisesti kaikenlaisesta, työstä, perheestä, harrastuksista ja siinä lomassa opiskeluista, niin sitten ei tule alemmuudentunnetta eikä aina sitä silloinkaan jos puhutaan pitkään juuri koulutuksesta. Kuitenkin myönnän, että joskus on tullut alemmuudentunnetta, kun yliopiston käyneet ovat pitkään jutelleet koulutuksestaan, miten aikovat vielä kouluttautua lisää ja miten ovat edenneet / aikovat edetä urallaan. Ehkä eniten mietin, että mitä nämä kaverini ajattelevat mun koulutuksesta, että se voi vaikuttaa heidän mielestä mitättömältä.

Tykkään omasta työstäni niin paljon, etten ole kokenut tarpeelliseksi kouluttautua korkeasti vain kouluttautumisen ilosta, kun amistutkintoni on tähän saakka tuonut mua kiinnostavat työt alalla, jolla mulla lahjoja. Pidän aika vaatimattomasta elämästä ja rahaa en ole kaivannut tämän enempää eli siinäkään ei ole ollut syytä pyrkiä korkeakouluihin. Mulla on mielestäni rikas elämä. Pitkä vankka parisuhde, lapsia, harrastuksia, erilaisia mielenkiinnonkohteita, ihana omakotitalo maalla jne.

Jos elämä olisi mennyt toisella tavalla, olisin saattanutkin kouluttautua pidemmälle, mutta ei ole ollut tarvetta, kun olen ollut tyytyväinen näin.

Miksikö sitten tunnen alemmuudentunnetta jutellessani pitkään vain koulutusasioista akateemisten kanssa. Hyvä kysymys... En tiedä. Tulisko se sitten yleisistä asenteista tai siitä, että vanhempani toivoivat mun kouluttautuvan korkeasti, kuten sisarukseni tekivätkin.

Vierailija
11/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tulkitset väärin..ei ole alemmuutta vaan lähinnä turhautumista, että voi ihminen olla epäkäytännöllinen. Oikeasti, aivan kuin akateemisuus sulkisi maisterin elämän lainalaisuuksien ulkopuolelle, ei sulje. Epäsiisti, niin epäluotettava, möläyttää luottamuksella kerrotun kaikille, ei mitään lojaalisuutta..jotain sieltä päästä puuttuu. Sääliä herättää lähinnä, kun pitää vängätä jostain yksityiskohdasta.

Vierailija
12/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mietin miksi jotkut akateemiset kokevat ylemmyyttä. Monesti törmännyt näihin jotka vaahtoo huonommasta ja alemmasta väestä ja ihminen ei voi olla mitään ilman korkeaa koulutusta.

En tajua tuota koulutuksella ylemmyyttä tai alemmuutta tuntemista. Kaikkiin töihin tarvitaan tekijöitä ja ihmisillä eri haaveet ja halut töistä.

Vierailija
13/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei akateemisuudella ole mitään tekemistä tulotason kanssa😂

Akateemiset tienaavat keskimäärin enemmän kuin ei-akateemiset.

Vierailija
14/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetapasi, käytöksesi, ehkä jopa alentavat kommenttisi voivat vaikuttaa asiaan. Itseä (näin unelma ammatin saavuttaneena) hivenen ärsyttää kun jotkut "paremman" koulutuksen suorittaneet kokee tarpeelliseksi tulla alentavasti kommentoimaan työtäni, palkkaani, elämän laatuani ja miten minun pitäisi tavoitella jotain enemmän. Kun ne omat haaveethan ovat kaikkien muidenkin haaveita ;). Kun ei kestetä että joku muu on onnellinen.

Vierailija
15/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuutta voi tuntea siitä, että jollakin.on ollut mahdollisuus opiskella. Pidän ihmsiä jotka jaottelevat ihmisiä koulutuksen, kuuluisuuden, rahan ja sukutaustan mukaan ärsyttävinä.

Mutta kyllä jotkut julkkikset itse myös odottavat erityiskohtelua. Ei ketään huonostikaan minusta pidä kohdella vain siksi, että on sukua jollekkin julkkikselle tai vaikutusvaltaiselle.

Vierailija
16/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, mutta sen verran on pakko mainita, että nuo "akateemiset" taas tuntevat suurta alemmuutta kylän hurjiempien miesten läsnäollessa. Ja harvoinpa kylän hurjimpina jätkinä on "akateemisia" ihmisiä. Heh, no ikinä.

Vierailija
17/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta, mutta sen verran on pakko mainita, että nuo "akateemiset" taas tuntevat suurta alemmuutta kylän hurjiempien miesten läsnäollessa. Ja harvoinpa kylän hurjimpina jätkinä on "akateemisia" ihmisiä. Heh, no ikinä.

Selventäisitkö mitä tarkoitat kylän hurjimmilla miehillä? Poppamiestä? Rikollista? Sekakäyttäjää? Tappelijaa? Rasistia?

Vierailija
18/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä. Kylän hurjin mies on se käytännön jantteri, joka rakentaa oman ja muidenkin talot itse, asentaa itse kaikki kodin vempaimet ja huoltaa omat, naisensa ja kavereiden autot. Saa naiset nauramaan ja kuolaamaan peräänsä. Fyysinen, lihaksikas, ronski, suorapuheinen. Ei rikollinen mutta häntä karttavat rikollisetkin tai ainakaan eivät käy hänelle pottuilemaan. Tällaisen miehisen miehen seurassa akateeminen sivistynyt mies tuntee itsensä vähän neitimäiseksi.

Vierailija
19/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä. Kylän hurjin mies on se käytännön jantteri, joka rakentaa oman ja muidenkin talot itse, asentaa itse kaikki kodin vempaimet ja huoltaa omat, naisensa ja kavereiden autot. Saa naiset nauramaan ja kuolaamaan peräänsä. Fyysinen, lihaksikas, ronski, suorapuheinen. Ei rikollinen mutta häntä karttavat rikollisetkin tai ainakaan eivät käy hänelle pottuilemaan. Tällaisen miehisen miehen seurassa akateeminen sivistynyt mies tuntee itsensä vähän neitimäiseksi.

Hauskinta sarkasmia vähään aikaan!

Vierailija
20/29 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että viehätyt tyypeistä joilla lahjat viittaavat vain fyysiseen työhön :DD