Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikein kannattaa lähteä opiskelemaan? Ahdistaa...

Vierailija
28.06.2018 |

Tuntuu että kaikki alat mitkä kiinnostaisi ovat ihan tuhoon tuomittuja työllisyyden kannalta. Haluaisin yliopistoon, joko yhteiskuntatieteitä, opettajaksi tai sitten oikikseen. Lääkäriksi/dippainssiksi ei ole mitään mahdollisuuksia, vaikka halua olisi myös näihin. Olen surkea matikassa näiden alojen vaatimuksiin nähden, en ole opiskellut sen vuoksi fysiikkaakaan lukiossa.

Ei ole mitään järkeä opiskella alaa, jossa työllisyys on laskussa. Moni ammatti katoaa. Ahdistaa ajatuskin työttömäksi jäämisestä ja harmittaa kun olen liian tyhmä niille aloille joissa töitä on edes toistaiseksi. En halua sosiaalialalle, en usko että pääni kestäisi sitä hommaa.

En päässyt tänä vuonna opiskelemaan, harmittaa. Lisäksi kirjoitin surkeat paperit (7 ainetta, C paperit). En päässyt muuttamaan edes kotoa pois. Kaikki suunnitelmat kaatuvat aivan päälaelleen. Tiedän olen nuori, elämä edessä jne. En vain halua olla paikallani, en halua opiskella itseäni kortistoon ja haluan että minusta on hyötyä maailmalle ja ihmisille. Ihan kamala olo.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että kaikki alat mitkä kiinnostaisi ovat ihan tuhoon tuomittuja työllisyyden kannalta. Haluaisin yliopistoon, joko yhteiskuntatieteitä, opettajaksi tai sitten oikikseen. Lääkäriksi/dippainssiksi ei ole mitään mahdollisuuksia, vaikka halua olisi myös näihin. Olen surkea matikassa näiden alojen vaatimuksiin nähden, en ole opiskellut sen vuoksi fysiikkaakaan lukiossa.

Ei ole mitään järkeä opiskella alaa, jossa työllisyys on laskussa. Moni ammatti katoaa. Ahdistaa ajatuskin työttömäksi jäämisestä ja harmittaa kun olen liian tyhmä niille aloille joissa töitä on edes toistaiseksi. En halua sosiaalialalle, en usko että pääni kestäisi sitä hommaa.

En päässyt tänä vuonna opiskelemaan, harmittaa. Lisäksi kirjoitin surkeat paperit (7 ainetta, C paperit). En päässyt muuttamaan edes kotoa pois. Kaikki suunnitelmat kaatuvat aivan päälaelleen. Tiedän olen nuori, elämä edessä jne. En vain halua olla paikallani, en halua opiskella itseäni kortistoon ja haluan että minusta on hyötyä maailmalle ja ihmisille. Ihan kamala olo.

Suomesssa ei ole perusteltujaa järkeviä kehityskelpoisia mallwja missäänn oikei, ne on auttamista tai ketju juotttoloita joissa esimm tyyliin slkon pomon ksltsiset tyypiit keräävät potin ja muillla on vaiikeuksia itseensä kanssa. Nuorett yritttäjät jotkka nukkuvatt firmansa sohvilla ja valvovat jokaisen firmaaansa liityyvät liikkeen a sta ö hön niin he ovaat orjentoituuneita ja osaavia ihmisiä. Tääällä yrittäminen on varmaan aika mielisairasta hommaa.

Siis alkon kaltaisett monopolit

Vierailija
22/25 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mielestäni ihan kypsää ja järkevää pohdintaa sinulla. Työt ovat nykyään kiven alla. Olen itse aineenopettaja, mutta opettajien työtilanne on heikko, joten en suosittele tätäkään. Itse olen sinnitellyt pätkätöillä, mutta eihän se herkkua ole. Toivon, että löydät mieluisan alan ja sen myötä työpaikan. Ei vaivuta epätoivoon:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta tai perusta hautaustoimisto. Siltä alalta ei työt lopu koskaan.

Paitsi aiemmin ylpeydellä kantamamme suomalaisuuskin on jo katoamassa, kurjuudessa ryvettyvä kansamme on nimittäin lopettanut jo lisääntymisenkin syntyvyys tilastojen mukaan! Joten voipi hyvinkin olla ettei edes haudankaivajalle ole kohta töitä! #Suomi100

Vierailija
24/25 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat olla hyödyksi maailmalle ja ihmisille. Opiskele lähihoitajaksi, et oo ainakaan työtön. 

Vierailija
25/25 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkailualalle, opiskeleen kieliä ja kulttuurei ja lähdet vitulaan suomesta jos et kerran pysty oleen paikoillas, vaikka joku lentoemäntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme