Raha parisuhteessa, tämä menee yli hilseen!
Siskoni miehensä kanssa oli äitimme syntymäpäivillä. He ei koskaan tuo mitään - edes kukkia - se tiedetään ennestään. No, tuli puheeksi kesäteatteri minne äiti halusi. Sisko lupasi hankkia heille molemmille liput, katsoi netistä mitä ne maksaa, ja pyysi äidiltä synttärikahveilla maksun lipusta! Siskon miehenkään ilme ei värähtänyt siihen malliin että kummallakaan olisi lamppu syttynyt, antaa teatterilippu äidille syntymäpäivälahjaksi. Ja he on molemmat hyväpalkkaisissa asiantuntijatöissä. Hävettää, raivostuttaa vieläkin miten akateemisesti koulutetut aikuiset ihmiset voi käyttäytyä noin!
Kommentit (35)
Öö, miten tuo otsikko liittyy tekstiin?
Mistä voit tietää ovatko heidän raha-asiansa ok?
Pihit on pihejä, mutta miten kuvaamasi tilanne liittyy parisuhteeseen?
Akateemiset ovat aika usein pihalla käytännön asioista, tunneälystä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten tuo otsikko liittyy tekstiin?
No itse puuttuisin peliin jos kumppani alkaisi synttärinä ottaa eikä antaa, päivänsankarilta siis. Joku roti ja kohteliaisuus sentään.
Keskity ihan vaan omaan rahankäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset ovat aika usein pihalla käytännön asioista, tunneälystä puhumattakaan.
Hiton tosi.
Vierailija kirjoitti:
Halooo, ovat yhdessä syntymäpäivillä eikä yhteistä lahjaa/kukkaa/mtn muistamista...!
En usko.
ei voi olla noin ajattelemattomia ihmisiä olemassa.
illan naurut, kiitos ;D
Tylyltähän se kuulostaa, mutta jos ylimääräistä rahaa ei oikeasti ole niin paljoa, niin silloin sitä ei ole. Vaikka kuinka olisi synttärit ja vaikka kuinka olisi koulutettu.
Valitettavasti on. Herää vaan kysymys jakaako ne liiterissäkin rahkapurkit omiin ostoskoreihin ja pitää excel-taulukkoa jääkaapin kuluttamasta sähköstä.
Nykyään on paljon ”kylmiä” ihmisiä, jotka ei ajattele pätkän vertaa miltä toisesta tuntuu kun tullaan vaan ja otetaan muttei itse anneta mitään. Tunnistan nuo tyypit hälläväliä-katseesta ja siitä että ovat äärimmäisen huonoja kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kumppanit taloudellisesti identtiset jos molemmilla piheys menee hyvien tapojen edelle.
Katsos kun on käynyt 17 vuotta kouluja, alkaa kypsyä sellainen mieli että maailma on velkaa minulle enkä minä maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halooo, ovat yhdessä syntymäpäivillä eikä yhteistä lahjaa/kukkaa/mtn muistamista...!
Haloo itsellesi. Edelleenkään tuolla ei ole heidän parisuhteen kanssa mitään tekemistä. Muuten kuin ehkä siten, että kaksi yhtä pihiä on löytänyt toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo itsellesi. Edelleenkään tuolla ei ole heidän parisuhteen kanssa mitään tekemistä. Muuten kuin ehkä siten, että kaksi yhtä pihiä on löytänyt toisensa.
Oletko varma ettei suhde vedä särölle, jos toinen antaisi yllättäen kympin lahjan lähisukulaiselleen? ”Mitä me sovittiin” ja sitä rataa...
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun on käynyt 17 vuotta kouluja, alkaa kypsyä sellainen mieli että maailma on velkaa minulle enkä minä maailmalle.
Valaisevin lause aikoihin, kun tarkemmin ajattelee.
Niin, otsikon olisi pitänyt olla jotain tyyliin "pariskunnan rahankäyttö". Nyt otsikosta saa käsityksen että aloituksessa puhutaan rahankäytöstä parisuhteen sisällä. Mutta olenkin vain tällainen mistään ymmärtämätön akateeminen. Tosin en ole koskaan mennyt synttäreille ilman lahjaa. ;D
Vierailija kirjoitti:
Niin, otsikon olisi pitänyt olla jotain tyyliin "pariskunnan rahankäyttö". Nyt otsikosta saa käsityksen että aloituksessa puhutaan rahankäytöstä parisuhteen sisällä. Mutta olenkin vain tällainen mistään ymmärtämätön akateeminen. Tosin en ole koskaan mennyt synttäreille ilman lahjaa. ;D
Fiksua kuitenkin että lopulta totesit pilkunviilauksen olevan sivuseikka ja anteliaisuuden se pointti.
Kaikilla akateemisilla aloilla ei opeteta sekä käytöstapoja että raha-asioita. Jompaa kumpaa useimmiten kyllä.