Raha parisuhteessa, tämä menee yli hilseen!
Siskoni miehensä kanssa oli äitimme syntymäpäivillä. He ei koskaan tuo mitään - edes kukkia - se tiedetään ennestään. No, tuli puheeksi kesäteatteri minne äiti halusi. Sisko lupasi hankkia heille molemmille liput, katsoi netistä mitä ne maksaa, ja pyysi äidiltä synttärikahveilla maksun lipusta! Siskon miehenkään ilme ei värähtänyt siihen malliin että kummallakaan olisi lamppu syttynyt, antaa teatterilippu äidille syntymäpäivälahjaksi. Ja he on molemmat hyväpalkkaisissa asiantuntijatöissä. Hävettää, raivostuttaa vieläkin miten akateemisesti koulutetut aikuiset ihmiset voi käyttäytyä noin!
Kommentit (35)
Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.
Suomesta on kadonnut:
A) Empatia
B) Lähimmäisenrakkaus
C) Ammattiylpeys
Joten koulutetutkin tyypit voi hoitaa ihmissuhteet vasemmalla kädellä tai ulkoistaa ne whatsappiin.
Minäkin ihmettelin, kun synttäreilläni sanoin aika lailla selkeästi, että olisi kiva lähteä Lontooseen ostoksille. Miniä sitten katseli netistä matkoja, mutta ei tajunnut minulle sellaista lahjaksi ostaa. Niin ovat akateemiset yksinkertaisia, että heille pitää sanoa, että osta minulle matka, minä haluan matkalle!
Jos se äiti haluaa teatteriin, niin miksi sille pitää ostaa lippu, miksei se osta itse?
ovatko he asiantuntijoita harvinaisella erikois-alalla?
jos , niin sitten ymmärrän.
Tapahtui varmaan jossain kehäkolmosen sisällä. Meillä Kuopiossa häpeäisi mietelauseetkin seinillä noin saitaa pariskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelin, kun synttäreilläni sanoin aika lailla selkeästi, että olisi kiva lähteä Lontooseen ostoksille. Miniä sitten katseli netistä matkoja, mutta ei tajunnut minulle sellaista lahjaksi ostaa. Niin ovat akateemiset yksinkertaisia, että heille pitää sanoa, että osta minulle matka, minä haluan matkalle!
Jos se äiti haluaa teatteriin, niin miksi sille pitää ostaa lippu, miksei se osta itse?
Menikö nyt asioiden mittasuhteet ja tunne-elämän prioriteetit vahingossa samaan mehulinkoon?
Jeps. Nää on samaa jengiä joka ostaa itsenäisyyspäivänä joulukuusen ja tulee loppiaisena tekemään reklamaation ettei neulaset pysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö nyt asioiden mittasuhteet ja tunne-elämän prioriteetit vahingossa samaan mehulinkoon?
Miksi vävyn pitää maksaa anopin mielihalut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, otsikon olisi pitänyt olla jotain tyyliin "pariskunnan rahankäyttö". Nyt otsikosta saa käsityksen että aloituksessa puhutaan rahankäytöstä parisuhteen sisällä. Mutta olenkin vain tällainen mistään ymmärtämätön akateeminen. Tosin en ole koskaan mennyt synttäreille ilman lahjaa. ;D
Fiksua kuitenkin että lopulta totesit pilkunviilauksen olevan sivuseikka ja anteliaisuuden se pointti.
Äläs nyt. Pointtihan oli akateemisten haukkuminen ja lukijoiden kalastelu harhaanjohtavalla otsikolla. T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vävyn pitää maksaa anopin mielihalut?
Miten huolellisesti nyt pohdit, että kesäteatterilippu olisi ”mielihalu”, mutta vieraiden valitsema lahja (kuten aromipesä tai bingolahjakortti) jotenkin sopivampi lahja? Vai tarkoititko sanoa että kaikkialle mennään tyhjin käsin niin ei kulu rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, otsikon olisi pitänyt olla jotain tyyliin "pariskunnan rahankäyttö". Nyt otsikosta saa käsityksen että aloituksessa puhutaan rahankäytöstä parisuhteen sisällä. Mutta olenkin vain tällainen mistään ymmärtämätön akateeminen. Tosin en ole koskaan mennyt synttäreille ilman lahjaa. ;D
Fiksua kuitenkin että lopulta totesit pilkunviilauksen olevan sivuseikka ja anteliaisuuden se pointti.
Äläs nyt. Pointtihan oli akateemisten haukkuminen ja lukijoiden kalastelu harhaanjohtavalla otsikolla. T. Ohis
Miksi sinä olet ohis? Luit ketjun ja komentoit kuten muutkin
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui varmaan jossain kehäkolmosen sisällä. Meillä Kuopiossa häpeäisi mietelauseetkin seinillä noin saitaa pariskuntaa.
Olisko ihme, stadissa on niin kallis asua että vuokralaisetkin joutuu ottamaan asuntolainaa.
Tavalliset duunarit on monesti paljon kohteliaampia ja ottaa muut huomioon, kuin snobi yliopistoväki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihme, stadissa on niin kallis asua että vuokralaisetkin joutuu ottamaan asuntolainaa.
Ja stadin mediat massapostaa uutisia miten täydellinen paikka se on elää. Koska muuten väestönkasvun pysähdys vesittäisi asuntojen hinnat. Täydellisyyttä ei perustella esim. ystävällisillä ihmisillä tai ruuhkattomilla lähipalveluilla, koska niitä ei ole.
Mitä enemmän on rahaa sitä hanakammin sen kaiken pitää itsellään. Se nyt on joka taholta jo nähty. Sitte ku sitä on oikeasti paljon niin roistomaisin keinoin haalii itselleen lisää.