Ehkä osakesijoittaminen ei ole mun juttuni.
Olen puolen vuoden sisällä sijoittanut osakkeisiin noin 30 000 euroa. Jossain vaiheessa arvo-osuustili oli noin tonnin plussalla, tällä hetkellä se on samanverran miinuksella.
Tuntuu että pitäisi koko ajan seurata osakekursseja eikä mun mielenkiintoni oikein riitä sellaiseen.
Mitä vaihtoehdoksi, tililläkään rahoja ei kannata makuuttaa.
Kommentit (3)
Sijoita indeksirahastoihin, ei tarvii kyttäillä. Kukaan ei pysty ajoittamaan myyntejö ja ostoja oikein joten osta ja unohda on ihan hyvä taktiikka.
Liity sharewilleen niin näet mitä muut osakesijoittajat tekevät. Etsi sieltä jonkun tunnetun, menestyneen sijoittajan salkku ja kopioi se. Tämän jälkeen valitse seuraavasi kyseistä salkkua. Aina kun kyseinen sijoittaja ostaa taikka myy osakkeita niin puhelimeesi tulee ilmoitus asiasta ja voit toimia perässä samalla tavoin.
Näin sinun ei tarvitse itse opiskella sijoittamista vaan voit antaa muun ihmisen tehdä työt ja kerätä itse voitot ilman vaivannäköä.
Itse seuraan "sijoittaja.fi" nimistä salkkua joka sijoittaa kotimaisiin osakkeisiin ja on menestynyt indeksiä paremmin.
Itse ostin Canopya kun se oli alle 8 taalaa. Nyt se pyörii lähemmäs 40 taalassa. Höpöheinä kannattaa.