Naiset! Voisitteko seurustella reissutöitä tekevän miehen kanssa?
Voisitteko seurustella miehen kanssa joka tekee usein reissutöitä työmailla jotka ovat kaukana asuinpaikkakunnasta eikä hän ole joka päivä kotona?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Kuumottaa ajatus pettämisestä. Monta viikkoa ulkomailla nuori mies niin pakkohan siinä on paineita purkaa ja oma käsi ei riitä.
N27
Miksi oma käsi ei riitä? Pettää voi kotonakin, vaimo nimittäin. Jos ei ole luottamusta suhteessa, reissaajan kelkkaan ei kannata lähteä.
Ainoastaan juuri sellasen kanssa voisinkin, en voisi koskaan seurustella takiaisen kanssa, jota näkisin päivittäin. Kerta kuussa riittäisi minulle enemmän kuin hyvin, harvemminkin, jos siis edes haluaisin seurustella. Viihdyn parhaiten kokonaan ilman parisuhdetta.
Mutta ainoa parisuhde joka ois mahdollinen itselleni, ois juuri sellanen ettei nähtäs kuin joskus ja jouluna. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Oli aiemmin rahtilavoilla töissä ja poissa 1,5-3kk kerralla, jonka jälkeen kotona 3-6vko. Kun meille syntyi lapsia vaihtoi töihin ruotsinlaivalle jolloin poissa 7-12pv kerrallaan ja sen jälkeen sama aika kotona.
Palkka toki huonompi kuin aiemmin, mutta tämä järjestely on perheen kannalta paljon parempi ja tullaan kuitenkin taloudellisesti toimeen hyvin.
Saara, merimiehen vaimo. Hänen miehensä on aina poissa kotoa.
Kyllä, se sopisi mainiosti. Mies teki aiemmin reissutyötä, jonka vuoksi vietti viisi päivää viikosta satojen kilometrien päässä kotoa. Lopetti kun koki liian raskaaksi ja halusi käydä töissä kotoa käsin. Niin toivoisin, että voitaisiin palata tuohon aiempaan järjestelyyn. Olisi paljon vähemmän turhia riitoja yms. Taloudenhoitokuviot ei muuttuisi siitä kuitenkaan mihinkään joten pärjäisin kyllä. Mukavaa oli ja olisi edelleen aina odottaa viikonloppua, perhoset vatsanpohjalla liihottaen :)
-neljän pikkulapsen äiti
Olen aina salaa hyvin tyytyväinen kun miehelläni on työkomennus jonnekin pidemmäksi aikaa. Ei sillä etteikö rakastettaisi ja paljon eikä todellakaan kumpikaan petä toistaan, mutta on se vaan niin mukavalla tavalla erilaista niinä viikkoina. Me ollaan sen sorttisia, että jos liikaa vietetään aikaa yhdessä niin iskee armoton ns."pälliv i t u t u s".
En kyllä mielellään. Minusta on ihanaa alkaa illalla miehen ja lapsen viereen nukkumaan ja ylipäätään jakaa arki ja juhla jonkun kanssa. Aikoinaan elin vuosia etäsuhteessa ja se oli todella kurjaa kun jatkuvasti oli ikävä. Etäännytti aika tehokkaasti vaikka päivittäin puhuimme puhelimessa. Yhteinen aika meni alkuun usein riitelyksi kun piti taas opetella toisen tavat. Olisin tosi yksinäinen ilman mieheni päivittäistä läsnäoloa ja varmasti katkeroituisin jos yksin pyörittäisin perhettä.
Mieluummin vaikka toisella puolella maapalloa. Jos tienestit on hyvät!! Kuka jaksaa ketään 24seiska!! Mut jos huonot tienestit ja ärsyttävä luonne, 0/5.
Muuten kyllä mutta jos hankitaan lapsia niin sitten kyllä haluaisin miehen olevan ainakin vauva- ja pikkulapsivaiheessa suht paljon kotona, että ehkä reissutyö ei silloin tulisi kyseeseen. Lapsettomana parina elettäessä tai isompien lasten kanssa ois ihan ok.
Olin teissuhommissa 5v ympäri suomeaKyllä kannatti sai ryypätä ja vieraita naisia riitti Viikonloppusin vaimo pesi pyykit Nusasin sitten kerran vaivanpalkaksi
Ulkomailla vieraissa kaupungeissa niin siellähän työporukalla kierretään kaikki tissibaarit 👍 Vaimolle sitten tuoda "tuliaisia" 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen paljon itsekin. Olisi kämppis jakamaan asumiskulut ihan kiva mutta en sitä seurusteluksi kutsuisi.
Miksi et? Mitä kutsuisit seurusteluksi?
(ei-ap)
Jos molemmat matkustaa niin ei siinä taideta paljon aikaa olla yhdessä. Läpsystä vaihto ovella.
Tiedän että jollekin kaukosuhde käy mutta minulle suhde tarkoitaa myös läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
En. En halua olla yksin vastuussa arjen pyörittämisestä.
Syrjijä, lähes rasisti olet jos kerran miehen työ on este suhteelle.
Seurustelin ja menin naimisiinkin 20 vuotta sitten, lapsia on kolme ja edelleen ollaan naimisissa. Kun lapset oli pieniä, oli välillä rankkaa olla yksin arjesta vastuussa. Tosin meillä kävi siivooja ja oli vakituinen hoitaja lapsille minun menojeni ajaksi. Mies omistautuu kotona ollessaan perheelle. Nyt kun lapset on jo isoja, ei haittaa yhtään miehen reissut. Päin vastoin, jos ei pariin viikkoon lähde reissuun niin alan kaivata rauhallisia iltoja kotona ja kysellä että milloin se seuraava reissu olikaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tekee reissutyötä, on viikot pois kotoa ja tulee viikonlopuksi kotiin lepäämään ja kavereita tapaamaan, niin ainakaan lapsia en tuohon suhteeseen tekisi. Siinä olisi itse yksinhuoltaja, jolla ei olisi yhtään vapaa-aikaa vaan yksi riesa lisää. Perhekeskeinen mies kyllä kelpaisi.
Mun mies on ne kaksi päivää tiiviisti perheensä kanssa. Ei juokse kavereidensa luona jne. Saisi mennä joskus kavereidensa kanssa kahville tms, mutta ei halua. Haluaa viettää ne vähät vapaansa meidän kanssamme. Toki joskus ehdottanut, että pitää lapsia ja minä saan mennä johonkin, jos haluan.
Kyllä se siis riippuu paljon miehestä, että miten hommat toimii.
joku romaniperhe, joka nysvää vaan yhdessä koko ajan - ei ihme, että ... no joo.
Ei väliä, kun ei ole enää lapsia kotona, enkä enää muuttaisi kenenkään kanssa yhteenkään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä. Kokemuksia naapurin myynti-inssin Aasian duuneista: en koskaan, ikinä koskisi noihin äijiim edes heinäseipäällä.
Sama täällä. Mulla silmät avautuivat, kun tuttu perheenisä lähetti reissustaan vahingossa kuvan väärään numeroon, liitetekstillä "muijat luulee ettei me tykätä reissata". Yhhhhhh.
Enpä usko.En ainakaan muuttais yhteen moisen kanssa. Mieluummin sinkkuna kuin moisessa epäsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En halua olla yksin vastuussa arjen pyörittämisestä.
Syrjijä, lähes rasisti olet jos kerran miehen työ on este suhteelle.
Sulla ei ole noi termit hallussa lainkaan. Onko käytynä muutakin kuin kiertokoulu? Kannattais ottaa selvää käyttämiensä sanojen merkityksestä ettei paljastu ihan kouluttamattomaksi metsäläiseksi.
Ja kyllä, miehen työ ON ihan pätevä este suhteelle. Reissutyöläisen kanssa ei kannata lisääntyä, sellaisia miesvauvoja ne ovat.
ohis
Kuumottaa ajatus pettämisestä. Monta viikkoa ulkomailla nuori mies niin pakkohan siinä on paineita purkaa ja oma käsi ei riitä.
N27