no siis mikä juttu tämä on? Joku yritti soittaa Papua-Uusi Guineasta
En ehtinyt vastaamaa, ja puhelin näytti, että numero kuuluu (ilmeisesti suuntanumeron) perusteella jollekin Papua-Uusi Guineassa. Joku huijaus?
Kommentit (84)
Minulle tuli myös puhelu salaiseen puhelinnumeroon tuosta samaisesta +67572211798 liittymästä. En kuullut koska puhelin oli vielä 'älä häiritse' -asennossa. Eli soi siis kerran. Arvasin, koska haluavat sinun soittavan takaisin. ÄLKÄÄ SOITTAKO TAKAISIN. Vastaaminen täällä on aina maksutonta mutta soittaminen voi maksaa vaikka mitä. Todennäköisesti kyseessä on huijausnumero, johon soittaminen maksaa esimerkiksi 48 euroa. Sille ei juuri mitään voi vaan maksat sitten sen puhelinlaskussasi. Minua hämäsi herättyäni se, että eräs sukulaiseni on syntyisin tuolta. Asuu tosin Kanadassa. Jos olisi soinut pitempään olisin voinut hyvinkin vastata.
Minua nuo numerot ovat pommittaneet jo neljäkertaa 4.7.2018 alkaen. numero on joka kerralla ollut eri ja suuntanumero sama. Samanlainen juttu kun muillakin. piikkaus luontoinen puhelu ja loppuu siihen. Haluavat siis nimenomaan, että sinne soitetaan takaisin. Turha kai on estää yhtä noista numeroista kun niitä näyttäisi olevan useampikin kierrossa. Samaa täällä ihmettelen, että mistä ne noita numeroita kaivaa. En koskaa tilaa mitään ulkomaalisilta sivustoilta tai muutenkaan jakele numeroani minnekkään.
Erittäin todennäköisesti pyritään siihen, että joku soittaa takaisin. Maksu voi olla kymmenistä euroista satasiin. Minulle soitettiin äsken nrosta +675 7221 1700. Pari kertaa puhelin soi ja en ehtinyt vastata.
Täällä joku kommentoi, että maksoi pari euroa. Ihan tyypillistä eksyttämistä ja ÄLKÄÄ USKOKO EKSYTTÄJIÄ!!!
Numerosta +67572211814 tuli soitto.
Soitti tänään klo 11! Odotan tärkeää puhelua, joten koska en voinut vastata, soitin takaisin. Onneksi tuli naisäänen ilmoitus, että tästä liittymästä ei voida soittaa valitsemaanne numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Oliko suuntanumeron jälkeen numerot 7221...? T. Eräs, jolle soitettu
Tännekin tullut soitto numerosta +675 7221 1700
Muistuttaa nk. nigerialaiskirjeilmiötä
mulle on tullu jo 2 kertaa tänään piti siks googlettaa onko miulle kans tullu pitää laittaa numero estoon jos jatkuu.
Tänne tuli myös tänään, loppu 1814, ensimmäinen kerta kun saan tuollaisen soiton, numero salainen yms. Jännää, mitähän ne siellä touhottelee?
Mulle on soitettu tänään kolmesti eri numeroista! Ihan sairasta vainoomista.
Minulle tuli kans. Vähän googlailin asiaa ja jollain amerikkalaisella sivustolla sanottiin, että kyseessä huijaus. Minulla ainakin puhelin ehti hälyyttää vain kerran ja tämö on sivuston mukaan yleistä. Yrityävät saada soittamaan takaisin ja siitä seuraakin sitten älytön lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan huijaus. Joku vaan halus jutella ja on nyt yksinäinen :(
joo ja oletti, että joku random Suomesta haluaa jutella sen kanssa Papua-Uusi Guineaksi jotain.
Että ihmiset onkin tyhmiä. Kuvittelet, että Papua Uusi-Guineassa puhutaan papua uusi-guineaa?
Tänään aamulla kanssa tuli soitto Papua-Uusi-Guineasta tästä numerosta +675 7221 1700.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan huijaus. Joku vaan halus jutella ja on nyt yksinäinen :(
joo ja oletti, että joku random Suomesta haluaa jutella sen kanssa Papua-Uusi Guineaksi jotain.
Papualla kuule puhutaan satoja eri kieliä....
T. Päivystävä lingvisti
Niillä on siis joku soittoautomaatti siellä, joka vaan generoi soitettavia numeroita, siksi menee salaisiinkin numeroihin. Älkää ihmeessä vastatko vaan heti vaan estolistalle. Tai kun mun puhelimessa ei ollut sellaista, niin laitoin yhteystietolistaan nimellä "ÄLÄ VASTAA"
Minulla on soitettu mm Pakistanista ja juurikin tuolta Papua uusi guineasta (varsinainen maan nimi siinäkin)
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitettiin eilen Samoalta. Soi pari sekuntia, enkä vastannut.
Mulle kans tuli muutama päivä sitten Samoalta 5 sekunnin soittoyritys. 685-alkuinen numero.
Yrittävät saada soittamaan takaisin ja kun soitat, kyseessä on palvelunumero joka maksaa ihan tuhottomasti.
Joku kysyi miksei näihin puututa. Ei niille oikein voi mitään, voihan Suomen viestintävirasto toki olla sinnepäin yhteydessä että nyt pojat lopettakaa, mutta tokkopa sillä mitään seurausta olisi. Sielläpäin poliisilla ja hallituksella ei ole resursseja eikä kiinnostusta ottaa kiinni jotain suomalaisille soittelevia pikkurikollisia.
Yrittikö soittaja myydä papuja ja marsuja ?
Myös mun miehelle tuli muutaman sekunnin soitto papua uusi-guineasta tänään. Ovatpa ne nyt liikkeellä.
Vastatkaa ihmeessä mielenkiinnosta, mitä siinä muka voi menettää?
Vuosi sitten näitä puheluita tuli Lontoon suuntanumerosta. Silloin mediassa tästä kirjoitettiin ja poliisi ohjeisti olemaan vastaamatta. Joku oli vastannut, ja häneltä oli huonolla englannilla kysytty sijoitushaluista.
Ei Suomen viestintävirasto näille mitään voi.